Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-13, 15:45
  #37
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjock_och_Röker
Humor går ut på att man kan skämta om allt - sedan har vissa personer sina "heliga kor", jag har inte så många sådana. Humor handlar för mig om kvalitet, timing och leverering. Helt säker på att jag kunde skratta åt ND och andra nassar - om de var bra komiker och hade en komisk ådra. Förra helgen garvade jag stort till rasistkomedin "The Guard", värd att se. Men vissa skrattar mer när folk sparkar uppåt och vissa när folk sparkar nedåt, vad skrattar du åt?
Trams, folk som du sitter och fnissar för att humorn är PK, sen o det är kul eller inte spelar ingen roll, lätt förskränd sitter ni och sneglar ikring er på sällkapet och pressar fram ett hä hä.
Citera
2012-05-14, 18:22
  #38
Medlem
Känns mycket riktigt som att de använder "humor" som ett alibi för att få kräka ur sig oändligt med dynga. Vet inte ens vad jag ska kalla det, då P3 står helt i en klass för sig även med svenska PK-mått. Dessa människor är så vidrigt enerverande att jag inte kan föreställa mig hur vanligt folk skulle kunna umgås med dem på tu man hand utan att banka huvudet blodigt mot närmaste bordsskiva.

De är duktiga på att sätta etiketter på folk, samtidigt som de är totalt omedvetna om sin egen inskränkthet. Det måste finnas gott om underlag för en satir på till ex P3, när vågar någon producera detta?
Citera
2012-05-14, 21:46
  #39
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Trams, folk som du sitter och fnissar för att humorn är PK, sen o det är kul eller inte spelar ingen roll, lätt förskränd sitter ni och sneglar ikring er på sällkapet och pressar fram ett hä hä.

Du har skrivit många inlägg tidigare. Innehåller de samma fördomsfulla idioti har du slösat bort en stor del av ditt liv här inne på att framstå som dum.
Citera
2012-06-21, 15:43
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DYllan
Det är ett humorprogram, men visst kan dom vara lite väl vänster i vissa fall.


Lite? Jag visste precis vad man kunde vänta sig när dessa radiojournalister från hjärtat av Södermalm slog sina popluggshuvuden ihop. Hade en minimal förhoppning om att det verkligen skulle bli politisk satir som slogs med höger och vänster näve, men det grusades rätt snart.
Visst, att göra satir av politik är ett gammalt och roligt grepp. Men det blir bara så förutsägbart med vad de kommer att driva med, vem de kommer att håna, vad som kommer att hyllas. Ska man göra satir, som inte enbart blir till ryggdunkande internskämt, måste man ju våga slå åt alla håll. Dessutom bör det ju i alla fall framstå som att avsändaren är objektiv och inte viker sig för något ämne för att satiren ska fungera. Dålig satir blir lätt raljant och von Oben.

Programmet känns mest som ett långt humorinslag från en VPK-kick off på Nalen....
Citera
2012-06-21, 17:02
  #41
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjock_och_Röker
Du har skrivit många inlägg tidigare. Innehåller de samma fördomsfulla idioti har du slösat bort en stor del av ditt liv här inne på att framstå som dum.
insiktsfull analys är nog det ord du söker
Citera
2013-06-03, 17:18
  #42
Medlem
Jag har hört ett antal avsnitt av Tankesmedjan, mest som skval i bakgrunden när jag står och lagar mat. Den röda tråden är att man gillar att smutskasta och driva med: 1. Sverigedemokrater 2. Moderater/alliansen. Det kanske bara är jag, men jag uppfattar ett tydligt vänsterperspektiv på allt ifrån val av ämnen och infallsvinkel på satiren. Många gånger blir det dessutom bara plumpt och raljant utan någon särskild poäng. Visst förekommer någon känga åt vänster ibland, men det tillhör ovanligheterna. Känns mest som ett nödvändigt ont för att balansera upp programinnehållet.
Citera
2014-03-27, 21:40
  #43
Medlem
alphabets avatar
SR P3 Tankesmedja.

Blir innerligt förbannad hur statligt ägd radio får sända propaganda på detta vis, detta gör såklart P3 med Kakan i spetsen mer eller mindre hela tiden. Men i tankesmedjan (som är ett humorprogram, fast.. det är inte så roligt bara) så går detta svårt till överstyr.
Ett ständigt jävla "skämt"gnäll från kommunisten Jonathan Unge mfl om Sverigedemokraterna, rasism och ett icke jämställt samhälle.
Hur kan det vara tillåtet att smutskasta ett etablerat parti på detta sätt?
Det övriga förstår jag de FÅR göra, men gillar någon verkligen att lyssna på deras jävla förstoringar om icke-problem och PK-ism?
Citera
2014-03-27, 21:44
  #44
Medlem
rakmackan99s avatar
Tänkte på samma sak, de blir lite överdrivet efter ett tag..
Citera
2014-03-27, 21:48
  #45
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alphabet
Blir innerligt förbannad hur statligt ägd radio får sända propaganda på detta vis, detta gör såklart P3 med Kakan i spetsen mer eller mindre hela tiden. Men i tankesmedjan (som är ett humorprogram, fast.. det är inte så roligt bara) så går detta svårt till överstyr.
Ett ständigt jävla "skämt"gnäll från kommunisten Jonathan Unge mfl om Sverigedemokraterna, rasism och ett icke jämställt samhälle.
Hur kan det vara tillåtet att smutskasta ett etablerat parti på detta sätt?
Det övriga förstår jag de FÅR göra, men gillar någon verkligen att lyssna på deras jävla förstoringar om icke-problem och PK-ism?


Tankesmedjan är ett satir program.
Dvs, ditt lilla "problem" blev just ett icke-problem.
Citera
2014-03-27, 22:06
  #46
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Tycker det är ganska roligt överlag, stundtals ganska låga skämt dock.
JU är bäst!

Om det har någon betydelse så kan jag lägga till att jag röstar Sverigedemokraterna.
Satir ska självklart vara tillåtet, lyssnar du på flera program så inser du att det inte bara är smutskastning mot Sd.
Citera
2014-03-27, 22:46
  #47
Medlem
alphabets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Tankesmedjan är ett satir program.
Dvs, ditt lilla "problem" blev just ett icke-problem.

Jag är mycket medveten om att det är ett humor och satirprogram. Men det är ju alltid samma gamla tugg, SD är nazister, svarta är minoritet det är synd om och alla kvinnor är kränkta.
Citera
2014-03-28, 07:22
  #48
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Tankesmedjan är ett satir program.
Dvs, ditt lilla "problem" blev just ett icke-problem.

Det är väl fan ingen ursäkt. Ska jag också ha ett "satirprogram" på SR också där jag drar jude, bög och muslimskämt dagarna i ända i statlig radio under förevändningen att det är "satir".

Om det alltid är exakt samma sak, och exakt samma politiska institution som agerar måltavla för satiren så bedriver man inte längre satir utan politik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback