2010-02-22, 21:56
Medlem
Verkar vara en riktigt skön lirare. Förmodligen någon diagnostiserad bokstavskombination. I senaste "de kallar oss artister" så avslöjade han att han älskar Björn Skifs "Michelangelo". Är även släkt med PG Gyllenhammar. Gå loss gott folk.
Citera
2010-02-23, 00:16
Medlem
ÄR vår gode Riff-Ralf verkligen släkt med den sidan (Pehr G:s) av Gyllenhammar? Har för mig jag sett en dementi på det. Någon som kan utveckla? PG kallades ju för "Grynet" när han var liten, p.g.a. havregrynen. Nu: Dags att lyssna på Double Nature.
Citera
2010-02-23, 00:27
Medlem
Såg det på wiki nån gång om jag inte minns fel (ja jag vet källkritik) men nu verkar det vara redigerat, nåt forum sägs det att PG är farsgubben till Ralf, nån som vet?

http://svtplay.se/v/1883014/dom_kall...ter/del_4_av_8
Citera
2010-02-23, 06:44
Medlem
DeGes avatar
Nix, hans farsgubbe heter Bengt Olof och morsan Mona Birgitta
Citera
2010-02-23, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miccemike
Verkar vara en riktigt skön lirare. Förmodligen någon diagnostiserad bokstavskombination. I senaste "de kallar oss artister" så avslöjade han att han älskar Björn Skifs "Michelangelo". Är även släkt med PG Gyllenhammar. Gå loss gott folk.

Ja, det var ett absurt inslag. Ralf satt verkligen och rådiggade "Michelangelo" - på ett sådant sätt att man inte vet om det var på allvar eller om han bara drev med oss! Han har redan varit med i flera musiklekprogram i tv och ska tydligen medverka i kommande säsongen av "Så ska det låta". Han skäms inte för att fjanta runt i rutan! Jag gillar inte den typ av musik som Ralf och hans Mustasch sysslar med, men helt klart är snubben en skön lirare!
Citera
2010-02-23, 10:32
Medlem
Ralf är inte släkt med PG Gyllenhammar på något sätt. Han säger i alla fall det själv i en intervju i Sweden Rock Magazine (eller om det var Close-Up).
Citera
2010-02-23, 10:38
Medlem
Salorms avatar
Här kommer lite smaskigt skvaller! Jag drack whiskey med honom på någon rockbar i göteborg under Way out West för ca 3 år sen (minns inte exakt hur många år, samma år som Lady Sovereign var där iallafall). Han var förbannat trevlig och social, kanske inte så jättekänd på den tiden heller.
Citera
2010-02-23, 11:48
Medlem
HerrGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete_Blakk
Ralf är inte släkt med PG Gyllenhammar på något sätt. Han säger i alla fall det själv i en intervju i Sweden Rock Magazine (eller om det var Close-Up).
Han tillhör någon smedsläkt med namnet Gyllenhammar.
Citera
2010-02-23, 12:05
Medlem
rednandslimys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Här kommer lite smaskigt skvaller! Jag drack whiskey med honom på någon rockbar i göteborg under Way out West för ca 3 år sen (minns inte exakt hur många år, samma år som Lady Sovereign var där iallafall). Han var förbannat trevlig och social, kanske inte så jättekänd på den tiden heller.

Vilket bra skvaller

I P3 Populär berättade Ralf att han begick bus som tonåring och hamnade på hem i Skåne en tid. Han hymlar inte heller att han lyssnar på olika sorters musik vilket är beundransvärt för en rocker.
Han pratar även gott om bönder vilket räcker för mig. Kan nog bero på sitt förflutna som dräng på mjölkgård.
Citera
2010-02-23, 14:58
Medlem
Ratads avatar
Att "rockers" bara skulle sitta och lyssna på AC/DC och göra djävulstecknet är något popsnören fått för sig.

Ralf brukar inte banga att ställa upp på roliga fyllefoton! En schöning.
Citera
2010-02-23, 16:44
Begriper inte hur han kan heta Gyllenhammar i efternamn om han inte är släkt med PG. Adliga namn är väl skyddade?
Citera
2010-02-23, 17:03
Medlem
Black.Lipss avatar
För några år sedan så raggade han på min vän som precis fyllt 18. Det här var på Das Boot, så det var väl henne eller feta synthbrudar i för små korsetter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in