Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
I slutändan får du antagligen vända dig till kronofogdemyndigheten. Men det vore ju lämpligare att först försöka reda ut hela arvsfrågan och se om ni inte kan komma överens. Annars finns ju som sagt kronofogdemyndigheten, har ett arvskifte skett annars ska ju det först ske för att fastställa vem som har rätt till vad rent praktiskt och då kan man få hjälp av en boutredningsman.
Då finns det alltså en risk för att ärendet om materiella ting kan hamna hos kronofogden. Kostar det något för mig att "driva" det ärendet?
Eftersom det i detta fall handlar om en kvinna som är far far beyond human. Om ni har stött på människor som bara ska ha och ha (pengar, ära, bekräftelse, uppmärksamhet, saker), tänker bara på sig själv. Ja då vet ni ungefär hur jag menar......Jobbig situation....!!
Det finns mikroskopiska chanser att vi KAN komma överens. Vore det upp till mig hade det varit löst redan, men när människan tvärvägrar att erkänna min mänskliga existens blir problemet gigantiskt.
Sedan hjälper det som sagt inte mig eller mitt syskon när försäkringsbolagen tvärvägrar att ens lyssna.
Boutredningsmannen är nästintill inkompetent. Han har haft lång tid på sig att sammanställa och göra klart ärendet. Och det är boutredningsmannen som i detta fall har kommit fram till att de materiella sakerna tillfaller mig och mitt syskon. Ingen annan.