Citat:
Ursprungligen postat av servus
Nigeria är Afrikas folkrikaste land.
Alltså, hur många gånger måste jag inse att jag aldrig kommer att sluta förvånas.
Misären som negrerna lever i är som vanligt deras egen förtjänst.
Alltså, hur många gånger måste jag inse att jag aldrig kommer att sluta förvånas.
Misären som negrerna lever i är som vanligt deras egen förtjänst.
Jag blev förfärad när jag i dagens Sydsvenskan läste om nigerianernas nya påhitt. Ett kristet samfund vid namn Liberty Gospel Church har samlat tusentals anhängare i något slags djävulsutdrivning av barn. Man kedjar fast barn som man tror är besatta av demoner och låter de svälta ihjäl. Eller så slår man bara ihjäl dem.
Kombinationen svarta gener (vidskeplighet, våld, empatistörningar) och västerländska (el. Främre Asien) bronsålderssagor (kristendom) visar sig vara sällsynt dålig. Detta skrämmer mig väldigt och leder återigen till frågan om vi verkligen borde låta afrikaner leva bland oss i Europa?
Kanske inte heller islam är så bra för Afrika. Christopher Hitchens berättar i sin bok God is not great om ett stort projekt i Nigeria gällande poliovaccinationer av barn. Muslimska imamer i landet skyndade sig att förbjuda sina anhängare att ge barnen vaccinet, då det uppenbarligen rörde sig om en västerländsk/vit konspiration i syfte att sterilisera muslimer och på så vis utrota dem.... Man lade också till att man kunde bli impotent, vilket var en psykologisk finess från imamerna då detta, om något, skrämde vettet ur negrerna. Nåja, följden har blivit att polio börjat spridas igen i hela västafrika och ända bort till Jemen och den arabiska stöveln. Bra jobbat.