Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-02, 16:01
  #553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Att Irak och Iran är med i statistiken från ROKS bevisar ju att de behandlar all "fru-import" från fattiga länder likadant oavsett etnicitet.

Du begår misstaget att du litar på något som kommer från ROCKS. Det ROCKS kommer med och katten skiter lägger man i samma låda.

Jag förstår inte riktigt vad det är för män som gör sånt här för i min bekantskapskrets så skulle det ej vara acceptabelt.
Citera
2011-05-02, 17:26
  #554
Medlem
AdoIfs avatar
Visst det finns många fina svenska kvinnor och nationell som jag är så kommer aldrig rasblandning på fråga. Men jag kan förstå dom bakomliggande orsakerna varför importen sker, detta är bara på grund av en onaturlig friktion mellan könen här i Sverige.

Själv skulle jag med lätthet kunna tänka mig ta hem en familjeorienterad, konservativ, kristen ryska. Detta låter på mitt papper mer tilltalande än en mediaskadad egocentrisk medelsvenska är. Dock säger jag inte att alla svenskor är så här, finns jättemånga fina kvinnor här i landet.
Citera
2011-05-02, 23:07
  #555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagner8
De är en svensk gammal sed också här har den lyckligtvis försvunnit (vilket den naturligtvis kommer att göra I Thailand också). De är helt enkelt inte rätt. Och även om man ofta lägger ut texten om förtryckta kvinnor och förtryckande män så tycker jag att män i hederskulturer osv. (även om de så att säga håller i piskan) är offer i lika stor grad som kvinnorna.

Men om man nu bortser från företeelsen som sådan och tittar på de premisser som ligger tillgrund för ett dylikt förhållande så trycker jag att:

Om en kvinna får husrum och pengar av en främmande man som I utbyte naturligtvis vill ligga med henne (och rimligtvis inte kan ha så mycket annat utbyte med henne eftersom hon inte kan ett ord svenska eller engelska) så är väll de en lite märklig relation? Men uppenbarligen tycker han att de är helt acceptabelt eftersom han som sagt får ligga med henne. Vilket får mej att undra vad han är för en person?
Vilken jävla seriefigur du är. Världen är svartvit utan nyanser och människor är endimensionella karikatyrer. Jag tänker inte hindra dig i ditt fattiga, fördomsfulla och förljugna liv. Jag bryr mig inte att du lever i villfarelser och begränsningar. Lycka till!
Citera
2011-05-02, 23:11
  #556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
Min mamma är barnmorska och träffade nyligen på ett par på jobbet där hon är thailändska, han är dömd kvinnomisshandlare och har tagit hem 3-4 (lite osäker) kvinnor från andra länder. Alla hans tidigare relationer har slutat likadant. Det kanske är möjligt att man förbättrar sig, men i hans fall finns det ju ett rätt så tydligt mönster.

Att en kvinna ska skiljas från familj o hemland och åka till Sverige ("för att leva ett bättre liv") med en sån man är ju rätt så tragiskt. Skulle man inte kunna visa upp domar och få prata med personer regelbundet när man kommer till ett land i en sån sits?
Självklart har den här mannen gett upp svenska tjejer utan åker ner dit där ingen vet något om hans tidigare relationer.

Mannen i fråga bor för övrigt tydligen i Ullared av alla hålor.
Aha. Ja då är ju det bevis på att 100% av svensk-thai relationerna är dysfunktionella. 1 av 1. Geniet.

Det märks ju hur bajsnödig man är som människa hur man förhåller sig till detta fenomen, det är i vilket fall som helst mycket tydligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback