Aktsum ligger i östra Afrika och befolkningen som bodde där var Afrikaner.
alltså frågan är vad är renrasigt? snacka om renrasigt alltså , som du vet europeiska olika civilisationer kommifrån länder som har mörkare folkslaget i söder, nuvarande Italien och Grekland, medan Norra Europa dem ljusa europeerna var ociviliserade barbarer .
Herr rasist du får gärna hävda som ditt eget, de mörka folkslagets I Europas civilisationer som Gamla grekerna och Rome, samtidigt man ifrågasätter dem olika Afrikanska civilisationer i Afrika om dem var verkliga Svarta Afrikaner som gjorde detta.
Somsagt Jag är helt säker att Rome och gamla grekerna hade mer Afrikan blood än jämför med vad Det aksumiterna i östra Afrika hade semit blood i sig.
Inte det? Om varken dessa nu levande etiopier eller deras förfäder (som ju såklart var ännu mycket mer arablika) var negrer så kan man snabbt fråga sig vad ditt svammel har att göra i en tråd som heter Negern - sån är han.
Du får väl helt enkelt starta en tråd som heter "Den lömske och rasligt suspekte arabnegern - sån är han". En tråd som med all säkerhet kommer att bli mycket uppskattad och välbesökt och som jag tror att du med din nyckelkompetens kan bidra mycket till.
Senast redigerad av Straybullet 2011-02-27 kl. 02:01.
Svarta afrikaner har olika utseende som har ingenting att göra med beblanding med andra. alltså ordet du använder neger kommer från spanska negro och betyder Svart, själva orden innehåller inget speciellt utseende.
Alla som bor i sub-sahara Afrika är Svarta afrikaner, däremot svarta afrikaner har somsagt olika utseende som har ingenting att göra med beblanding med andra folkslag.
på bilderna som du har visat kommer i från ett folkgrupp i Etiopien som heter Habesha som bor i etiopiska höglandet som är över flera tusen meter over havet.
Etiopiska höglandet tro eller ej det kan vara ibland minus grader på dagtid.
där är ganska kallt o solfattigt område, därför har dom ljus-hy på grund av dem har levde ganska kallt berg område i etiopen tusental år.
http://www.tadias.com/wp-content/uploads/2009/01/miss_ethiopia2_cover.jpg
på bilden miss ethiopia tävlingen , De 3 tjejerna på bilden alla är etiopier, mitten den mörka tjejen är från låg landet och dom andra två är från höglandet,
de ljusa tjejerna är ljusa för att de kommer i från berg solfattiga område i etiopien.
Den långa näsan kommer ifrån ursprungligen centrala Africa, och det finns många folkgrupper som har långa näsor, som Massier,Randille, Somalier,Oromo,Tutsi och många andra har lång näsa som har igen ingenting att göra med beblanding utan dem har på grund av torra klimatet i savannen .
Han är från Nigeria och han tillhör folkgruppen Yoruba i Nigeria. Yoruba tillhör Bantu folket som bor västra och centrala samt söda Afrika.
ordet bantu faktist betyder
Citat:
människa
för att banturna levde dem rengskogarna i centrala Afrika med mycket fuktiga klimat, för att kunna andas behöver man plattare näsor,
Somsagt Etiopier i östra afrika med ljusare hudfärg och Yoruba i västra Afrika med mörk hudfärg är båda är helt svarta afrikaner 100%, och hudfärgen och olika nasor beror på helt enkel olika klimat i Afrika.
Senast redigerad av somalisomalier 2011-02-27 kl. 03:27.
Det var "great" eftersom byggnadsverken de uppförde var lika storslagna som de svenska vid den här tiden, och om jag inte missminner mig är svenskar att betrakta som übermenschen av I&I-intelligentian.
Med andra ord var ni lika framstående som negrer vid den här tiden.
Du menar alltså att de där byggnaderna är likvärdiga med vad vi byggde i Sverige under 1100 till 1400-talet? Har du glömt att ta din medicin?
Somsagt Etiopier i östra afrika med ljusare hudfärg och Yoruba i västra Afrika med mörk hudfärg är båda är helt svarta afrikaner 100%, och hudfärgen och olika nasor beror på helt enkel olika klimat i Afrika.
Nej. Etiopien är väldigt arabiserat. De talar tom semitiska språk. De har aldrig varit rena negrer. Om något har de blivit negrofierade med tiden. Cavalli-Sforza uppger att etiopier är 40% "kaukasiska" och 60% "african".
Eller från wikipedia:
Citat:
Ethiopians are also among the most genetically diverse people in the world. A 2001 study based on cluster analysis that looked at a combined sample of Amhara and Oromo found that they share 62% of their genome with Caucasians, 24% with other Sub-Saharan Africans (Bantus), 8% with Austro-Melanesians (Papua New Guineans), and 6% with Far East Asians (Chinese).[5]
...
A study done in 1998 suggested that "Caucasoid gene flow into the Ethiopian gene pool occurred predominantly through males. Conversely, the Niger-Congo contribution to the Ethiopian population occurred mainly through females."[17] While there is debate among the scientific community of what exactly constitutes “Caucasoid gene flow”,[18][19] the same study further stated: “Indeed, Ethiopians do not seem to result only from a simple combination of proto–Niger-Congo and Middle Eastern genes. Their African component cannot be completely explained by that of present-day Niger-Congo speakers, and it is quite different from that of the Khoisan. Thus, a portion of the current Ethiopian gene pool may be the product of in situ differentiation from an ancestral gene pool.”[1
Ett rimligt antagande är att männen i Aksum, invandrade från arabiska halvön, skaffade barn med kvinnor från negerstammar längre inåt landet. Efter ett tag vart befolkningen så mulattiserad att inte ens en typisk arabisk stadsstat kunde upprätthållas. Aksum vilade snarare på sabeansk kultur (från arabiska halvön) än svart afrikansk. Tex så hade de samma gudar.
Idag uppvisar Etiopien samma kännetecken som vilket annat negerland som helst. Det har knappast någon särställning.
EDIT: Extensive Female-Mediated Gene Flow from Sub-Saharan Africa into Near
Eastern Arab Populations
Contacts between eastern Africa and Arabia have existed
since the establishment of obsidian exchange networks
as early as the 7th millennium B.C. They were stimulated
by the growth of the Egyptian state from the 4th millennium
onward, with possible settlements of people from
Arabia in the Horn of Africa as early as the 3rd and 2nd
millennia B.C. The Afro-Arabian Tihama cultural complex,
for which an African origin seems most likely, arose
in the mid-2nd millennium. In addition to the coastal site
of Adulis in Eritrea and sites farther inland in Eritrea,
Ethiopia, and Sudan, it is represented on the Saudi coastal
plains and the western and southern coasts of Yemen.
Other traditions appear to have spread in the opposite
direction (Fattovich 1997).
Southern Arabs gained control of the Red Sea trade
routes in the 12th century B.C., and the first kingdom,
Saba, arose in Yemen in ∼800 B.C. As a result, Eritrea
and Ethiopia were gradually incorporated into the area
of Arab influence. These contacts crystallized in the formation
of the Ethio-Sabean state of Daamat on the Tigrean
plateau in ∼600 B.C. The archaeological evidence
suggests that this is likely to have been the result of smallscale
colonization by several Arabian groups (including
Sabeans) and acculturation of the indigenous population
(Fattovich 1997). This was succeeded, following the decline
of Saba and Daamat and several centuries of isolation,
by the kingdom of Aksum in ∼A.D. 100, which
formed as part of the Roman exchange network extending
from Egypt as far as India, trading via the Red
Sea port of Adulis. Aksum survived for 800 years and
occupied southern Arabia for part of this period. Utilitarian
Aksumite pottery has been found in large quantities
in deposits from the 5th and 6th centuries in the
Yemen Hadramawt, suggesting that there may have been
substantial immigration during that period. From the
7th century onward, with the rise of Islam, Muslim communities
became established along the coast of Eritrea
and Somalia, spreading inland from the late 1st millennium
onward (Fattovich 1997). Concomitantly, the Arab
slave trade, operating from pre-Islamic times but at its
height between A.D. 650 and 1900, carried millions of
men and women from the Nile Valley, the Horn of Africa ...
Det verkar som att araberna importerade negress-slavar, vilket har gett upphov till dagens blandning.
Senast redigerad av servus 2011-02-27 kl. 13:28.
ANC negrernas redan vidriga lagar om raskvotering är tydligen inte nog. Nu så skall ANC negrerna sänka den bäst skötta provinsen i Sydafrika. Alla som har läst denna tråden vet givetvis varför denna provinsen i Sydafrika sköts bäst.
Det är ju också väldigt tankeväckande att ANC negrerna i Sydafrika får hållas med sina lagar om raskvoteringar utan att en massa sk "journalister" i väst fördömer detta hemska rastänkandet!
Aftonbladet med tjocksmocken Jan Helin i spetsen borde åka ner till Sydafrika och förklara sin kampanj - Vi gillar olika för ANC negrerna i Sydafrika.
ANC negrernas redan vidriga lagar om raskvotering är tydligen inte nog. Nu så skall ANC negrerna sänka den bäst skötta provinsen i Sydafrika. Alla som har läst denna tråden vet givetvis varför denna provinsen i Sydafrika sköts bäst.
Det är ju också väldigt tankeväckande att ANC negrerna i Sydafrika får hållas med sina lagar om raskvoteringar utan att en massa sk "journalister" i väst fördömer detta hemska rastänkandet!
Aftonbladet med tjocksmocken Jan Helin i spetsen borde åka ner till Sydafrika och förklara sin kampanj - Vi gillar olika för ANC negrerna i Sydafrika.
Sen att ANC:s ledare tycker att det räcker med att duscha för att inte få HIV när man har sex med en HIV-positiv FLICKA säger väl allt..
Inte det? Om varken dessa nu levande etiopier eller deras förfäder (som ju såklart var ännu mycket mer arablika) var negrer så kan man snabbt fråga sig vad ditt svammel har att göra i en tråd som heter Negern - sån är han.
Du får väl helt enkelt starta en tråd som heter "Den lömske och rasligt suspekte arabnegern - sån är han". En tråd som med all säkerhet kommer att bli mycket uppskattad och välbesökt och som jag tror att du med din nyckelkompetens kan bidra mycket till.
Så bara för att jag är en ljushyad negress med smalare näsa och mindre läppar och kommer ifrån östafrika så är jag helt plötsligt en arabnegress(sandnegress? )
Skärp dig. I afrika förekommer det att folk har olika nyanser av svart färg. Vissa är född med ljusare hy och kakausida(osäker på stavning) drag och vissa har bredare näsor som kan vara blå negrer. Vi svarta kan komma i olika former.
Senast redigerad av Lampara 2011-02-28 kl. 15:27.
Så bara för att jag är en ljushyad negress med smalare näsa och mindre läppar och kommer ifrån östafrika så är jag helt plötsligt en arabnegress(sandnegress? )
Skärp dig. I afrika förekommer det att folk har olika nyanser av svart färg. Vissa är född med ljusare hy och kakausida(osäker på stavning) drag och vissa har bredare näsor som kan vara blå negrer. Vi svarta kan komma i olika former.
Och var tror du att de mer kaukasoida dragen och ljusare hyn kommer ifrån? Har de uppstått ur tomma intet, eller kan det vara så att en viss kaukasoid inblandning kan ligga bakom?
Och var tror du att de mer kaukasoida dragen och ljusare hyn kommer ifrån? Har de uppstått ur tomma intet, eller kan det vara så att en viss kaukasoid inblandning kan ligga bakom?
Jag själv är 100% östafrikan. Jag vet inte vad som är orsaken till att vi är så olika, men såhär ser det ut i min familj:
Jag själv har två syskon. Vi alla tre har väldigt olika färger på hyn. Den ena har väldigt mörk hy, den andra har olivfärgad hy och jag har rätt ljus hy. Båda mina syskon har negroida drag( förutom att den mörke har något mindre läppar) och jag har bara kaukasoida drag. Vi alla har krulliga hår.
Mina föräldrar är 100% östafrikaner som sagt. De har rätt "normalbrun" färg, varken ljushyad,olivfärgad eller mörk hy. Så jag tror inte på det där med "vit blod".
Edit: Båda mina föräldrar har negroida drag i ansiktet.
Jag själv är 100% östafrikan. Jag vet inte vad som är orsaken till att vi är så olika, men såhär ser det ut i min familj:
Jag själv har två syskon. Vi alla tre har väldigt olika färger på hyn. Den ena har väldigt mörk hy, den andra har olivfärgad hy och jag har rätt ljus hy. Båda mina syskon har negroida drag( förutom att den mörke har något mindre läppar) och jag har bara kaukasoida drag. Vi alla har krulliga hår.
Mina föräldrar är 100% östafrikaner som sagt. De har rätt "normalbrun" färg, varken ljushyad,olivfärgad eller mörk hy. Så jag tror inte på det där med "vit blod".
Edit: Båda mina föräldrar har negroida drag i ansiktet.
Förövrigt kan hudfärgen variera kraftigt hos barn till mulatter. Alltifrån blåneger till "ljus" inom samma syskonskara, sannolikast är dock "brun". Hudfärg är bara en väldigt liten del av hela rasbegreppet. Ljusa mulatter är därmed lika mycket neger som deras mörkare syskon.
Precis somm europeer kommer i olika nyanser så är det med afrikanen.