Citat:
Man kan tro det men det är inte sant. Kolla vilka som flyttar in i alla nyproducerade hyresrätter runt om i Stockholm. Det är väldigt mycket svartskallar kan jag säga och även problemfolk. Jag vet flera nya områden som det varit polisrazzior på, mord och knarkbrott. Även nya området i Mariehäll börjar ju få problem och massa blattar rör sig där.
Det är blattarna som blir blåsta och får betala dyrt många. Kronisk fattigdom.
Att det bara flyttar in svenska skötsamma medelklassmänniskor i nyproducerade dyra hyresrätter är inte sant, dom allra flesta köper bostadsrätter, dom är inte så korkade att dom betalar dyr hyra och blir semi fattiga. Dom är positiva av sig av naturen och tror bubbelpriserna ska hålla i sig, men dom kommer bli totalt ruinerade sen istället.
Det är blattarna som blir blåsta och får betala dyrt många. Kronisk fattigdom.
Att det bara flyttar in svenska skötsamma medelklassmänniskor i nyproducerade dyra hyresrätter är inte sant, dom allra flesta köper bostadsrätter, dom är inte så korkade att dom betalar dyr hyra och blir semi fattiga. Dom är positiva av sig av naturen och tror bubbelpriserna ska hålla i sig, men dom kommer bli totalt ruinerade sen istället.
Problemfolk har ju rätt till gratis bostad från kommunen. De enda som prisas bort från marknaden genom höga nyproduktionshyror är arbetande svenskar med normala löner (butiksanställda, undersköterskor, förskolelärare, etc).
Folk med lite högre löner kan köpa bostadsrätter. Kommunernas socialtjänstkontor har råd med vilka hyror som helst. Det är väl inte konstigt om nya fina områden fylls upp med asylbedragare och drogmissbrukare? Det är väl precis vad man borde förvänta sig?
Dessutom placeras man nya fina hyreshus mitt i områden med dyra bostadsrättsområden och fyller upp dem med problemfolk så motverkar man ju dessutom segregeringen. Ingen skall komma undan.
Detta är också ett problem direkt skapat av att vi saknar marknadshyror. Med marknadshyror hade det inte varit ett stort problem att flytta då och då. Ingen hade hållit på hyreskontraktet år efter år. Då hade socialtjänstkontoren kunnat placera folk i de billigaste och sämsta hyresrätterna. Nu håller istället medelålders arbetande svenskar på de billigaste; medans socialtjänsten får placera folk i de nyaste och dyraste.
Då hade jag inte kunnat bli utslängd ifall jag bröt mot föreningens gemensamt uppsatta regler...tyvärr kan man det både i BR och Båtklubb.