2010-03-22, 13:29
Medlem
Är Jamaican Gold något för mig som skrev detta i en annan tråd?

"Är nybörjare på rökning. Enda jag provat är lunar gold. Provat några gånger där jag nästan inte känns någonting alls. Hade alltid kört med bong, och fått en känsla i kroppen, men det märks i princip inte alls. Får ingen skön känsla iallafall. Sista gången körde jag med spliffar istället. Blev då mer att jag blandade ihop ungefär tre spliffar rökte bara på. Då kändes det liiiite bättre än tidigare, men fortfarande inget att hurra över.

Frågan är om det finns något lämpligt att prova istället, som kanske är lite starkare, men ändå bra anpassat för mig som är nybörjare och experimenterar på egen hand."

Finns det något annat lämpligare?
Citera
2010-03-22, 14:14
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDerivative
Är Jamaican Gold något för mig som skrev detta i en annan tråd?

"Är nybörjare på rökning. Enda jag provat är lunar gold. Provat några gånger där jag nästan inte känns någonting alls. Hade alltid kört med bong, och fått en känsla i kroppen, men det märks i princip inte alls. Får ingen skön känsla iallafall. Sista gången körde jag med spliffar istället. Blev då mer att jag blandade ihop ungefär tre spliffar rökte bara på. Då kändes det liiiite bättre än tidigare, men fortfarande inget att hurra över.

Frågan är om det finns något lämpligt att prova istället, som kanske är lite starkare, men ändå bra anpassat för mig som är nybörjare och experimenterar på egen hand."

Finns det något annat lämpligare?

Testa JG eller Bonzai Citrus, det är nog dom bästa mixarna nu. Lunar är inte i närheten enligt mig. Men har inte för höga förväntningar, många jämnför med alkohol och en fylla är inte samma sak.

Se lite roliga serier, ha godis och läsk och sånt. Du lär inte bli missnöjd.
Citera
2010-03-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Testa JG eller Bonzai Citrus, det är nog dom bästa mixarna nu. Lunar är inte i närheten enligt mig. Men har inte för höga förväntningar, många jämnför med alkohol och en fylla är inte samma sak.

Ett vanligt problem tror jag. Många tror verkligen att alkohol är en svag drog när det är precis tvärtom. Imo blir man ju betydligt mer påverkad av alkoholen än av något röka, men det är ju högst individuellt, gillar dock inte ruset alls på alkohol. Det är måhända lite för starkt för mig.
Citera
2010-03-22, 14:42
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Ett vanligt problem tror jag. Många tror verkligen att alkohol är en svag drog när det är precis tvärtom. Imo blir man ju betydligt mer påverkad av alkoholen än av något röka, men det är ju högst individuellt, gillar dock inte ruset alls på alkohol. Det är måhända lite för starkt för mig.

Håller med. Jag dricker aldrig längre i princip, men visst är en fylla kul i början men jag blir ganska överdrivet bakfull. Plus att det alltid går åt så mycket pengar varje gång man är på krogen, fet ångest dagen efter utöver bakfyllan.
Citera
2010-03-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Imo blir man ju betydligt mer påverkad av alkoholen än av något röka,

Då har du inte testat att röka benzo hähä!

Nämen håller med. Hur kan man ens tro att röka och alkohol är lika? :S
Citera
2010-03-22, 16:00
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Då har du inte testat att röka benzo hähä!

Nämen håller med. Hur kan man ens tro att röka och alkohol är lika? :S

Dom flesta har väl testat alkohol innan någon annan drog, alltså har dom bara alkohol att jämnföra med. Då tror man väl automatiskt att droger ska ge mycket tyngre rus. Inte så konstigt.
Citera
2010-03-22, 16:56
Medlem
Citat:
Dom flesta har väl testat alkohol innan någon annan drog, alltså har dom bara alkohol att jämnföra med. Då tror man väl automatiskt att droger ska ge mycket tyngre rus. Inte så konstigt.

https://www.flashback.org/t1142682
(Skäms lite av att länka till en egen tråd men den handlar om just det fenomenet)

Och sibbann, nej jag har inte rökt benzo. Och ja, jag förstod ironin
Citera
2010-03-22, 20:24
Medlem
Citat:

Grejen är bara att jag läser om folk som snear på JG. Massor i denna tråd där det står om hemska upplevelser. Det vill jag själv inte vara med om.
Citera
2010-03-22, 20:55
Medlem
Går det inte att lösa kristallerna i typ nezerilflaskor. Det skulle ju kännas praktiskt att puffa lite om man är på krogen.
Det skulle kännas smidigt.
Men då missar man ju det mysiga med att dela en rök med en polare.
Citera
2010-03-22, 21:00
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDerivative
Grejen är bara att jag läser om folk som snear på JG. Massor i denna tråd där det står om hemska upplevelser. Det vill jag själv inte vara med om.

Som med alla droger ska man börja med lite och trappa uppåt tills du är nöjd. Felet dom flesta gör är att ta mycket på en gång > snear > skriver om det på FB och kallar det psykos.

Vill du inte riskera att snea så rök i pipa, lättast att dosera där. Min favorit är självklart bong, men där kan en liten dos ändå ge väldigt stor effekt. Man pallar inte dra in lika mycket på en gång i pipa då det är mycket varmare rök där.

Ta en nypa i en pipa, ta 1-2 bloss och vänta. Känner du inget efter 10-15min så ta lite mer etc.
Citera
2010-03-22, 21:02
Medlem
Citat:
Som med alla droger ska man börja med lite och trappa uppåt tills du är nöjd. Felet dom flesta gör är att ta mycket på en gång > snear > skriver om det på FB och kallar det psykos.

Vill du inte riskera att snea så rök i pipa, lättast att dosera där. Min favorit är självklart bong, men där kan en liten dos ändå ge väldigt stor effekt. Man pallar inte dra in lika mycket på en gång i pipa då det är mycket varmare rök där.

Ta en nypa i en pipa, ta 1-2 bloss och vänta. Känner du inget efter 10-15min så ta lite mer etc.

Kan jag inte bara köra ett litet bloss med bongen, och sedan vänta? Orkar inte köpa en pipa

Hur mycket ska jag ta? 0.1 g? Har ingen våg heller tyvärr så kan inte väga skiten.
Senast redigerad av TheDerivative 2010-03-22 kl. 21:06.
Citera
2010-03-22, 21:05
Medlem
HellionZeros avatar
Jag rökte 0.4 i bong och de höll i typ 1½ timme sen ett skönt afterglow . Man ska nog vara försiktig med doseringen i bong iallfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in