2010-03-22, 21:07
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDerivative
Kan jag inte bara köra ett litet bloss med bongen, och sedan vänta? Orkar inte köpa en pipa

Jo självklart.

Ge det 5min ungefär iaf innan du tar mer om du inte är nöjd. BW slog på direkt för mig, men JG smög sig på lite långsammare och hade mycket skönare rus och längd.

Får mitt Bonzai imorgon, kan jämföra JG med då. Men hittils är JG utan tvekan den bästa mixen jag rökt som finns nu iaf så du borde bli nöjd med den.
Citera
2010-03-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Jo självklart.

Ge det 5min ungefär iaf innan du tar mer om du inte är nöjd. BW slog på direkt för mig, men JG smög sig på lite långsammare och hade mycket skönare rus och längd.

Får mitt Bonzai imorgon, kan jämföra JG med då. Men hittils är JG utan tvekan den bästa mixen jag rökt som finns nu iaf så du borde bli nöjd med den.

Antar att det bara ta pyttepyttelite, blanda med lite annat (kör med tobaksfritt kräs så jag slipper nikotinet osv.) sen stoppa ned i bongen och röka ett litet bloss.

Sen bara stegra lite om jag inte känner nåt.
Citera
2010-03-22, 21:14
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDerivative
Antar att det bara ta pyttepyttelite, blanda med lite annat (kör med tobaksfritt kräs så jag slipper nikotinet osv.) sen stoppa ned i bongen och röka ett litet bloss.

Sen bara stegra lite om jag inte känner nåt.

Blandar bara med tobak om jag röker spliff. Ta en liten nypa med fingertopparna bara och fire up, brinner väldigt bra i bong ändå. Om du inte vill ha smaken dvs.

Lättast att göra sig bekant med ruset om det är rent, tycker jag iaf. Spliff ger mig ett annat rus än när jag röker i pipa, röker inte tobak normalt så får ganska bra nikotinkick.
Citera
2010-03-22, 21:59
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Dom flesta har väl testat alkohol innan någon annan drog, alltså har dom bara alkohol att jämnföra med. Då tror man väl automatiskt att droger ska ge mycket tyngre rus. Inte så konstigt.
Det finns faktiskt en viss likhet med en drängafylla: När ruset är så som starkast kan i vart fall inte jag gå rakt. Efter att varit på väg att dråsa rätt in i min bokhylla några gånger så sitter jag numera jävligt fast i soffan...
Citera
2010-03-22, 22:17
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Det finns faktiskt en viss likhet med en drängafylla: När ruset är så som starkast kan i vart fall inte jag gå rakt. Efter att varit på väg att dråsa rätt in i min bokhylla några gånger så sitter jag numera jävligt fast i soffan...

När jag varit rejält full blir jag bara riktigt dåsig och orkar helt enkelt inte stå upp tillslut, slutar me att jag däckar någonstans.

När jag rökt lite för mycket och går så känns det mer som jag har glömt hur man går, det känns som jag inte kommer framåt riktigt och samtidigt känns det som det kittlar i benen och som om fötterna är i luften för länge. Typ som om man går i massa snö?

Riktigt svårt att förklara. Skum känsla iaf. Nåja.
Citera
2010-03-22, 22:43
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
När jag varit rejält full blir jag bara riktigt dåsig och orkar helt enkelt inte stå upp tillslut, slutar me att jag däckar någonstans.

När jag rökt lite för mycket och går så känns det mer som jag har glömt hur man går, det känns som jag inte kommer framåt riktigt och samtidigt känns det som det kittlar i benen och som om fötterna är i luften för länge. Typ som om man går i massa snö?

Riktigt svårt att förklara. Skum känsla iaf. Nåja.

Jag känner igen det där, som om man glömt hur man går. Man vet inte naturligt var man ska sätta foten och steglängden har man inget grepp om vad som är lämpligt. Ytterligare en sån grej som jag inte kommit ihåg efteråt, men minns varje gång jag befinner mig där. Nu blev jag påmind och fick det nedskrivet.

EDIT:
Jag minns ett tillfälle då jag fick riktigt svårt att gå och tänkte att om jag låtsas simma så går det kanske bättre. Vilket måste sett fruktansvärt löjligt ut när jag "torrsimmade" i luften genom lokalen.
Less is more...
Senast redigerad av Vasteras 2010-03-22 kl. 22:47.
Citera
2010-03-22, 23:25
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag känner igen det där, som om man glömt hur man går. Man vet inte naturligt var man ska sätta foten och steglängden har man inget grepp om vad som är lämpligt. Ytterligare en sån grej som jag inte kommit ihåg efteråt, men minns varje gång jag befinner mig där. Nu blev jag påmind och fick det nedskrivet.

EDIT:
Jag minns ett tillfälle då jag fick riktigt svårt att gå och tänkte att om jag låtsas simma så går det kanske bättre. Vilket måste sett fruktansvärt löjligt ut när jag "torrsimmade" i luften genom lokalen.
Less is more...

Ja det kan väl typ jämföras med att gå i trappan i lustiga huset eller något haha, svårt att beskriva.
Citera
2010-03-23, 16:12
Medlem
Holmquists avatar
Fick hem mitt JG idag. Helt klart längsta ruset av de mixarna jag har provat!

Lugnare rus än de andra mixarna.
Citera
2010-03-23, 16:18
Medlem
rökt ett par gånger sista dagarna håller i sig 1,5- 2 timmar blev jätte förvånad me tanke på andra rökmixarnas ruslängd på typ 40-50 min. Har dock bara tagigt en halv bång bägge gångerna (1,5 liters flaska) Riktigt gött rus med, ska dra en FET om en stund och se hur det går en hel bång hoppas jag få i mig
Citera
2010-03-23, 16:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vette146
rökt ett par gånger sista dagarna håller i sig 1,5- 2 timmar blev jätte förvånad me tanke på andra rökmixarnas ruslängd på typ 40-50 min. Har dock bara tagigt en halv bång bägge gångerna (1,5 liters flaska) Riktigt gött rus med, ska dra en FET om en stund och se hur det går en hel bång hoppas jag få i mig
Dra en fet med kristallerna i botten så får du se hur det är o torrsimma..
Citera
2010-03-23, 21:20
Medlem
loltrains avatar
Fick hem min påse JG idag, undrar bara hur mkt man skall dosera första gången?
Röker spliff, är inte så förtjust i bong.
Har rökt en hel del BW innan där spliffarna legat på ca 0,2 - 0,4 i extremfall. Men som jag förstått det så är JG lite tyngre vilket gör att jag gärna slipper ta för mkt :P
Citera
2010-03-23, 21:35
Medlem
Jag är ganska sugen på att prova Jamaican Gold, men har tråkiga erfarenheter av andra lagliga röxmixar i synnerhet spice, då man känt sig seg i veckor efteråt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in