2022-08-18, 21:25
Bannlyst
Pilgrimsmusslor, smakar inget fan
Citera
2022-08-20, 10:55
Medlem
Sladdarens avatar
Surströmming
Citera
2022-08-25, 14:23
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Tycker att tomatsås till pasta är fruktansvärt överskattat. Nu är det kanske ingen trendmat just nu, men för sisådär 30 år sedan var det poppis med såser som i princip var krossade tomater som stått på spisen en halvtimme, med hela vitlöksbitar i. Fick det ett par gånger, och tänkt att bara pasta utan sås måste ju vara mycket godare. Lite parmesan och en klick smör liksom...
Citera
2022-08-25, 14:27
Medlem
Jag säger lax...fick det ofta på ett hotell jag jobbade på..smaken i mun sitter i flera timmar å nu kan jag inte äta det längre..inte ens i smårgåstårta..anka är det lika illa med..
Citera
2022-08-28, 15:36
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Grillat är mest överskattat hos svenska folket. Folk är förtjust i själva konceptet, med eld, äta utomhus, fest. Men själva maten som blir grillad är 9 gånger av 10 riktigt dålig. Middagen räddas av sallader och såser som man kompletterar med.
Håller med fullständigt. Det beror ju oftast på att folk inte kan grilla. Det mesta smakar bränt.
Citera
2023-03-04, 20:00
Medlem
jackednstackeds avatar
Mest överskattade maträtten?

Funderade lite på det här med maträtter som får väldigt mycket uppmärksamhet i mainstreamflödet och är relativt lätta att hitta på restauranger. Vilken av dessa tycker ni förtjänar uppmärksamheten minst? För mig är det utan tvekan ramen. Första gången jag testade ”riktig” ramen smakade det ingenting och var väldigt flötigt, jag tänkte att det bara var en dålig restaurang och gav det en chans till på ett annat ställe. Samma sak. Testade på ett ställe som jag VET gör god mat men inte var det gott med ramen här heller. Snabbnudlar är ärligt talat godare.

Så, finns det en sådan rätt för er med? Vad isåfall?
Citera
2023-03-04, 20:02
Medlem
Farfarsfars avatar
Beef Wellington.
Citera
2023-03-04, 20:06
Medlem
StigAllans avatar
Palt är för mig en otrolig utgångsrätt till paltkoma och har inte ens tänkt tanken att laga till palt.
Paltkoman går att åtgärda med kroppkakor eller några asiatiska rätter som t.ex dumplings.
Citera
Medlem
Blir listtråd men, risotto.
Citera
Medlem
Pasta Carbonara tycker jag är ganska överskattat. Det är inte äckligt eller så, men den framhävs ofta som någon form av fulländad perfekt pastarätt, men jag tycker det finns betydligt godare pastarätter.
Citera
2023-03-04, 20:08
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Pasta Carbonara tycker jag är ganska överskattat. Det är inte äckligt eller så, men den framhävs ofta som någon form av fulländad perfekt pastarätt, men jag tycker det finns betydligt godare pastarätter.
Beror väldigt mycket på ingredienserna men en misslyckad kombination blir inte bra.
Citera
2023-03-04, 20:08
Avslutad
Sushi måste kvala in som en av de mest överskattade och patetiska maträtten. Varför äter man egentligen sushi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in