2010-03-30, 17:34
Medlem
Jag provar såhär nu: Tog väldigt lite i bongen, tog ett bloss, höll inne några få sekunder. Känner ingenting alls.

Ska jag vänta (hur länge?) och sen ta ett till bloss (större bloss?)?
Citera
2010-03-30, 18:46
Medlem
gloooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDerivative
Jag provar såhär nu: Tog väldigt lite i bongen, tog ett bloss, höll inne några få sekunder. Känner ingenting alls.

Ska jag vänta (hur länge?) och sen ta ett till bloss (större bloss?)?

Fyll röret och dra in har för mej det tar npn minut inann fulll effekt.

<Men den är skön.
Citera
2010-03-31, 09:18
Medlem
Knucklebusters avatar
Ett längre test:
Köpte en påse i början av månaden och provade mig fram.
En viss känslighet gör att det inte behövs stor dos för mig att berusa mig till en grönsak.
Omständigheterna kring och omkring rökandet är i stort avgörande för hur det kommer te sig under ruset, nojjar annars över diverse saker.

Det bästa har vart att ta en promenad med husdjuret, det har blivit långa promenader och långa seanser under stjärnorna.
Inte nån större tolerans ökning har noterats under denna tid. Däremot så verkar alkohol göra att jag kan röka mer, förmodligen beroende på att jag slappnar av mer och låter saker ha sin gång utan att nojja förmycket och känna efter för mycket.

En del bieffekter har noterats, har vart väldigt seg efter de första dagarna jag rökte, tankarna gick inte riktigt fram och en viss förvirring innföll men det släppte ganska snart. Har börjat lyssna på gammal rökar musik från tidigare vilket irriterar min sambo

Har inte kännt mig flummig alls i offsmoke läge, ingen bong-kreativitet eller liknande.
Det som noterats är att en långvarig depression jag haft sen en större livsvändning har helt släppt, sover bättre om nätterna i offsmoke, allmänt bara mer balanserad helt enkelt, mitt hetsiga humör har blivit den balanserade killen som diskuterar eftertänksamt och lugnt utan att hetsa upp sig över småsaker.

Satte mig ned i går kväll med en öl efter att ha packat för en fjällresa då jag fick en återupplevelse utan att ha rökt på flera dagar, det kändes väldigt obehagligt, tog luft ute på balkongen i flera minuter innan det släppte.

Påsen jag köpte har räckt och det finns fortfarande kvar en 1/3:del.
Har även provat BC med lika goda effekter men jag gillade inte ruset, too much.

Nu kommer jag göra helt stopp då jag känner att det inte tillför mig något längre att röka.

Fridens.
Citera
2010-03-31, 10:03
Medlem
Köpte in en påse och rökmixen är bra. När jag skulle fixa slutet av påsen så märker jag att det på bottnen samlats massor med kristaller/pulver. Meckar det sista som är kvar i 2 jointar.

Jag tänder den första med min tjej och får ett riktigt starkt rus. Lite psykadeliskt, så vi lämnar lite mindre än hälften av jointen och går hem.
Sedan när det var dags att röka den andra halvan och vi rökte den så fick vi ett ordentligt, för starkt rus. Fick oss en snedtripp med massor med jobbiga tankar och hallucinationer/förvridning av verkligheten. Kunde knappast gå hem.

Vi bor ju med mina föräldrar så till slut när vi vågade oss hem in på vårt rum så mådde vi mycket bättre.

Känner mig fortfarande lite skakig idag.
Jag tror att det där pulvret/kristallerna är det aktiva ämnet som dom lägger till och det råkade samlas på botten av paketet, och sedan på botten av jointen när man skakade till den.

Akta er för det här!

edit: ruset liknade ett LSD rus fast med röka-egenskaper dvs när jag vi kom hem så hade vi munchies och kunde somna väldigt lätt fast det fortfarande var ett starkt rus på gång.
Senast redigerad av kakan6 2010-03-31 kl. 10:56.
Citera
2010-03-31, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag är inte alls ute efter hallucinationer, men det man får "på köpet" när man tar cannabidoider har varit intressant att utforska. Har som sagt ingen erfarenhet av hallucinogener och det jag upplevt trippigt på cannabidoider har inte varit nämnvärt visuellt. Utan det är mera frågan om att mentalt tappa greppet om verkligheten, något som kan vara både intressant och skrämmande.

Verklighet, drömmar och minnen, som bär på starka känslomässiga intryck blandas till en salig röra. Eufori, förlorat grepp om tiden, men även rummet och "vad" man är. Det är sådana saker jag upplevt, men inte allt på en gång.

För att förstå vad jag talar om så ska man ha en god läsförståelse och inte blanda in egna tolkningar i mina texter. Det enklaste är om man upplevt det själv, då förstår man. Det tråkiga är när korkade individer påstår att det är skitsnack eller placebo bara för att de själva inte upplevt det.

Mitt hetaste tips är att den glappkäft som inte förstått vad jag talar om tar sig en rejäl överdos på exempelvis JWH-250. Kom och snacka sen, då vet du och då har du något att diskutera.

Jag har hunnit bruka mycket alkohol i mina dar och det är först nu egentligen jag på allvar testat något annat. Cannabidoider är helt ok, men jag har upptäckt att cannabis tycks vara betydligt trevligare. Jag kommer nog därför inte att lägga så mycket mer energi och intresse på cannabidoider i fortsättningen.

Bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla,bla.
Är du möjligtvis en fd kommunalpolitiker som bestämt sig för och börja flumma??
Sorry,ska ge mig nu.Fattar faktiskt inte vad det är med dig jag retar upp mig så jävla mkt på??

Peace In Mississippi
Senast redigerad av elac137 2010-03-31 kl. 12:12.
Citera
2010-03-31, 12:20
Medlem
gloooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elac137
Sorry,ska ge mig nu.Fattar faktiskt inte vad det är med dig jag retar upp mig så jävla mkt på??

Peace In Mississippi

Kunde förr reagera väldigt på folk som hade starka och annorlunda upplevelser än mej själv.

Men jag har förstått att en del kan uppleva i princip vad som helst.

Det är otroligt individuellt och personligen blir jag nästan avundsjuk när jag läser västerås inlägg för jag skulle gärna vilja bli drabbad =)
Citera
2010-03-31, 12:38
Medlem
IgorTks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakan6
Köpte in en påse och rökmixen är bra. När jag skulle fixa slutet av påsen så märker jag att det på bottnen samlats massor med kristaller/pulver. Meckar det sista som är kvar i 2 jointar.

Jag tänder den första med min tjej och får ett riktigt starkt rus. Lite psykadeliskt, så vi lämnar lite mindre än hälften av jointen och går hem.
Sedan när det var dags att röka den andra halvan och vi rökte den så fick vi ett ordentligt, för starkt rus. Fick oss en snedtripp med massor med jobbiga tankar och hallucinationer/förvridning av verkligheten. Kunde knappast gå hem.

Vi bor ju med mina föräldrar så till slut när vi vågade oss hem in på vårt rum så mådde vi mycket bättre.

Känner mig fortfarande lite skakig idag.
Jag tror att det där pulvret/kristallerna är det aktiva ämnet som dom lägger till och det råkade samlas på botten av paketet, och sedan på botten av jointen när man skakade till den.

Akta er för det här!

edit: ruset liknade ett LSD rus fast med röka-egenskaper dvs när jag vi kom hem så hade vi munchies och kunde somna väldigt lätt fast det fortfarande var ett starkt rus på gång.

Skaka påsen är bra om man inte vill ha all pulver på slutet, sen ta mindre för ja det kan bli obehagligt.

Liknar LSD rus? De tror ja verkligen inte på, rökmixar är mer skruvade än cannabis men inte fan liknar de LSD, det är mer något eget och jävligt långt ifrån LSD.
Citera
2010-03-31, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elac137

Peace In Mississippi

Kan det vara så att du jämför Vasteras upplevelser med dina egna? Med tanke på att Vasteras inte vad jag förstått har erfarenhet av t.ex. hallucinogena droger så är det viktigt att tänka på att det är utifrån en helt egen referensmall han beskriver sina rus.

Mycket av det han skriver kan jag känna igen, fast jag lägger inte så stor vikt vid dem. Jag läser själv sällan Vasteras rusrapporter eftersom att jag vet att de inte är relevanta för hur jag själv skulle reagera. Däremot förstår jag om många tycker de är intressanta eftersom det tillför ett unikt perspektiv på ruset. Men tror man att man kan applicera hans beskrivningar på din egen uppfattning så är det nog inte konstigt om man kan störa sig lite.
Citera
2010-03-31, 18:52
Medlem
OnkelBrajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakan6
ruset liknade ett LSD rus fast med röka-egenskaper dvs när jag vi kom hem så hade vi munchies och kunde somna väldigt lätt fast det fortfarande var ett starkt rus på gång.

Säg att du skämtar? LSD-rus? Hahaha, det är nog dags att du testar lsd mannen.. Förstår inte hur folk kan sitta och jämför cannabinoider med LSD, Meskalin, Svamp, Salvia osv. Ni röker för mycket bara, ni blir för slut och kan inte hantera ruset..That's it. Har själv rökt på tok för mycket en gång men inte kan jag kalla JG "hallucinogent".

Så skippa allt lsd och psykossnack nu..Vi vet alla vad det beror på, rök lite mindre nästa gång.
Citera
2010-03-31, 19:29
Medlem
loltrains avatar
Åh fyyy fan! Underskatta fan inte "sockret" i botten drog i mig sista resterna ur påsen och BAAM så var jag väck. har snart gått 2h och är fortfarande goo
Citera
2010-03-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelBrajja
Säg att du skämtar? LSD-rus? Hahaha, det är nog dags att du testar lsd mannen.. Förstår inte hur folk kan sitta och jämför cannabinoider med LSD, Meskalin, Svamp, Salvia osv. Ni röker för mycket bara, ni blir för slut och kan inte hantera ruset..That's it. Har själv rökt på tok för mycket en gång men inte kan jag kalla JG "hallucinogent".

Så skippa allt lsd och psykossnack nu..Vi vet alla vad det beror på, rök lite mindre nästa gång.

Bara för att du inte upplevt samma sak så betyder det inte att jag inte kan. Sitter bakom skärmen o tror att du e cool för att du tål stora mängder?

Ja har testat både svamp och lsd både i större och mindre doser och jag har fått ego förlust. Jag vet vad lsd är för något och det liknade lsd, det var inte som lsd men det liknade och det var starkt! Den snetrippen jag fick liknade en snetripp jag fick på lsd för ett tag sedan. Mindre visuellt men det var ungefär lika starkt.

Kom inte med "åå du har inte testat potent lsd bla bla" Ja blir så trött på folk som tror att dom vet allt för att dom har precis testat lsd o precis har lärt sig vad hasch är för något.
Citera
2010-03-31, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loltrain
Åh fyyy fan! Underskatta fan inte "sockret" i botten drog i mig sista resterna ur påsen och BAAM så var jag väck. har snart gått 2h och är fortfarande goo

Jo du,det är bra grejer det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in