Gåslever - Har provat några varianter och är lika glad om jag aldrig smakar det igen. Förvisso inte direkt äckligt men absolut överskattat. Slänger in en annan brandfackla - tryffelolja. Har kanske haft otur med de två sorter jag provat...
Jag skulle säga att det beror på hur man använder det. Prova att ha i lite i potatismoset så ska du se
Jag tycker i allmänhet att man bör skippa den nedlåtande tonen i den här tråden. Förståsigpåarna med finare smak och dyrare bil än alla uttalar sig som vanlgit baserat på ren fördom och inte fakta.
vad som är ordentligt "WT" (för att använda termer som ni förstår då) är när nyrika idioter och folk som desperat försöker fly från sitt eget ursprung måste nedvärdera andras smak och matvanor.
Tacos är gott, sen är frågan vilken ambitions nivå man har när man tillagar det. Självklart smakar det inte "Genuint" om man kastar i halvfrabrikat. Sen är det för den sakens skull inte fel att göra det och jag kan tycka att det smakar ok ändå. Är jag WT då?
Är lax WT? för jag tror bestämt att även samhällets toppskick (mätt efter inkomst då) kan tänka sig att äta en bit välltillagad lax.
Alla håvar inte inte 50+k i månaden och har därför inte resurser nog att göra spec mkt mer än att köpa fryst lax,vattninga kräftstjärtar,oxfilé på extra pris eller vad det nu är som gör saker så extremt WT/överskattat. Släpp eran fixering vid pris och hur "fint" saker är.
Någon skrev i grova drag: För att det klassas som fint måste varenda WT människa köpa det och vi får <insert random produkt> av samma kvalitet som kvarters pizzan.
Å andra sidan köper det fina folket saker av samma anledning, jag har träffat folk som har hyffsat stora ekonomiska tillgångar som handlar mer efter status och pris än pga eget kunnande och egen preferens tex. läser man sedan inläggen här och på andra delar av FB så verkar det med få undantag vara samma sak som gäller. så ni är ju inte bättre än your average white trash.
Vill bara säga att jag håller med till punkt och pricka. Även skräpmat kan vara gott, alla matfascister kan fan dra åt helvete. Smaken sitter inte i priset, trendigheten eller nyttigheten!
Jag är förvisso på intet sätt unik men jag tycker att den mesta barnmaten helt förskräcklig, tyckte jag även när jag var liten.
Köttbullar, makaroner, fiskpinnar, nudlar är fan inget speciellt. Kommer högst antagligen inte köpa det ens när jag testar vingarna för första gången och blir en fattig student.
Fryst lax och generellt fryst fisk tycker jag förlorar extremt mycket smak. När jag grillade dagsfärsk lax för första gången (vill bara klappa mig själv på huvudet - mitt initiativ ) - trodde jag det helt enkelt inte! Så stor skillnad att jag inte trodde fanns.
Sedan finns det ju saker som jag inte äter, de kan jag ju inte bedöma.
Jag är förvisso på intet sätt unik men jag tycker att den mesta barnmaten helt förskräcklig, tyckte jag även när jag var liten.
Köttbullar, makaroner, fiskpinnar, nudlar är fan inget speciellt. Kommer högst antagligen inte köpa det ens när jag testar vingarna för första gången och blir en fattig student.
Fryst lax och generellt fryst fisk tycker jag förlorar extremt mycket smak. När jag grillade dagsfärsk lax för första gången (vill bara klappa mig själv på huvudet - mitt initiativ ) - trodde jag det helt enkelt inte! Så stor skillnad att jag inte trodde fanns.
Sedan finns det ju saker som jag inte äter, de kan jag ju inte bedöma.
Allt har sin plats min vän, kan vara väldigt skönt att bara steka på lite fiskpinnar och fixa till lite mos när man är hungrig och seg. Fryst lax/annan fisk tycker jag funkar som helt okej vardagsmat, alltid bra att ha i frysen om inte annat. färdiggjorda köttbullar tycker jag dock inte duger till mycket mer än smörgåspålägg är mkt godare att göra en stor sats steka upp och sedan frysa in själv i stället.
Om su med nudlar menar sådan med kryddpåse så tycker jag bara att det är max ett mellanmål, och inte ett bra sådant.
Allt har sin plats min vän, kan vara väldigt skönt att bara steka på lite fiskpinnar och fixa till lite mos när man är hungrig och seg. Fryst lax/annan fisk tycker jag funkar som helt okej vardagsmat, alltid bra att ha i frysen om inte annat. färdiggjorda köttbullar tycker jag dock inte duger till mycket mer än smörgåspålägg är mkt godare att göra en stor sats steka upp och sedan frysa in själv i stället.
Om su med nudlar menar sådan med kryddpåse så tycker jag bara att det är max ett mellanmål, och inte ett bra sådant.
Jag råkar ha en experimenterande och matglad mor, hon har skämt bort mig - får skylla på henne om min matbuget spricker när det är dags att plugga på högskola .
Synd att god mat är en lyx för det mesta. Med det sagt är det ju inte sagt att man inte kan laga god budgetmat. Kanske är det som är den verkliga konsten - att trots en begränsad budget äta varierat och gott.
Då har du inte smakat torsk som smakar som den ska. Visserligen är väl själva fisksmaken hyfsat subtil och lågmäld, men nog är den god alltid. Lägg till skirat smör och kokt färskpotatis och det knullar i munnen.
De fyrkatiga torsk och sejbitarna från frysdiskarna som säljs i butiken eller serveras på lunchrestauranger är smakmässigt något fruktansvärt.
Nyfiskad torsk/sej smakar alldeles underbart, t.o.m. fastän den fått ligga en vecka i kylen (insaltad). Medan dessa fyrkantiga abnormiteter från frysdisken smakar som något som glömts bort längst in i kylen.
Äter int fryst torsk någotmera och kan inte förstå dem som köper torskbitarna.
Avslaget öl och fryst torsk hört till samma kategori.
Annars så får jag ställa mig till anti-räkor lägret och passa på att slå ett slag mot oliver och speciellt dess totalt överskattade extrakt, nämligen olivoljan.
Inlagd sill
Aldrig fattat hur folk kan slänga i sig detta på alla jädra högtider...
Håller med dig, släktingarna är galna i sillen och konsumerar ganska så mycket. Själv tycker jag bara att den smakar... tja, illa är det bästa ordet jag kommer på.
Pitabröd är överskattat.
På den tiden då jag ännu gick i högstadiet var pitabrödet det bästa man kunna få till mat i skolan.
Men de enda som egentligen var gott va ju majonnässåsen, o att man fick äta med händerna