2010-06-20, 12:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodolfus
Vad jag kom att tänka på så fort jag såg namnet på tråden - Pannkakor.

Det kan inte finnas mer överskattad "mat". Usch, att folk blir så glada när de får det är bara underligt, speciellt underligt var det under skoltiden.
Fast pannkakor kan lagas på många olika sätt . Att dissa dem endast pga dina skolupplevelser är inte direkt logiskt .

~Paul~
Citera
2010-06-20, 12:41
Medlem
Citat:
Vad jag kom att tänka på så fort jag såg namnet på tråden - Pannkakor.

Det kan inte finnas mer överskattad "mat". Usch, att folk blir så glada när de får det är bara underligt, speciellt underligt var det under skoltiden.

Jag håller verkligen med dig, alla ungar fick ju bånge när man fick det i skolan. Dessutom fick man det till lunch. För mig har alltid pannkakor varit lite av en efterrätt där man åt kanske 1-2 st... Beror kanske på att jag inte har svenska föräldrar men va fan är det med pannkakor egentligen?
Citera
2010-06-20, 13:02
Medlem
Feberns avatar
Kebabpizza.

Det enda jag kan komma på då jag själv uppskattar all form av mat. Men när det kommer till pizza tycker jag att människor är så tråkiga som beställer en vanlig kebabpizza. Sådana människor tycks ALLTID köpa kebabpizza.

Variation, baby, variation!
Citera
2010-06-20, 13:06
Bannlyst
För mig är nog ändå ärtsoppa överskattat.
Citera
2010-06-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molnig
För mig är nog ändå ärtsoppa överskattat.

Tycker generellt ärtsoppa är jävligt underskattat
Citera
2010-06-20, 14:07
Medlem
R.Stotzkys avatar
Bearnaise är kanske inte överskattat, i alla fall inte en äkta hemmagjord bearnaise. Den man köper på påse eller burk är däremot överskattad (med något enstaka undantag), men framför allt överanvänd.

Fläskfilé tycker jag är en överskattad styckningsdetalj, men det verkar jag ensam om att tycka, då folk vallfärdar till Willys så fort de har ett parti dansk filé de säljer ut för 49:- kilot. Jag äter hellre karré än filé. Mycket mer smak från det insprängda fettet än den torra filén har. Dessutom är fläskfilé bland det svåraste att tillaga (och sedan hålla varmt), om man inte har tillgång till en sous vide-maskin. Minsta lilla grad över idealtemperaturen och den verkar bli en hård klump. Att varmhålla den i fett verkar vara det enda som fungerar.
Citera
2010-06-20, 14:20
Medlem
räkor, ständigt har folk såna galna cravings efter dessa små pestdjur, om det så är smörgåstårta eller hummersoppa med räkor så ska folk sitta och skrapa till sig några extra räkor för att det är ju "det godaste", smakar mest översaltad... jag vet inte.. kokt höna eller något, är långtifrån så gott som folk har fått för sig

rosé nämnde någon med, helt klart överskattat, är någon "njuta i solen med ett glas rosé"-hype nu där tom männen kan dricka rosé för det är minsann livsnjutar-klass på det, nej, det är varken gott eller äckligt, det bara funkar men inte mer än så

tycker att dom som klagar på framförallt feta och mozzarella borde prova på att köpa dom dyrare, riktigt varorna, och inte arlas "apetina" som är "typ nästan som feta fast vi fuskar så mycket så det inte får heta feta men vi låtsas för folk fattar ändå inte bättre"
samma sak med bearnaise, prova att vispa ihop egen istället för att klaga på pulver/färdiga varianterna, är som att jämföra eldorado bubbelvatten med champagne
Citera
2010-06-20, 15:06
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
räkor, ständigt har folk såna galna cravings efter dessa små pestdjur, om det så är smörgåstårta eller hummersoppa med räkor så ska folk sitta och skrapa till sig några extra räkor för att det är ju "det godaste", smakar mest översaltad... jag vet inte.. kokt höna eller något, är långtifrån så gott som folk har fått för sig

Översaltad kokt höna? Är nog mer dina smaklökar det är fel på
Citera
2010-06-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Översaltad kokt höna? Är nog mer dina smaklökar det är fel på
haha, börjar nästan misstänka det
Citera
2010-06-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Bearnaise är kanske inte överskattat, i alla fall inte en äkta hemmagjord bearnaise. Den man köper på påse eller burk är däremot överskattad (med något enstaka undantag), men framför allt överanvänd.

Jo jag tycker faktist Bearnise är överskattat. Finns det rödvinssås eller en god svampsås när man beställer in en biff så tar jag mycket hellre det.
Citera
2010-06-20, 18:39
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Fast pannkakor kan lagas på många olika sätt . Att dissa dem endast pga dina skolupplevelser är inte direkt logiskt .

~Paul~
Ja, det är ju inte bara skolupplevelserna utan i stort sett alla upplevelser jag haft med pannkakor som skapat mina åsikter. Jag har faktikt provat pannkakor som varit tillagade på andra sätt, med fyllning osv.

Sedan att de brukar serveras som efterrätt (åtminstonde utomlands) gör inte det hela bättre, som efterrätt går det bra men inte som maträtt.

Citat:
Ursprungligen postat av FlavourRoshan
Tycker generellt ärtsoppa är jävligt underskattat
Jag håller helt med dig, ärtsoppan verkar ju vara det värsta vissa vet om.

Själv gillar jag det.
Senast redigerad av Rodolfus 2010-06-20 kl. 18:43.
Citera
2010-06-20, 19:41
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ja, det är ju inte bara skolupplevelserna utan i stort sett alla upplevelser jag haft med pannkakor som skapat mina åsikter. Jag har faktikt provat pannkakor som varit tillagade på andra sätt, med fyllning osv.

Sedan att de brukar serveras som efterrätt (åtminstonde utomlands) gör inte det hela bättre, som efterrätt går det bra men inte som maträtt.
Förstår. Har du testat en smet innehållande Strohrum (eller Amaretto), citronzest, en nypa salt, en sked lönnsirap samt hälften vatten och hälften grädde vispad på isbädd med lite bakpulver i?

Dessa gräddas snabbt så de bubblar upp och serveras med ytterligare lönnsirap, honung eller hemmagjord aprikosmarmelad . En klick äkta smetana ackompanjerar måltiden. Valio tillverkar en alldeles utmärkt sådan.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in