2010-03-29, 23:04
Medlem
Lesras avatar
Om jag beställer nu, får jag det innan onsdag? Det verkar ju riktigt nice!
Citera
2010-03-29, 23:39
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesra
Om jag beställer nu, får jag det innan onsdag? Det verkar ju riktigt nice!
beställde idag, så jag hoppas på det

Edit: Begick missen att köpa JG istället för BC, men man måste ju börja någonstans
Senast redigerad av mosuck 2010-03-30 kl. 00:14.
Citera
2010-03-30, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheDerivative
Kan jag inte bara köra ett litet bloss med bongen, och sedan vänta? Orkar inte köpa en pipa

Hur mycket ska jag ta? 0.1 g? Har ingen våg heller tyvärr så kan inte väga skiten.

räcker med en nypa bara. Sug i dig allt håll det inne i ca 10 - 15 sekunder. Sen vänta och njut! Det är något skumt med JG och BC. Psyket kan bli helt fuckat om du tar för mycket, hände mig 2 gånger men lärde mig efter det. BC är dock värre när det gäller psyke, tycker JG var svagare.
Citera
2010-03-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
räcker med en nypa bara. Sug i dig allt håll det inne i ca 10 - 15 sekunder. Sen vänta och njut! Det är något skumt med JG och BC. Psyket kan bli helt fuckat om du tar för mycket, hände mig 2 gånger men lärde mig efter det. BC är dock värre när det gäller psyke, tycker JG var svagare.

Mina erfarenheter av enstaka rökmixar har alltid bara varit 1 session för att se vad just den rökmixen går för, vilket det på senare tid börjat göra . Jag vill dock få ut så mycket som möjligt av mitt syntet-röka när jag röker, då jag röker sällan, någon gång i veckan. Tyckte varken BC-BWB-JG höll måttet enskilt, den enda som nu gör är JRUS. Alla rökmixar jag får tag på blandar jag till en salig combo, därtill JRUS. Räcker med 0.1 i vattenbong av denna combo för att jag ska ska få bra vind i seglen på optimist-jollen . dessutom så ger de ett angenämt rus tillsammans.

Jag och några polare har erfarit psykbryt ett par gånger då vi hetsat varandra upp till 0.8 or i bonghitsen, då alltid med ett par pilsner i magen. Måste erkänna att det var väldigt länge sen jag var så hög-ful och hade så kul som senast när vi gjorde detta, vi var 4 stycken som rökte och en som bara avnjöt en flaska cutty sark. Vi som blazade blev som tokiga och skulle bara röka mer och mer, hets hets hets, allt kändes som i slowmotion fast på speed ingen av oss kände någon bänghet utan nån slags vakenhet med sjuk liknelse med BRA sativa, förvrängt synfällt, starka färger och musik som upplevs så jävla mycket bättre! Just vakenheten och att känna mig alert gör jag bara när jag röker med polare, jag har druckit alkohol själv och rökt typ 0.2or (dock inte 0.8or), då blir jag däremot BÄNG och när jag tagit mer typ 0.3or så har jag fått däckningstendenser, illamående en gång bara, en gång en hallis el förnimmelse av en hallis, ganska mysko

Ruset skiljer sig allstå otroligt mycket från gång till gång för mig, allt beroende på, sinnesstämning, omgivning, etc etc

Har börjat vänja mig med iallfall

ska nog ta mig en jävel nu
Senast redigerad av 8STOCON8 2010-03-30 kl. 01:34.
Citera
2010-03-30, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Du måste vara en sån där helt otrolig, typ övermänniska!

Nä men va fan grabben,om du nu VERKLIGEN har såna överjävulska lsd-supertrippar på jwh/rökmixar som du svamlar om i en del inlägg,kanske du borde låta lilla hjärnan vila en stund???
Skulle kunna tänka mig att tex benzo vore lite nyttigare för dig?
Senast redigerad av elac137 2010-03-30 kl. 01:07.
Citera
2010-03-30, 01:32
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elac137
Nä men va fan grabben,om du nu VERKLIGEN har såna överjävulska lsd-supertrippar på jwh/rökmixar som du svamlar om i en del inlägg,kanske du borde låta lilla hjärnan vila en stund???
Skulle kunna tänka mig att tex benzo vore lite nyttigare för dig?

Varför ens kommentera dig, men men. Jag är ingen grabb, snarare gubbe. Jag har aldrig testat LSD, men det har kanske du? Min uppfattning är att LSD ger framförallt visuella "hallisar" medan jag talar om emotionella, förstår du?

Jag har testat benzo och den typen av substans (samt liknande) klassar jag mer som medicin än som drog. Inget som jag uppskattar för övrigt. Däremot är ju cannabis mycket intresant både sett som drog och som medicin. Något mer du ville veta?
Citera
2010-03-30, 02:28
Medlem
Citat:
Varför ens kommentera dig, men men. Jag är ingen grabb, snarare gubbe. Jag har aldrig testat LSD, men det har kanske du? Min uppfattning är att LSD ger framförallt visuella "hallisar" medan jag talar om emotionella, förstår du?

Jag har testat benzo och den typen av substans (samt liknande) klassar jag mer som medicin än som drog. Inget som jag uppskattar för övrigt. Däremot är ju cannabis mycket intresant både sett som drog och som medicin. Något mer du ville veta?

Hej Vasteras!
Om jag förstår dig rätt? Så förstår jag exakt vad du menar med ementionella - visualiseringar. Jag har inte läst alla inlägg här och vet inte varför elac137 påstår att du påstår att du haft en sjuhelvetes tripp.
Spelar heller i mitt tycke inte heller någon roll i fall du haft en LSD tripp eller inte. Dina upplevelser är ju just dina upplevelser och det är inte så konstigt att du jämför med mer kända hallucinogener för att beskriva dina upplevelser av utflykter på denna syntetiserade drog som är en ny för männinskan.
Och ny erfarenhet för dig.

Jag har nyttjat LSD ett par gånger, allt från skiten till rena himmels färderna. Man har inte testat LSD om man inte testat BRA LSD! Utöver det ett par svampresor där min inre värld blev liktydlig med den yttre, stadier av medvetande där det inte hjälper med att nypa sig armen för att komma tillbaka till verklighetens trygghet.

Jag har också haft några sjuka upplevelser på dessa rökmixar, allt från... till... och en gång en hallis. Detta skrev jag i ett inlägg i JRUS- tråden, där skrev jag att detta märkliga rus kom till mig när jag blandade

-Black Widow-Ja Rush-Atomic Blast-Bonzai Winter Boost-Jamaican Gold-Jah Rush ultra Strong-

Skakade väl och drog sedan i mig en nypa på 0.2g i en bong. Jag var därefter sjukt hög och sedan så såg jag en hallis i form av ett stort eldklot som svävade runt i rummet en stund. I det inlägget så skrev jag att jag kände likheter, sammantaget med hur jag upplevt och minns mina hallucinogena upplevelser. Och nämnde då som exempel några jag redan nämnt tidigare här.

Min uppfattning om dessa rökmixar som innehåller? Cannabinoider, analoger av cannabinoider eller analoger av något annat är: Som drog är den väldigt ostabil, svårdoserad för förstagångs användare. En drog som inte funnits så länge.

En drog som genomgår sin testning just nu och vissa av de som är testpersoner skriver om det här på flashback.

Drogen i sin begynnelse påminde om cannabis men pågrund av etc. Drogen har formulerats om lika så dess rus.
Jag kan inte sätta fingret på vad det egenligen är jag känner när jag intar denna drog. förutom just det att drogen påverkar alla fruktansvärt olika, fast bra. Något jag vill göra om igen.

Därav har jag också min uppfattning att du likväl kan ha "rätt" i din uppfattning av vad du känner dig ha erfarit med denna drog. Däremot så kanske du ska överväga att införskaffa LSD, så får du mer kött på benen hundarna kan tugga på.

Jag vet i alla fall vad jag har varit med om fast andra inte vill tro det och börjar rabbla om sitt milslånga drog cv och om att jag har "fel" i min uppfattning om vad det var jag kände, för att en annan drog (Research Chemical) typ, 4-ho-met. En drog jag aldrig testat, eller nämt som enligt den skribenten i höga doser gör en paj men som inte ger hallisar? jaha?

Men vem bryr sig? Jag har varit med om sjuka grejjer på HASH och Marijuana där också erfarit hallisar och likheter med andra hallucinogener, det dock efter konstant rökande i marroco i 2 veckor.

Jag hade fått för mig att man skulle dela med sig av sina erfarenheter, åsikter om droger här på flashback i en stonervänlig miljö där intressanta diskussioner befriade från ointressanta, dryga inlägg skrivna för att bevisa hur jävla häftiga dessa skribenter är, som vet allt, testat allt och lider brist av något i livet, varför är man annars uncool - så att säga?

Men lite gullit är det allt med människor som tilltalar folk som öppnar sig själva and dont give a fuck med grabben

Nä! dags att återgå till tavlan och invänta soluppgången

Mvh
Senast redigerad av 8STOCON8 2010-03-30 kl. 03:02.
Citera
2010-03-30, 02:56
Medlem
Pinkskins avatar
Personligen anser jag Bonzai Citrus har tydliga psykadeliska drag där synintryck regerar under den stund som är intensivas (första gången jag prövade, närmare två och en halv timma faktiskt). Kunde följa vissa tankelinjer och - ooops så kom något gammalt, bortgömt och obehagligt, minne upp till ytan. Å andra sidan var de flesta tankarna - och tankebanorna - mycket positiva och jag fick upp ögonen för vissa saker i mitt liv jag inte såg - verkligen SÅG - förrns nu. Jag vet inte om jag gör mig förståelig då jag är skapligt råkt på JG för stunden
Citera
2010-03-30, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Personligen anser jag Bonzai Citrus har tydliga psykadeliska drag där synintryck regerar under den stund som är intensivas (första gången jag prövade, närmare två och en halv timma faktiskt). Kunde följa vissa tankelinjer och - ooops så kom något gammalt, bortgömt och obehagligt, minne upp till ytan. Å andra sidan var de flesta tankarna - och tankebanorna - mycket positiva och jag fick upp ögonen för vissa saker i mitt liv jag inte såg - verkligen SÅG - förrns nu. Jag vet inte om jag gör mig förståelig då jag är skapligt råkt på JG för stunden

Känner igen det det där!
Blir självransakande.

Slutade med att jag bakade bullar till tjejen kl 04 igår morse
Man blir fett snäll ju!!!
Citera
2010-03-30, 13:08
Medlem
Citat:

Åh fan,där ser man.Hade fått för mig att du var en vilsen 18årig poet,typ.
Alltså,inget illa ment.Tycker bara att "tripparna" du beskriver ibland kan verka lite för vad ska jag säga,för MYCKET bara.
Jo,jag brukade ta syra ibland "back in the days" & kan bara säga att det borde nog du undvika.
Går bara inte jämföra med dom här rökmixarna,helt enkelt!
En gång på roskilde var jag helt övertygad om att ALLT brann,scenen,banden som spela,polarna,allt!EN hel jävla helg!
Fascinerande men rätt obehagligt
Citera
2010-03-30, 13:50
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elac137

Jag är inte alls ute efter hallucinationer, men det man får "på köpet" när man tar cannabidoider har varit intressant att utforska. Har som sagt ingen erfarenhet av hallucinogener och det jag upplevt trippigt på cannabidoider har inte varit nämnvärt visuellt. Utan det är mera frågan om att mentalt tappa greppet om verkligheten, något som kan vara både intressant och skrämmande.

Verklighet, drömmar och minnen, som bär på starka känslomässiga intryck blandas till en salig röra. Eufori, förlorat grepp om tiden, men även rummet och "vad" man är. Det är sådana saker jag upplevt, men inte allt på en gång.

För att förstå vad jag talar om så ska man ha en god läsförståelse och inte blanda in egna tolkningar i mina texter. Det enklaste är om man upplevt det själv, då förstår man. Det tråkiga är när korkade individer påstår att det är skitsnack eller placebo bara för att de själva inte upplevt det.

Mitt hetaste tips är att den glappkäft som inte förstått vad jag talar om tar sig en rejäl överdos på exempelvis JWH-250. Kom och snacka sen, då vet du och då har du något att diskutera.

Jag har hunnit bruka mycket alkohol i mina dar och det är först nu egentligen jag på allvar testat något annat. Cannabidoider är helt ok, men jag har upptäckt att cannabis tycks vara betydligt trevligare. Jag kommer nog därför inte att lägga så mycket mer energi och intresse på cannabidoider i fortsättningen.
Citera
2010-03-30, 16:32
Medlem
gloooos avatar
Citat:
Jag är inte alls ute efter hallucinationer, men det man får "på köpet" när man tar cannabidoider har varit intressant att utforska. Har som sagt ingen erfarenhet av hallucinogener och det jag upplevt trippigt på cannabidoider har inte varit nämnvärt visuellt. Utan det är mera frågan om att mentalt tappa greppet om verkligheten, något som kan vara både intressant och skrämmande.

Verklighet, drömmar och minnen, som bär på starka känslomässiga intryck blandas till en salig röra. Eufori, förlorat grepp om tiden, men även rummet och "vad" man är. Det är sådana saker jag upplevt, men inte allt på en gång.

För att förstå vad jag talar om så ska man ha en god läsförståelse och inte blanda in egna tolkningar i mina texter. Det enklaste är om man upplevt det själv, då förstår man. Det tråkiga är när korkade individer påstår att det är skitsnack eller placebo bara för att de själva inte upplevt det.

Mitt hetaste tips är att den glappkäft som inte förstått vad jag talar om tar sig en rejäl överdos på exempelvis JWH-250. Kom och snacka sen, då vet du och då har du något att diskutera.

Jag har hunnit bruka mycket alkohol i mina dar och det är först nu egentligen jag på allvar testat något annat. Cannabidoider är helt ok, men jag har upptäckt att cannabis tycks vara betydligt trevligare. Jag kommer nog därför inte att lägga så mycket mer energi och intresse på cannabidoider i fortsättningen.

Har sagt det förut säger det igen du ska inte bry dej fall folk blir avundsjuka.
Om du upplever ruset bättre än det flesta så är det bara att gratulera.

En del människor tror att just det som dom själva upplever är det normala eller normen och förstår inte innebörden av individuella effekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in