Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-03-29, 09:37
  #61
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alphabet
Hur kan det vara tillåtet att smutskasta ett etablerat parti på detta sätt?
Det övriga förstår jag de FÅR göra, men gillar någon verkligen att lyssna på deras jävla förstoringar om icke-problem och PK-ism?

Yttrandefrihet, det är inte svårare än så.
Att programmet fullständigt har tappat underhållningsvärde håller jag med om, men det var faktiskt grymt kul de första åren. Nu är det mest tragiskt.

Som jag ser det så är det en självklarhet att det ska vara tillåtet att smutskasta etablerade partier i statlig radio, precis som jag anser att man ska få smutskasta oetablerade partier. Har ett parti tagit klivet ut i offentligheten så ska de vara beredda på att bli smutskastade av alla som vill. Nu var det ett tag sedan jag lyssnade på Tankesmedjan (Har nästan helt gett upp P3.) men kommer ihåg att förr var det mest Moderaterna som fick skit i tid och otid; fast de siktade då oftast in sig på enskilda politiker och deras tillkortakommanden. Beatrice Ask fick alltså en hel del välförtjänt skit...

Tyvärr har nästan hela P3 gått och lagt allt för stort fokus på HBTQ och allt som är PK och tappat så mycket annat i processen att jag inte längre orkar lyssna på deras program. Förutom de som jag vet står utanför det rådande politiska trendläget; exempelvis Musikguiden i P3: Soul och P3 Dokumentär.

För övrigt tycker jag att SD är ganska PK de också.
Bara kolla in namnet, Sverigedemokraterna, vad är det för PK-trams?

Det kanske Tankesmedjan skulle kolla lite närmre på...
Vad är det som är så j*v*a bra med demokrati förutom att det låter bra för massorna?
Citera
2014-03-29, 16:28
  #62
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ett av de vanligaste knepen hos vänstern är att ständigt gömma sig bakom "satir"-skynket när de får kritik för sin propaganda. Man tillåter givetvis ingen "satir" från sina motståndare, den förföljer man skoningslöst.

Beror mest på att satir från högern aldrig fungerat, ungefär som kristen hårdrock.
Citera
2014-03-29, 19:26
  #63
Medlem
robomans avatar
Ni som påstår att Tankesmedjan bara ger sig på SD, ni kan inte ha lyssnat. Har ni verkligen det? Jag minns när Jonatan Unge levererade sin superbra diabetes-prata, och Sveriges diabetikerförbund RASADE. Enligt en arg snubbe på flashback skulle Tankesmedjan ALDRIG driva med NÅGON annan grupp på samma elaka sätt! Det var en absurd variant på samma resonemang som jag tycker vissa för här.

De som får flest kängor är SD, FP, KD och C, av naturliga skäl. Övriga partier levererar inte på långa vägar lika många knasigheter. Centerns idéprogram, bråk med Alexander Bard, Stureplanscentern och diverse knäppheter från inte minst Annie Lööf gör dem till en frekvent måltavla. FP och KD har på liknande sätt skapat ett gäng krokar att hänga upp återkommande skämt på. Men inget parti kan väl ändå mäta sig med SD, den aldrig sinande källan av knasigheter.
Citera
2014-03-31, 13:45
  #64
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Beror mest på att satir från högern aldrig fungerat, ungefär som kristen hårdrock.

Det är ju precis den här attityden här jag menar: det stenhårda hävdandet av det egna sanningskriteriet och tolkningsprivilegiet, och det ständiga svepande relativiserandet och förlöjligandet av den andra sidan.
Citera
2014-07-08, 18:40
  #65
Medlem
Reaktionarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Ni som påstår att Tankesmedjan bara ger sig på SD, ni kan inte ha lyssnat. Har ni verkligen det? Jag minns när Jonatan Unge levererade sin superbra diabetes-prata, och Sveriges diabetikerförbund RASADE. Enligt en arg snubbe på flashback skulle Tankesmedjan ALDRIG driva med NÅGON annan grupp på samma elaka sätt! Det var en absurd variant på samma resonemang som jag tycker vissa för här.

De som får flest kängor är SD, FP, KD och C, av naturliga skäl. Övriga partier levererar inte på långa vägar lika många knasigheter. Centerns idéprogram, bråk med Alexander Bard, Stureplanscentern och diverse knäppheter från inte minst Annie Lööf gör dem till en frekvent måltavla. FP och KD har på liknande sätt skapat ett gäng krokar att hänga upp återkommande skämt på. Men inget parti kan väl ändå mäta sig med SD, den aldrig sinande källan av knasigheter.

Fas hela nyvänstern innehåller en massa trams i form av rasifiering, postkoloniala förtryckarmekanismer och ängslig politisk korrekthet som man kan göra humor av. Men att SD gjort väldigt många uttalanden som går att göra sig lustig över stämmer naturligtvis.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback