2011-03-13, 20:36
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Ja, dagen då du hittar en bebisvåldtäkt utförd av en grupp vita män så ska jag erkänna att det ligger något i det du säger. Du kan se det som en utmaning om du vill.
7.128 "There were 16 witness accounts of sexual abuse being perpetrated by more than one religious staff simultaneously, generally in association with physical assault. Witnesses described being sexually abused over a period of time by a number of Brothers who also severely physically abused. Some witnesses believed that they were subsequently abused by other Brothers who became aware that they were the victims of ongoing abuse. The reports refer to six separate Schools, with 11 witness reports made in relation to two of those Schools. Sexual abuse associated with severe physical violence involving more than one staff member was generally reported as having occurred at night. Witnesses reported being taken from their beds and brought to staff members’ bedrooms, bathrooms or other areas, where they were abused by two or more Brothers and/or priests."

7.129 "In relation to one School, four witnesses gave detailed accounts of sexual abuse, including rape in all instances, by two or more Brothers and on one occasion along with an older resident. A witness from the second School, from which there were several reports, described being raped by three Brothers: ‘I was brought to the infirmary...they held me over the bed, they were animals....They penetrated me, I was bleeding’. Another witness reported he was abused twice weekly on particular days by two Brothers in the toilets off the dormitory:

One Brother kept watch while the other abused me ...(sexually)... then they changed over. Every time it ended with a severe beating. When I told the priest in Confession, he called me a liar. I never spoke about it again.

I would have to go into his ...(Br X’s)... room every time he wanted. You’d get a hiding if you didn’t, and he’d make me do it ...(masturbate)... to him. One night I didn’t ...(masturbate him)... and there was another Brother there who held me down and they hit me with a hurley and they burst my fingers ...displayed scar.... "

7.232"Witnesses reported being particularly fearful at night as they listened to residents screaming in cloakrooms, dormitories or in a staff member’s bedroom while they were being abused. Witnesses were conscious that co-residents whom they described as orphans had a particularly difficult time:

The orphan children, they had it bad. I knew ...(who they were)... by the size of them, I’d ask them and they’d say they come from ...named institution.... They were there from an early age. You’d hear the screams from the room where Br ...X... would be abusing them.

There was one night, I wasn’t long there and I seen one of the Brothers on the bed with one of the young boys ... and I heard the young lad screaming crying and Br ...X... said to me “if you don’t mind your own business you’ll get the same”. ... I heard kids screaming and you know they are getting abused and that’s a nightmare in anybody’s mind. You are going to try and break out. ... So there was no way I was going to let that happen to me.... I remember one boy and he was bleeding from the back passage and I made up my mind, there was no way it ...(anal rape)... was going to happen to me. ... That used to play on my mind."

(Mina fet markeringar)

http://www.childabusecommission.ie/rpt/ •7. Record of abuse (male witnesses)

Kom ihåg att detta enbart är toppen av det enorma isberg som sexskandal inom den katolska kyrkan innebär, det finns säkert hundratals om inte tusentals eller ännu fler liknande händelser runt om i världen. Jag vet självklart inte var ifrån dessa irländska präster och de andra som jobbar där härstammar ifrån. Men med tanke på att dessa vittnesmål kommer från Irland känns det rimligt att anta att prästerna var irländare.Kom sedan ihåg vem som skyddade dessa präster. Vem som lätt dem fortsätta med detta. Hur länge detta pågick för att ingen reagerade eller nästan ingen.
Senast redigerad av Orzion 2011-03-13 kl. 20:42.
2011-03-13, 20:37
Medlem
Citat:
1) Nej, det var inte vardag i något vitt land som inte hade negrer i stora mängder (alltså USA: ju friare negrerna blev, desto mer våldtog de). Faktum är att våldtäkter av den råa typen var ett synnerligen sällsynt brott i den vita världen. Allting finns mycket väl genomgånget i en stor mängd litteratur som behandlar brott historiskt... men som du inte har läst, och därför drar du fel slutsatser. Jag uppmanar dig att sluta diskutera på en bas av antaganden och gissningar. För allas skull.

Barnarbete var förstås vanligt - i alla vita länder började man arbeta så smått redan som 6-åring. Inget konstigt. Och jag har aldrig heller talat om barnarbete som något specifikt för svarta.

2) Ja, i ett system med slavar blir det otäckt mer ofta än i ett system utan slavar. Men hur överför du detta till Afrika av idag?
1) Länka? Väldigt underligt om våldtäkter inte uppstod under urbaniseringen. Jag har även svårt att se om kvinnorna på den tiden som blev våldtagna öht anmälde. Få se din källa nu.

Du ser alltså inget problem med detta?

2) Många vita män våldtog svarta kvinnor(för att inte tala om latinas), du menar att sådana här avskyvärda handlingar aldrig har förekommit i den vita världen.
Senast redigerad av Wingie 2011-03-13 kl. 20:39.
2011-03-13, 20:44
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
1)

2) Många vita män våldtog svarta kvinnor(för att inte tala om latinas), du menar att sådana här avskyvärda handlingar aldrig har förekommit i den vita världen.

Nja, att vita män våldtar negresser är och har alltid varit högst ovanligt; däremot har negrer alltid profilerat sina dåd mot just vita och latinska kvinnor. Förvisso, som du korrekt säger, händer det att vita män våldtar latinska kvinnor; rimligen rör det sig om "fysiska attribut" och "preferens". Kalla det rasism, men negresser är inte så eftertraktade på marknaden.
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2011-03-13 kl. 20:46.
2011-03-13, 20:52
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
1) Länka? Väldigt underligt om våldtäkter inte uppstod under urbaniseringen. Jag har även svårt att se om kvinnorna på den tiden som blev våldtagna öht anmälde. Få se din källa nu.

Du ser alltså inget problem med detta?

Först: Orzion: var är gruppvåldtäkten på en bebis? Utförd av vita män i grupp?

Sedan: Wingie:

Jag har hänvisat till svenska domböcker på Malmös arkiv som jag har arbetat med - de finns där, bara att kolla. Jag har hänvisat till Colin Wilsons mastodontverk om brott historiskt, vari han arbetar utifrån engelska brottskalendrar som sammanställde varje års brott så att medelklassen kunde förfasa sig... och vari överfallsvåldtäkter var så ovanliga att man talade om "degenerates", eftersom man inte hade en term för dessa ovanliga brott. Jag tror att alla brottshistoriker håller med om att Sex Crimes i den vita världen var något som tog fart på 1900-talet. Jag vågar påstå det med stor säkerhet. Colin Wilson påstod det, och enligt vad jag har kollat upp och läst utöver honom så verkar man vara överens på den punkten.

Som jag sa så var våldtäkt ett ovanligt brott i den vita världen, och du kan absolut inte hitta en gruppvåldtäkt på bebisar - hur fattiga vi än har varit.

Det förekommer avskyvärda handlingar i den vita världen - självklart: vi har Bundy och Dahmer och sådana grabbar. Men omfattningen! Råheten och primitivismen! Ser du inte själv skillnaderna?

År 2011 dödar man albinos i Afrika för häxkonsts skull, flera länder lider av epidemiska våldtäkter, inte minst Sydafrika, och vi ser förekomsten av gruppvåldtäkter på bebisar.

Vad är det du missar?
Senast redigerad av Cimmerian 2011-03-13 kl. 20:55.
2011-03-13, 21:02
Bannlyst
Citat:
Text med full skitsnack

Jag ska visa er vad jag kan åstadkomma. Jag önskar att jag kunde få en grupp mörkhyade människor direkt ifrån "ghettot" och joina mig för att visa er vad en människa kan åstadkomma med starka motivationer.
Senast redigerad av Lampara 2011-03-13 kl. 21:11.
2011-03-13, 21:03
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Först: Orzion: var är gruppvåldtäkten på en bebis? Utförd av vita män i grupp?
Lite svårt med vittnen från en bebis med tanke på att de inte kan prata. Du har dock fått flertalet exempel på hur personer som med största sannolikhet är vita då de är irländare gruppvåldtagit små pojkar. Dessa exemplen finns ifrån olika människor från hela världen och det är befängt att påstå att det enbart människor från Afrika gruppvåldtar små barn som jag visat med mina exempel finns liknande berättelser även ifrån Europa.
2011-03-13, 21:07
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampara
Jag ska visa er vad jag kan åstadkomma. Jag önskar att jag kunde få en grupp mörkhyade människor direkt ifrån "ghettot" och joina mig för att visa er vad en människa kan åstadkomma med starka motovationer.

Det tvekar jag inte på. Men du är inte representativ för somalier rent allmänt; du tillhör den "intellektuella", ambitiösa och motiverade skaran, men den är något marginell även om du förstås skulle kunna samla ihop ett gäng flitiga myror om du så ville. Det glädjer mig dock att du har glöd och anda.
2011-03-13, 21:07
Bannlyst
Citat:

Källa på det?
2011-03-13, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Det tvekar jag inte på. Men du är inte representativ för somalier rent allmänt; du tillhör den "intellektuella", ambitiösa och motiverade skaran, men den är något marginell även om du förstås skulle kunna samla ihop ett gäng flitiga myror om du så ville. Det glädjer mig dock att du har glöd och anda.

Vad i helvete krävs då för att få er att inse att intelligens inte har ett skit med hudfärg att göra? Det här är dock ett sätt att visa det. Även om jag tillhör den "intellektuella, ambitiösa och motiverande skaran" så betyder det inte att jag ska sitta och inte göra ett skit. Någon måste bevisa att somalier är inte så dumma som ni verkar tro. Bevisen skulle bli ännu starkare om vi kanske var på 500-1000 somalier.
2011-03-13, 21:18
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Lite svårt med vittnen från en bebis med tanke på att de inte kan prata. Du har dock fått flertalet exempel på hur personer som med största sannolikhet är vita då de är irländare gruppvåldtagit små pojkar. Dessa exemplen finns ifrån olika människor från hela världen och det är befängt att påstå att det enbart människor från Afrika gruppvåldtar små barn som jag visat med mina exempel finns liknande berättelser även ifrån Europa.

Du kan verkligen inte förmå dig att förstå vad det handlar om, eller hur? Det handlar inte om att du kan söka upp enskilda exempel på vita massmördare eller barnvåldtäktsmän. Det handlar om omfattningen, strukturen, tendenserna, beteendemönstret - inser du inte det? Du kan förmodligen hitta en barngruppvåldtäkt genomförd av vilken ras som helst, men bara, bara i Afrika kan du hitta den i sådan skrämmande omfattning och struktur.
2011-03-13, 21:24
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Du kan verkligen inte förmå dig att förstå vad det handlar om, eller hur? Det handlar inte om att du kan söka upp enskilda exempel på vita massmördare eller barnvåldtäktsmän. Det handlar om omfattningen, strukturen, tendenserna, beteendemönstret - inser du inte det? Du kan förmodligen hitta en barngruppvåldtäkt genomförd av vilken ras som helst, men bara, bara i Afrika kan du hitta den i sådan skrämmande omfattning och struktur.
Ja sex skandalen inom den katolska kyrkan är ju en enskild händelse och inte alls en enorm skandal med tiotusentals drabbade barn. ” There were 16 witness accounts of sexual abuse being perpetrated by more than one religious staff simultaneously, generally in association with physical assault.” Enbart I den studien som gjordes I Irland hittades alltså 16 vittnen som vittnade om hur de utnyttjats sexuellt av en grupp. Dessa tragiska händelser förekommer dessvärre överalt på jorden och är långt ifrån något unikt för människor från Afrika.
2011-03-13, 21:26
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampara
Jag ska visa er vad jag kan åstadkomma. Jag önskar att jag kunde få en grupp mörkhyade människor direkt ifrån "ghettot" och joina mig för att visa er vad en människa kan åstadkomma med starka motivationer.

Det låter bra, och jag vill inte racka ner på dig. Däremot verkar de där starka motivationerna utebli totalt för svarta som grupp betraktade: deras egna länder är härdsmältor av evig korruption och galopperande våldtäkter och vidskepelse. Hos oss vita lever majoriteten svarta i "getton", är misslyckade i skolan och yrkeslivet, och överrepresenterade inom våldsbrott, våldtäkter och rån- och inbrott.

Du säger till mig att svarta kan, de är duktiga, de är dugliga. Jag säger till dig att jag ingenstans i världen ser bevisen för att det du säger är sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in