Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
2008 såldes två fastigheter på Kungsholmen för 26.000 kvadraten när marknadspriset låg på 50 500 i innerstaden vilket måste ses som en rejäl rea, finns fler exempel. Var det brottsligt? Nej förmodligen inte vilket bara gör det ännu sorgligare. Härvan kring Nya Karolinska (8 miljarder dyrare än beräknat) kanske inte heller är brottslig trots att alla är överens om att myglarkulturen som ligger bakom borde stoppats.
1. Fast det vet du inte eftersom du inte lägger fram nödvändiga data. Brf:en kan vara högt belånad - dvs. att lån flyttats från den enskilda andelarna till föreningen. Kanske var det nödvändigt att göra så för att få byggnaden såld så att säga. Fastigheten kan vara k-märkt med särskilt dyra föreskrifter som essentiellt innebär att varje renovering är ett dyrt bygge. Fastigheten kan vara servitutsbelagd med både det ena och det andra. etc. osv.
2. det är inte lagligt att ge bort allmänningen. Nej. Särskilt inte till kamrat eller liknande.
3. Tjaha, fast debatten handlar inte om ifall man får mygla eller inte utan om graden av mygel.