Testade även jag Jamaican Gold igår och tänkte delge mig av en liten rapport.
Utseende:
Förpackning: http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC_0241.JPG
Innehåll: http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC_0242.JPG
Doft och smak:
Skakar om påsen ett antal gånger innan jag öppnar förpackningen, en ganska distinkt doft av den klassiska rökmix-doften lyfts fram. I jämförelse med andra rökmix varianter doftar JG inte speciellt mycket.
Rus:
Röker först 0.1g i pipa utan att känna någonting nämnvärt, röker därför ytterligare 0.1g och känner då att ruset börjar smyga sig på som smått.
Benen känns pirriga, välmåendet infinner sig snabbt och ett nöjt leende sätter sig på läpparna.
I överlag kändes ruset av Jamaican Gold väldigt avslappnat och trevligt, det satte sig inte speciellt mycket i kroppen utan mest i huvudet.
Huruvida det är "trippigt" som andra rökmixar vet jag inte då jag inte riktigt nådde den rusnivån.
Omedelbart sänkt blev jag aldrig, upplevde JG som relativt uppiggande/socialt. Nojan fanns inte någonstans, inte heller "hjärtklappningen" som vissa tycks uppleva på exempelvis Pulse Ultra.
Muchies infann sig efter 20 min ungefär.
Tidskurva/ruslängd:
Förmodligen den biten som alla väntat ivrigt på.
Kan glatt konstatera att JG helt klart är bäst i den kategorin.
Det mest intensiva ruset satt för mig i runt 80min, sedan var jag fortfarande påverkad och avslappnad i ytterligare 60 min.
80 minuters intensivt rus alltså och 60 minuters afterglow därefter.
Betyg: 9/10. Den bästa rökmixen ute på marknaden för tillfället. Dock hade det inte skadat om styrkan var något mer potent.
Då skulle JG fått 10/10. Det positiva var som sagt ruslängden, första rökmixen på länge som verkligen tycks uppfylla det kriteriet.
Ruset kändes också väldigt avslappnat och skönt, passar perfekt att umgås på alternativt sitta själv och glo på tv/ lyssna på musik. Väldigt allround då body high känslan inte var speciellt hög.
Det tog som sagt ett tag att känna effekten vilket var det kluriga med JG.
Jämfört med Jah Rush Ultra, Pulse Ultra och Black Widow kommer effekten redan efter första blosset. På JG tog det kanske 8 bloss innan det började som smått.
Frågor? skriv i tråden eller skicka PM. Nu ska jag testa Atomic Blast!
Reserverar mig för eventuella stavfel.