2010-02-17, 11:59
Medlem
Spritpennas avatar
Fan då, jag som velat lägga ner syntetrökat och så kommer det en mix som jämförs med min all-time favorite Spice Gold!
Citera
2010-02-17, 12:02
Moderator
Dretskols avatar
Ni som testat, tycker ni inte att ni får snarlikna "kemiska" rus av detta? Exakt hur skiljer sig ruset (inte i längd) om man jämför med t.ex black widow?
Citera
2010-02-17, 12:30
Medlem
Modifys avatar
Testade även jag Jamaican Gold igår och tänkte delge mig av en liten rapport.

Utseende:

Förpackning: http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC_0241.JPG
Innehåll: http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC_0242.JPG

Doft och smak:

Skakar om påsen ett antal gånger innan jag öppnar förpackningen, en ganska distinkt doft av den klassiska rökmix-doften lyfts fram. I jämförelse med andra rökmix varianter doftar JG inte speciellt mycket.

Rus:

Röker först 0.1g i pipa utan att känna någonting nämnvärt, röker därför ytterligare 0.1g och känner då att ruset börjar smyga sig på som smått.
Benen känns pirriga, välmåendet infinner sig snabbt och ett nöjt leende sätter sig på läpparna.
I överlag kändes ruset av Jamaican Gold väldigt avslappnat och trevligt, det satte sig inte speciellt mycket i kroppen utan mest i huvudet.
Huruvida det är "trippigt" som andra rökmixar vet jag inte då jag inte riktigt nådde den rusnivån.

Omedelbart sänkt blev jag aldrig, upplevde JG som relativt uppiggande/socialt. Nojan fanns inte någonstans, inte heller "hjärtklappningen" som vissa tycks uppleva på exempelvis Pulse Ultra.
Muchies infann sig efter 20 min ungefär.

Tidskurva/ruslängd:

Förmodligen den biten som alla väntat ivrigt på.
Kan glatt konstatera att JG helt klart är bäst i den kategorin.
Det mest intensiva ruset satt för mig i runt 80min, sedan var jag fortfarande påverkad och avslappnad i ytterligare 60 min.

80 minuters intensivt rus alltså och 60 minuters afterglow därefter.

Betyg: 9/10. Den bästa rökmixen ute på marknaden för tillfället. Dock hade det inte skadat om styrkan var något mer potent.
Då skulle JG fått 10/10. Det positiva var som sagt ruslängden, första rökmixen på länge som verkligen tycks uppfylla det kriteriet.
Ruset kändes också väldigt avslappnat och skönt, passar perfekt att umgås på alternativt sitta själv och glo på tv/ lyssna på musik. Väldigt allround då body high känslan inte var speciellt hög.

Det tog som sagt ett tag att känna effekten vilket var det kluriga med JG.
Jämfört med Jah Rush Ultra, Pulse Ultra och Black Widow kommer effekten redan efter första blosset. På JG tog det kanske 8 bloss innan det började som smått.

Frågor? skriv i tråden eller skicka PM. Nu ska jag testa Atomic Blast!
Reserverar mig för eventuella stavfel.
Senast redigerad av Modify 2010-02-17 kl. 12:32.
Citera
2010-02-17, 12:42
Medlem
BraZZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Testade även jag Jamaican Gold igår och tänkte delge mig av en liten rapport.

Utseende:

Förpackning: http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC_0241.JPG
Innehåll: http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC_0242.JPG

Doft och smak:

Skakar om påsen ett antal gånger innan jag öppnar förpackningen, en ganska distinkt doft av den klassiska rökmix-doften lyfts fram. I jämförelse med andra rökmix varianter doftar JG inte speciellt mycket.

Rus:

Röker först 0.1g i pipa utan att känna någonting nämnvärt, röker därför ytterligare 0.1g och känner då att ruset börjar smyga sig på som smått.
Benen känns pirriga, välmåendet infinner sig snabbt och ett nöjt leende sätter sig på läpparna.
I överlag kändes ruset av Jamaican Gold väldigt avslappnat och trevligt, det satte sig inte speciellt mycket i kroppen utan mest i huvudet.
Huruvida det är "trippigt" som andra rökmixar vet jag inte då jag inte riktigt nådde den rusnivån.

Omedelbart sänkt blev jag aldrig, upplevde JG som relativt uppiggande/socialt. Nojan fanns inte någonstans, inte heller "hjärtklappningen" som vissa tycks uppleva på exempelvis Pulse Ultra.
Muchies infann sig efter 20 min ungefär.

Tidskurva/ruslängd:

Förmodligen den biten som alla väntat ivrigt på.
Kan glatt konstatera att JG helt klart är bäst i den kategorin.
Det mest intensiva ruset satt för mig i runt 80min, sedan var jag fortfarande påverkad och avslappnad i ytterligare 60 min.

80 minuters intensivt rus alltså och 60 minuters afterglow därefter.

Betyg: 9/10. Den bästa rökmixen ute på marknaden för tillfället. Dock hade det inte skadat om styrkan var något mer potent.
Då skulle JG fått 10/10. Det positiva var som sagt ruslängden, första rökmixen på länge som verkligen tycks uppfylla det kriteriet.
Ruset kändes också väldigt avslappnat och skönt, passar perfekt att umgås på alternativt sitta själv och glo på tv/ lyssna på musik. Väldigt allround då body high känslan inte var speciellt hög.

Det tog som sagt ett tag att känna effekten vilket var det kluriga med JG.
Jämfört med Jah Rush Ultra, Pulse Ultra och Black Widow kommer effekten redan efter första blosset. På JG tog det kanske 8 bloss innan det började som smått.

Frågor? skriv i tråden eller skicka PM. Nu ska jag testa Atomic Blast!
Reserverar mig för eventuella stavfel.

Jag kände då iaf av effekten efter första eller andra blosset, men då rökte jag det i bong givetvis.
Rökte en 0.2 i bongen kl 09.30 något idag och känner fortfarande av lite även fast den mesta av effekten har avtagit något.
Citera
2010-02-17, 12:51
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraZZen
Jag kände då iaf av effekten efter första eller andra blosset, men då rökte jag det i bong givetvis.
Rökte en 0.2 i bongen kl 09.30 något idag och känner fortfarande av lite även fast den mesta av effekten har avtagit något.

Det är nog lite annorlunda i bong, brukar slå till snabbare då.
Hade inte tillgång till det så det fick bli holk istället.

Hur mycket känner du av nu då? Har ändå gått över 3 timmar sedan du rökte.
Citera
2010-02-17, 13:00
Medlem
Entoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritpenna
Fan då, jag som velat lägga ner syntetrökat och så kommer det en mix som jämförs med min all-time favorite Spice Gold!

Du kommer inte bli besviken.
Spice Gold var en av mina favoriter och visst det är inte samma sak men dem har de viktigaste likheterna som man behöver.
Brett rus ,rustyrka och ruslängd mm.

Jag har klagat en del så därför tycker jag dem ska ha beröm när dem lyckas möta våra krav.
För det är nog inte det enklaste.

När dom väl lyckats med denna mix så kommer det säkert fler som fungerar lika bra.
Citera
2010-02-17, 14:30
Medlem
big_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Det är nog lite annorlunda i bong, brukar slå till snabbare då.
Hade inte tillgång till det så det fick bli holk istället.

Hur mycket känner du av nu då? Har ändå gått över 3 timmar sedan du rökte.

Rökte lite mer för en 20 minuter sedan, sen har jäg ätit sånna där HBW Madagascar frön nu så... Men annars innan kände jag fortfarande av lite afterglows

Enligt mig den lätt bästa rökmixerna på marknaden just nu.

EDIT: Det var BraZZen som gjorde inlägget när han var här.
Hade visst automatiskt inloggning på och han är rätt stekt.

Såhär skrev jag först och skrev fel,
"Hade visst automatiskt stenad på och han är rätt stekt."
Senast redigerad av big_bob 2010-02-17 kl. 14:33.
Citera
2010-02-17, 14:33
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_bob
Rökte lite mer för en 20 minuter sedan, sen har jäg ätit sånna där HBW Madagascar frön nu så... Men annars innan kände jag fortfarande av lite afterglows

Enligt mig den lätt bästa rökmixerna på marknaden just nu.

Är inte rätt tråd för Madagascar, men kan du inte testa HBW individuellt utan någon annan substans inblandad? Ska ev köpa dessa så du får gärna skicka iväg ett PM med en rapport till mig om hur de fungerar.
Citera
2010-02-17, 16:25
Bannlyst
Jag undrar om denna ens är laglig i Sverige?

http://www.mayaeurope.com/page8.php?view=productListPage&isChanged=1&searchS tring=&searchCategory=1
Citera
2010-02-17, 16:56
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik

http://www.mayaeurope.com/page8.php?view=productListPage&isChanged=1&searchS tring=&searchCategory=1

Du tror inte den är omgjord då för att passa den svenska lagstiftningen?
Citera
2010-02-17, 16:58
Medlem
scandilouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik

om den inte är det så är väl du den första som golar?!

Tror du dom skulle riskera hela sin rörelse samt fängelse straff genom att "chansa", tror lille fredrik är aningen avundsjuk på att denna produkt antagligen kommer ta över den svenska marknaden av rökmixar
Citera
2010-02-17, 17:00
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scandilous
om den inte är det så är väl du den första som golar?!

Tror du dom skulle riskera hela sin rörelse samt fängelse straff genom att "chansa", tror lille fredrik är aningen avundsjuk på att denna produkt antagligen kommer ta över den svenska marknaden av rökmixar

Mycket möjligt
Förstår dock inte varför man inte använt sig av JWH-081 tidigare. Möjligt att just Jamaican Gold innehåller denna. En cannabinoid som faktiskt har en oerhört bra ruslängd, har ni inte upptäckt den än Fredrik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in