Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-19, 21:20
  #169
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Hur kan du få mig till sverigedemokrat?

Brukar det inte vara de som allra mest klagar på icke-svenska kulturella influenser utifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Det jag ställer mig emot är fortfarande efter flera inlägg om detta att det är fel att köpa sex,att betala för en fru.Pengar och kärlek hör inte ihop!

Varför snöade du in på en massa andra saker då?
Hur män och kvinnor från andra kulturer beter sig gentemot varandra i relationer är väl deras ensak och har ju inget med att köpa kärlek eller sex att göra.

Dock verkar du fortfarande vara lite trångsynt och etnocentrisk. Jag är precis som du motståndare till prostitution. Men man bör ha i åtanke att det inte är norm i alla kulturer att kärlek som är den primära stöttepelaren i institutionen äktenskapet, eller ens en angelägenhet som begränsar sig till den man och kvinna som ska gifta sig med varandra.
Citera
2010-08-19, 21:21
  #170
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
Prostitution är när man betalar pengar för tillfälligt sex. Att gifta sig med någon som är rik för pengarna är inte prostitution i ordets rätta betydelse även om feminister och andra gillar att svänga sig med den definitionen av retoriska skäl. I så fall ska väl alla svenska "horor" som gifter sig med män med höga inkomster också i konsekvensens namn förbjudas? Eller har du något särskilt förakt mot asiatiska kvinnor som gör samma sak?
Har inget emot att man gifter sig med ngn i en annan samhällsklass.
Sexhandel är fel oavsett om det handlar om tillfällig kontakt eller om det handlar att köpa ut ngn från en sexbar för att importera henne till sverige.Nej jag har inget emot asiater alls.Tycker mest synd om dem som kanske tror att de ska få ett bättre liv här men sen möts av misshandel,förnedring.Man kommer hit som underlägsen helt enkelt.Man måste förlita sig på en man för sin egen överlevnad.Jag vet att det finns lyckliga förhållanden också men har läst mkt statistik om kvinnojourer som är överrösta av just Thai-tjejer!
Citera
2010-08-19, 21:22
  #171
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Hur kan du få mig till sverigedemokrat?
Att sverige är mångkulturellt vet jag och har inget som helst emot det.
Detta för mig handlar om sexindustrin som jag är helt emot!Att män inte kan acceptera att män och kvinnor är jämställda och ska så förbli är deras problem.Jag beblandar mig inte med dessa.Om de vill plocka hem en thaibrud för att han kan hunsa henne och hon tycker det är okej är det väl deras problem.Det jag ställer mig emot är fortfarande efter flera inlägg om detta att det är fel att köpa sex,att betala för en fru.Pengar och kärlek hör inte ihop!

Ja vi har fattat att det är ditt moraliska statement, det jag inte fattar är vad DU vill göra åt saken?! Det finns mycket som folk gör som vissa ser som omoraliskt, men som är fullt lagligt - ljuga och otrohet till exempel.
Citera
2010-08-19, 21:23
  #172
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Jag vet att det finns lyckliga förhållanden också men har läst mkt statistik om kvinnojourer som är överrösta av just Thai-tjejer!

Om du har statistik på den etniska fördelningen bland kvinnor som söker sig till kvinnojourer så tar jag tacksamt emot. Mycket intressant!
Citera
2010-08-19, 21:24
  #173
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Har inget emot att man gifter sig med ngn i en annan samhällsklass.
Sexhandel är fel oavsett om det handlar om tillfällig kontakt eller om det handlar att köpa ut ngn från en sexbar för att importera henne till sverige.Nej jag har inget emot asiater alls.Tycker mest synd om dem som kanske tror att de ska få ett bättre liv här men sen möts av misshandel,förnedring.Man kommer hit som underlägsen helt enkelt.Man måste förlita sig på en man för sin egen överlevnad.Jag vet att det finns lyckliga förhållanden också men har läst mkt statistik om kvinnojourer som är överrösta av just Thai-tjejer!

ok jag förstår:
svensk kvinna gifter sig med rik man pga pengarna = helt ok enligt MissFitt73
thailänsk kvinna gifter sig med rik man pga pengarna = inte ok enligt MissFitt73
Citera
2010-08-19, 21:28
  #174
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Brukar det inte vara de som allra mest klagar på icke-svenska kulturella influenser utifrån?



Varför snöade du in på en massa andra saker då?
Hur män och kvinnor från andra kulturer beter sig gentemot varandra i relationer är väl deras ensak och har ju inget med att köpa kärlek eller sex att göra.

Dock verkar du fortfarande vara lite trångsynt och etnocentrisk. Jag är precis som du motståndare till prostitution. Men man bör ha i åtanke att det inte är norm i alla kulturer att kärlek som är den primära stöttepelaren i institutionen äktenskapet, eller ens en angelägenhet som begränsar sig till den man och kvinna som ska gifta sig med varandra.
Ja det får bli din tolkning isåfall!Jag är så långt ifrån sverigedemokraterna som man kan komma.Behöver inte sitta här och förklara mig egentligen.Känns mest patetiskt!

Ja då är vi överrens om en sak iallafall.Sexhandel är fel.Vad tycker du då om sk.sexresor?Du säger att man ska ta hänsyn till hur andra kulturer lever sina liv.Javisst ska man det!Men är det rätt att stödja handeln av kvinnor bara för att det begås utanför vårat lands gränser och att det är deras norm?
Citera
2010-08-19, 21:30
  #175
Medlem
catlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja uppstår kärlek utan pengar inblandade är det väl inget som helst fel eller hur!
Men som alla vet är turistnäringen och sexindustrin de 2 saker som genererar mest pengar i Thailand.Hur många män finner kärlek där nere utan att det handlar om prostutition?Skulle vara intressant att veta.

Pengar kommer självklart alltid att vara inblandat. Om det skall skaffas barn vill man ju helst till exempel att de ska ha det bra.
Citera
2010-08-19, 21:32
  #176
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
ok jag förstår:
svensk kvinna gifter sig med rik man pga pengarna = helt ok enligt MissFitt73
thailänsk kvinna gifter sig med rik man pga pengarna = inte ok enligt MissFitt73
Är du svagbegåvad eller?
Fattar du inte vad ordet prostitution betyder?
Menar du att den svenska mannen eller kvinnan prostituerar sig när de möts över klassgränserna?Betalar kanske mannen hemgift till tjejens föräldrar eller?
Jag förstår inte vart du vill komma med dina diskussioner.
Citera
2010-08-19, 21:33
  #177
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Pengar kommer självklart alltid att vara inblandat. Om det skall skaffas barn vill man ju helst till exempel att de ska ha det bra.
Ja självklart!
Men min man jag träffar behöver inte betala pengar till någon hallick för att få träffa mig.Det är skillnaden!
Citera
2010-08-19, 21:35
  #178
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
Ja vi har fattat att det är ditt moraliska statement, det jag inte fattar är vad DU vill göra åt saken?! Det finns mycket som folk gör som vissa ser som omoraliskt, men som är fullt lagligt - ljuga och otrohet till exempel.
Ja mycket är fel men att låta sig säljas och köpas av kåta män anser jag vara mer moraliskt fel.
Citera
2010-08-19, 21:36
  #179
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Om du har statistik på den etniska fördelningen bland kvinnor som söker sig till kvinnojourer så tar jag tacksamt emot. Mycket intressant!
Har lagt upp det i en annan tråd om thaibrudar men ska se om jag hittar den igen!
Citera
2010-08-19, 21:38
  #180
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Är du svagbegåvad eller?
Fattar du inte vad ordet prostitution betyder?
Menar du att den svenska mannen eller kvinnan prostituerar sig när de möts över klassgränserna?Betalar kanske mannen hemgift till tjejens föräldrar eller?
Jag förstår inte vart du vill komma med dina diskussioner.


Du vet uppenbarligen inte vad prostitution är. Prostitution är när man utför sexuella handlingar mot ersättning. Ett giftermål där man sedermera bor ihop kanske för resten av livet är INTE en "sexuell handling". Största beviset för det är väl ändå att ingen av dessa män dömts i domstol för sexköp pga de har gift sig med en thailänsk kvinna. Om du tror dig ha rätt så är det bara att anmäla första bästa man du ser som gift sig med thailänsk kvinna.

Att kalla dessa thailänska kvinnor som gifter sig med svenska män, ja i många fall av ekonomiska skäl - för horor är väldigt nedvärderande av dig. Om jag var en thailänsk kvinna som gift mig och flyttat hit och du hade kallat mig hora för det hade jag fan rivit huvet av dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback