Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
I takt med Ugandas ekonomiska utveckling visar det sig att urgamla ritualer återkommer - nu barnoffer!
Man kunde ju trott att det skulle vara tvärtom - att i takt med utveckling blir negern mer civiliserad...
Ja, sedan negrerna lämnas till sig själva att styra återföll de i sina traditionella negerbestyr, som att äta varandra, stympa och lemlästa. Detta koncentrat av våld och misär återfinns i princip över hela Negerafrika.
BBC gjorde nyligen ett reportage som uppföljning på den uppåt ett år gamla artikeln du länkade till:
"Child sacrifice has risen because people have become lovers of money. They want to get richer," the pastor says.
"They have a belief that when you sacrifice a child you get wealth, and there are people who are willing to buy these children for a price. So they have become a commodity of exchange, child sacrifice has become a commercial business."
...
It says in a report that the true number of cases is in the hundreds, and claims more than 900 cases
...
At Kampala main hospital, consultant neurosurgeon Michael Muhumuza shows me the X-rays of the horrific injuries suffered by nine-year-old Allan.
They reveal missing bone from his skull and damage to a part of his brain after a machete sliced through Allan's head and neck in an attempt to behead him; he was castrated by the witch doctor.
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-15255357
Det är intressant att de lokala politikerna och polisen är så likgiltig inför problemet. Den totala likgiltigheten över andras lidande måste vara central i negerns väsen. Problemet är så enormt att myndigheterna
i UK räddat 400 negerbarn varav många använts och skulle användas till olika ritualer.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-15280776?print=true
Allt som negerimporten fortsätter till UK får de väll anställa vakter att vakta dagis och skolor. Det kan inte vara roligt att vara förälder med barn ute på gatorna i negerberikade områden. De flesta föräldrar är dock lyckligt omedvetna.
Egentligen är det helt sjukt att detta med kannibalism, människooffer etc inte belyses mer i media än det gör. Sanning offras för att göra plats för den glade hakuna matata-bilden av negern och att tex klanka ned på "Tintin i Kongo" som nidbild av Negerafrika. Sanningen är ju den att det är en försköning.