Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-19, 21:39
  #181
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja det får bli din tolkning isåfall!Jag är så långt ifrån sverigedemokraterna som man kan komma.Behöver inte sitta här och förklara mig egentligen.Känns mest patetiskt!

Bra att vi rett ut det ENORMA missförståndet.

Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja då är vi överrens om en sak iallafall.Sexhandel är fel.Vad tycker du då om sk.sexresor?Du säger att man ska ta hänsyn till hur andra kulturer lever sina liv.Javisst ska man det!Men är det rätt att stödja handeln av kvinnor bara för att det begås utanför vårat lands gränser och att det är deras norm?

Om Thailand ska ha prostitution eller ej är upp till Thailand att göra. Det kan inte vi bestämma över. Det vore kolonialism.
Jag stödjer inte handel av kvinnor. Min poäng handlade mer om din kommentar kring "jämställda svenska kvinnor" och "thailändska diton som servar mannen". Jag anser inte att det är Sveriges uppgift att döma vem som är förtryckt och inte, vad som är rätt och fel. Det vore kolonialism.
Bara för att ett par lever efter en, enligt svenska mått, ojämställd norm så betyder det inte att kvinnan är köpt. Finns nog gott om kvinnor som sköter allt hushållsarbete fastän mannen deras inte sitter på några imponerande summor pengar.
Vill man leva efter en thai-standard där kvinnan sköter allt så får man det. Det betyder inte att det är sexhandel inblandat (vilket jag är emot). För inte så länge sedan hade vi i Sverige också andra könsroller. Betyder det att kvinnorna på den tiden var horor och männen torskar?
Jag tycker man gör bäst i att hålla könsroller och sexhandel separerade från varandra då det är två olika saker som inte korrelerar.

Angående lagstiftning i andra länder:
Jag säger "live and let live". Vill Saudiarabien ha sharialagar ska de få ha det. Vill Polen ha abortförbud ska de få ha det. Vill Ryssland förbjuda Prideparader ska de få göra det. Och så vidare.

P.S. Använd mellanslag innan du påbörjar ny mening.
Citera
2010-08-19, 21:43
  #182
Avstängd
Somalisk-pizzas avatar
TS: Staten ska inte blanda sig i medborgares val av livskamrat.

Väldigt stor skillnad på att gifta sig med en person med en utom nordisk bakgrund och prostitution.
Vart går gränsen för fnaskande? Vissa tycker att en thai är fnaskande och således borde mannen dömmas enligt sexköpslagen. Sist jag kollade så gifte sig kronprinsessan med någon som inte tillhörde hennes ekonomiska klass. Ska Victoria anses som sexköpare?
Citera
2010-08-19, 22:02
  #183
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Bra att vi rett ut det ENORMA missförståndet.



Om Thailand ska ha prostitution eller ej är upp till Thailand att göra. Det kan inte vi bestämma över. Det vore kolonialism.
Jag stödjer inte handel av kvinnor. Min poäng handlade mer om din kommentar kring "jämställda svenska kvinnor" och "thailändska diton som servar mannen". Jag anser inte att det är Sveriges uppgift att döma vem som är förtryckt och inte, vad som är rätt och fel. Det vore kolonialism.
Bara för att ett par lever efter en, enligt svenska mått, ojämställd norm så betyder det inte att kvinnan är köpt. Finns nog gott om kvinnor som sköter allt hushållsarbete fastän mannen deras inte sitter på några imponerande summor pengar.
Vill man leva efter en thai-standard där kvinnan sköter allt så får man det. Det betyder inte att det är sexhandel inblandat (vilket jag är emot). För inte så länge sedan hade vi i Sverige också andra könsroller. Betyder det att kvinnorna på den tiden var horor och männen torskar?
Jag tycker man gör bäst i att hålla könsroller och sexhandel separerade från varandra då det är två olika saker som inte korrelerar.

Angående lagstiftning i andra länder:
Jag säger "live and let live". Vill Saudiarabien ha sharialagar ska de få ha det. Vill Polen ha abortförbud ska de få ha det. Vill Ryssland förbjuda Prideparader ska de få göra det. Och så vidare.

P.S. Använd mellanslag innan du påbörjar ny mening.
Ja då är vi överens om det mesta!
Att använda mellanslag mellan varje mening däremot är fel!Styckesindelning däremot är bra!Men nu diskuterar vi väl iallafall inte det svenska språket eller?

Nu är det ju iof sexhandel som jag fördömer.Att Thailands livsnäring består av just det är ju ingen direkt hemlighet.Män som åker ner dit och betalar för sex oavsett om det är en tillfällig förbindelse eller om det handlar om att köpa sig en fru.Finns kataloger där man kan sitta och välja ut någon och där priset avgörs beroende på ålder eller utseende.

Jag kunde inte kopiera artiklarna men om du vill läsa åtskilliga artiklar så finns det om du söker på kvinnojourer,thailändskor,statistik.I dessa artiklar nämner kvinnojouren att 1 av 5 kvinnor som söker sig dit är just thailändskor.Finns åtskilliga berättelser från kvinnor vad de råkat ut för här i sverige.Bara i Luleå hade de fått in 70 thailändskor hitintills i år.De pratar om ett växande problem.
Citera
2010-08-19, 22:05
  #184
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
Du vet uppenbarligen inte vad prostitution är. Prostitution är när man utför sexuella handlingar mot ersättning. Ett giftermål där man sedermera bor ihop kanske för resten av livet är INTE en "sexuell handling". Största beviset för det är väl ändå att ingen av dessa män dömts i domstol för sexköp pga de har gift sig med en thailänsk kvinna. Om du tror dig ha rätt så är det bara att anmäla första bästa man du ser som gift sig med thailänsk kvinna.

Att kalla dessa thailänska kvinnor som gifter sig med svenska män, ja i många fall av ekonomiska skäl - för horor är väldigt nedvärderande av dig. Om jag var en thailänsk kvinna som gift mig och flyttat hit och du hade kallat mig hora för det hade jag fan rivit huvet av dig.
Utföra sexuell handling mot ersättning.Ja då är vi överrens då.Precis det sexhandel och fruimport handlar om.
Citera
2010-08-19, 22:09
  #185
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Nu är det ju iof sexhandel som jag fördömer.

Hur vet du vad som är sexhandel?
Vad anser du att Sverige ska göra?

Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Jag kunde inte kopiera artiklarna men om du vill läsa åtskilliga artiklar så finns det om du söker på kvinnojourer,thailändskor,statistik.I dessa artiklar nämner kvinnojouren att 1 av 5 kvinnor som söker sig dit är just thailändskor.Finns åtskilliga berättelser från kvinnor vad de råkat ut för här i sverige.Bara i Luleå hade de fått in 70 thailändskor hitintills i år.De pratar om ett växande problem.

Jo, jag har hört talas om att kvinnor från Mellanöstern och Östasien är överrepresenterade hos kvinnojourerna. Men jag vill gärna se statistik och fakta på det innan jag håller det som obestridlig sanning.
Citera
2010-08-19, 22:11
  #186
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Utföra sexuell handling mot ersättning.Ja då är vi överrens då.Precis det sexhandel och fruimport handlar om.


Varför anmäler du inte männen till polisen då om du är så övertygad? Sexköp är olagligt i sverige!

Och tänk dig för guds skull för nästa gång du tar emot en drink, en present, eller annan form av ersättning från en man du i framtiden eventuellt kan tänkas ligga med - det skulle nämligen göra dig till hora och mannen till en brottsling enligt gängse definition.
Citera
2010-08-19, 22:19
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Utföra sexuell handling mot ersättning.Ja då är vi överrens då.Precis det sexhandel och fruimport handlar om.

Alltså snälla lilla du. Ett flertal personer i denna tråden har på ett väldigt tydligt sätt förklarat för dig gång på gång att alla män åker inte till Thailand för att köpa tillfällig sex. Du blandar ihop prostitution med giftemål mellan människor.. Jag förstår inte hur du kan vara så korkad? Med din logik så skall både mánnen och kvinnan ha exakt lika mycket pengar på banken för att ingen av dom skall bli prostituerad när de har sex?
Citera
2010-08-19, 22:22
  #188
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Alltså snälla lilla du. Ett flertal personer i denna tråden har på ett väldigt tydligt sätt förklarat för dig gång på gång att alla män åker inte till Thailand för att köpa tillfällig sex. Du blandar ihop prostitution med giftemål mellan människor.. Jag förstår inte hur du kan vara så korkad? Med din logik så skall både mánnen och kvinnan ha exakt lika mycket pengar på banken för att ingen av dom skall bli prostituerad när de har sex?

yepp, det ironiska med diskussionen är att hon mycket möjligt själv är prostituerad enligt sina egna strikta kriterier. Förutom att hon då är svensk (antar vi) och kriterierna verkar inte gälla svenska tjejer, kanske som en brask-lapp för att hon inte själv ska bli hora enligt sin egen definition
Citera
2010-08-19, 22:31
  #189
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
Varför anmäler du inte männen till polisen då om du är så övertygad? Sexköp är olagligt i sverige!

Och tänk dig för guds skull för nästa gång du tar emot en drink, en present, eller annan form av ersättning från en man du i framtiden eventuellt kan tänkas ligga med - det skulle nämligen göra dig till hora och mannen till en brottsling enligt gängse definition.
Suck!
Ska jag anmäla brott som begås i Thailand?
Du jag kan betala mina drinkar själv
Citera
2010-08-19, 22:34
  #190
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Alltså snälla lilla du. Ett flertal personer i denna tråden har på ett väldigt tydligt sätt förklarat för dig gång på gång att alla män åker inte till Thailand för att köpa tillfällig sex. Du blandar ihop prostitution med giftemål mellan människor.. Jag förstår inte hur du kan vara så korkad? Med din logik så skall både mánnen och kvinnan ha exakt lika mycket pengar på banken för att ingen av dom skall bli prostituerad när de har sex?
Du jag talar inte om alla män!Hade du läst hela tråden så hade du sett det och inte behövt kalla mig för korkad.Jag har sagt klart och tydligt att om kärlek uppstår på en semesterresa är det inget fel med det.Jag talar om prostitution!
Citera
2010-08-19, 22:35
  #191
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
yepp, det ironiska med diskussionen är att hon mycket möjligt själv är prostituerad enligt sina egna strikta kriterier. Förutom att hon då är svensk (antar vi) och kriterierna verkar inte gälla svenska tjejer, kanske som en brask-lapp för att hon inte själv ska bli hora enligt sin egen definition
Eller kanske du är en liten hora
Citera
2010-08-19, 22:37
  #192
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Suck!
Ska jag anmäla brott som begås i Thailand?
Du jag kan betala mina drinkar själv

Pågår inte brottet dagligen eftersom de bor här och han försörjer henne och de har sex?
__________________
Senast redigerad av ZhongNanHai 2010-08-19 kl. 22:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback