2011-03-13, 23:04
Medlem
Dogdylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Klickade du på länken?
https://www.flashback.org/sp26736874

Snyggt spelat. Du knäcker dina motståndare i den här tråden. Läste du senaste Axess? Temat behandlar hjärnan och en del sanningar sägs. Det mest kontroversiella är att de gör en tyvärr dålig men bitvis spännande intervjuv med Charles Murray. Värt att fånga upp senaste numret om du inte får hem det.
Senast redigerad av Dogdylan 2011-03-13 kl. 23:26.
2011-03-13, 23:04
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
Exakt. Det är samma norm oavsett ursprung. Mannen som våldtar anser sig ha rättigheten till kvinnans kropp. Varför vissa folkgrupper är överpresenterade kan man alltid diskutera. Den hemska kvinnosynen i MENA är ju en faktor.

Om vi nu kommer överens om att vissa folk är betydligt mer brottsligare och har en betydligt mer kränkande kvinnosyn än andra, är det då särskilt smart att släppa in dessa i landet i hundratusentals, även om det inte vore pga ras och gener? Om vi gör det lätt för oss. Var fjärde sydafrikan i Soweto (en stad) tycker att "gruppvåldtäkter är kul".länk Bör dessa människor få befinna sig i Sverige över huvud taget? Vad har vi för chans att kunna integrera dem? Skulle du låta din dotter gå i skola med dessa neger-pojkar?

Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Snyggt spelat. Du knäcker dina motståndare i den här tråden. Läste du senaste Axess? Temat behandlar hjärnan och en del sanningar sägs. Det mest kontroversiella är att de gör en tyvärr dålig men bitvis spännande intervjuv med Charles Murray. Värt att fånga upp senaste nummret om du inte får hem det.
Tack för tipset. Ska titta efter senaste Axess nästa gång jag svänger förbi biblioteket. På många sätt var Charles Murray en pionjär inom hela intelligensdebatten. Utan The Bell Curve hade det varit mycket lättare att argumentera för att IQ är ett meningslöst begrepp, eller ett mått på utbildning.
Senast redigerad av servus 2011-03-13 kl. 23:14.
2011-03-13, 23:21
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Snyggt spelat. Du knäcker dina motståndare i den här tråden. Läste du senaste Axess? Temat behandlar hjärnan och en del sanningar sägs. Det mest kontroversiella är att de gör en tyvärr dålig men bitvis spännande intervjuv med Charles Murray. Värt att fånga upp senaste nummret om du inte får hem det.

Citat:
Tack för tipset. Ska titta efter senaste Axess nästa gång jag svänger förbi biblioteket. På många sätt var Charles Murray en pionjär inom hela intelligensdebatten. Utan The Bell Curve hade det varit mycket lättare att argumentera för att IQ är ett meningslöst begrepp, eller ett mått på utbildning.

Vet inte om detta är hela intervjun men here goes:

http://www.axess.se/magasin/default.aspx?article=861
2011-03-13, 23:25
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

http://www.axess.se/magasin/default.aspx?article=846
2011-03-14, 01:28
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Varsågod:

http://www.scs.illinois.edu/~mcdonald/PCA84pops.html
Det är något religiöst vackert över den där animationen. Notera hur etiopier inte hopar sig vid de rena bantu-negrerna som vissa sinnesförvirrade individer menar, utan "på vägen" mot semiterna.
Ja, det är en cool rasanimation. Väldigt informativ. Din iakttagelse är helt korrekt i övrigt, och de anti-intellektuella negrer som brukar påstå att eritreaner och somalier är "100% svarta afrikaner" ljuger för sig själva och tror att svart hudfärg är allt. Det är väl någon black power grej, antar jag.

Det har länge observerats inom rasbiologin, att svarta abyssiniafolk har kaukasoida element, ända sedan Carleton Coon och Cavalli-Sforza har vi kunnat läsa om detta, och det bekräftas av modern populationsgenetisk teknologi (genome-wide SNP) och moderna populationsgenetiker. "Pan-Africa" negrocentriska aktivister förnekar förstås alla kaukasoida element bland somalier/eritreaner, eftersom det går stick i stäv med deras politiska agenda att egyptierna skulle ha varit negrer.

Habesha har rasligt semitiska inslag, och hela den afro-asiatiska språkfamiljen har alltid varit kaukasoid, men då det förekommit afro-asiatisk expansion till demografiskt negroida regioner har det rasblandats med negrer, och resultatet av detta ser vi idag (somalier, eritreaner, oromo, sudaneser etc.), då det finns vissa grupper som talar afro-asiatiska språk, och har negroida element i varierande utsträckning. Bland semiter, saknar assyrier och judar negroid admixture (vissa pseudo-judar, som t.ex. etiopiska judar har dock negroid admixture, men dessa är snarare etiopiska konvertiter till judendomen än etniska judar), etniska araber har en skvätt negroid admixture som vi bör mobba dem för, och pseudo-araber kan ha lite negroid admixture de också (berber och egyptier har runt 10-20% negroid admixture).

Intressant är att eritreaner/somalier ligger runt en 40-50% kaukasoid admixture, vilket indikerar att de ursprungliga talarna av afro-asiatiska måste ha varit kaukasoider, och detta bekräftas även av chadiska talare (en negroidiserad afro-asiatisk språkgrupp) som har spår av R1b-V88 haplogruppen, men är i övrigt rätt negroida.

Det är dock inte särskilt givande att försöka diskutera detta med negrocentriker, då de alltid försöker bortförklara det hela med "African diversity", osv.

Citat:
Tror du helt ärligt att det handlar om att "gilla" varandra? Kan det inte vara av den enkla anledningen att jag inte öht tror på ett hierarkiskt system av raser?
Jag anser inte heller att det finns någon rashierarki, i alla fall inte i någon vetenskaplig, biologisk mening. Däremot finns det helt klart en social rashierarki, vilken man kan se effekterna av i multirasliga samhällen som USA och annorstädes. Ta hem en renrasig kongoneger till dina föräldrar och föreslå att han skall gifta sig med din syster, så kan jag lova dig att dina föräldrar kommer skrika "benamoso abrodo kalbo, tvi!"

Det är ett exempel på rashierarki bland assyrier, finns bland alla folkgrupper. Till och med negrer har sina egna rashierarkier; bantunegrer förtrycker pygménegrer och sedan hycklar de om att vita förtrycker negrer. Negrer saknar självkritik.

Dock(!), stor respekt till en viss neger:
“They say it's the white man I should fear, but it's my own kind doing all the killing here.” — Tupac Shakur
^^ fo' sho'
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-03-14 kl. 02:05.
2011-03-14, 01:34
Medlem
Irules avatar
ja ska fatta mig kort.
dem flesta här är iq befriade...... säkert att dem flesta har blivit rånade av nån svart man och nu hatar dem alla svarta människor ida......
vart e svensken som ligger full ute i nån buske, som slår sin kvinna, som antastar och förgripper sig på barn, som e för snål att klä sig propert.... fan finns d ingen tråd där vi kan påpeka svenkarnas brister???
alla som har vart utomlands ser hur dem svenska ambassadörerna verkligen gör bra reklam för landet....
varför tar så många svenskar sina liv??? e d pga oss invandrare lr??? ni nationalister e ett sorgligt folk.
hällre e ja "neger" än svensk
2011-03-14, 01:47
Medlem
Davvo84s avatar
Citat:
Exakt. Det är samma norm oavsett ursprung. Mannen som våldtar anser sig ha rättigheten till kvinnans kropp. Varför vissa folkgrupper är överpresenterade kan man alltid diskutera. Den hemska kvinnosynen i MENA är ju en faktor.

I detta forumet diskuteras väl negern? Vet du ens hur många av Sveriges våldtäkter som begås av afrikaner? Sverige har extremt mycket anmälda våldtäkter, jag gissar att en stor del av detta bygger på den svenska kulturen, i synnerhet alkoholkulturen. I många fall är det den svenska mannen som har den hemska kvinnosynen.

En följdfråga jag har är; hur mäter man vem som har sämst kvinnosyn om det tar sig olika uttryck i olika kulturer?
2011-03-14, 02:10
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irule
ja ska fatta mig kort.
dem flesta här är iq befriade...... säkert att dem flesta har blivit rånade av nån svart man och nu hatar dem alla svarta människor ida......

hällre e ja "neger" än svensk
IQ-befriade? Det må jag säga. Stora ord från en person som inte ens kan stava utan hankar sig fram på gettosvenska. Hellre neger än svensk? Då ska vi visa en liten filmsnutt på det typiska negerbeteendet.
Det är den avskyvärda, bedräglige amerikanska negern som i vanlig ordning inte vågar slåss man mot man utan att hela skockar med apor kommer farande från alla håll:
http://www.mentalzero.com/Ruthless-Racial-Attack-on-Son-and-Mother-Caught-on-Film-3136.html

Jag är rädd för att den mentala störningen sitter djupare än vad vi befarat på det svarta släktet.
Senast redigerad av kakburk 2011-03-14 kl. 02:14.
2011-03-14, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
IQ-befriade? Det må jag säga. Stora ord från en person som inte ens kan stava utan hankar sig fram på gettosvenska. Hellre neger än svensk? Då ska vi visa en liten filmsnutt på det typiska negerbeteendet.
Det är den avskyvärda, bedräglige amerikanska negern som i vanlig ordning inte vågar slåss man mot man utan att hela skockar med apor kommer farande från alla håll:
http://www.mentalzero.com/Ruthless-Racial-Attack-on-Son-and-Mother-Caught-on-Film-3136.html

Jag är rädd för att den mentala störningen sitter djupare än vad vi befarat på det svarta släktet.

Fy fy, de allt jag kan säga, fy fan. Jävla negrar, dessa borde man slakta inför en vit publik på plats!! Hur fan kan man, som stora män, hoppa på den stackars vita kvinnan?. Vilken jävla kvarter att bo på va, rena zoon fan.
2011-03-14, 02:39
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk

Fy fan, det där var jävligt vidrigt, äckliga negerapor.
2011-03-14, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Fy fan, det där var jävligt vidrigt, äckliga negerapor.

Negrerna i videon anses vara civiliserade negrer dvs infödda afroamerikaner. EU har bestämt att Europa ska ta in 50 miljoner ociviliserade afrikanska negrer de närmast 30 åren. Man kan knappt föreställa sig vad som komma skall.. Förbered er mina vänner är allt jag säger.
2011-03-14, 03:18
Medlem
Knivupplopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Negrerna i videon anses vara civiliserade negrer dvs infödda afroamerikaner. EU har bestämt att Europa ska ta in 50 miljoner ociviliserade afrikanska negrer de närmast 30 åren. Man kan knappt föreställa sig vad som komma skall.. Förbered er mina vänner är allt jag säger.

Finns det att läsa om någonstans?

http://www.scs.illinois.edu/~mcdonald/PCA84pops.html

För övrigt, kan någon förklara vad modellen visar exakt, jag förstår inte riktigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in