2011-03-03, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Det gör även apor. Dom svingar sig från gren till gren, nosar andra apor i stjärten, kanske pillar lite i hålet med ett finger, tittar nyfiket på fingret och gör sedan ett snabbt smaktest. Dom om några verkar njuta av livet. Eller hur?

Vi njuter på ett mer avancerat sätt än så. Visst behövs stora doser av andlighet i västerlänningens liv, Att leva lite mer i nuet men det utesluter inte ansvar och framåtskridande. Västerlänningen arbetar kollektivt (för allas trevnad) medans negern kör solo. Negerns största problem är negern själv med andra ord.

Missförstå mig inte nu helt. Jag är som er också emot rasblandning m.m. Men låt oss vara trovärdiga och objektiva, inför saker som kan förklara hur pass intelligenta vi är, och kan bli.

Att svaja i träd som apor, knulla, pilla varandra i gumpen är väl högst naturligt. Det gör ju även vi då vi sportar och jagar en jävla puck på is, eller sparkar en skinnboll vilket kan verka korkat men är det inte pga att vi mår bra av fysisk aktivitet. Kan tänka mig att svaja i träd skulle varit jävligt kul, analsex har vi också av någon anledning, fast kommunikationen mellan oss sker allt via internet numera via FB , porrsidor (analpillande), Facebook och annan skit. För Gud förbjude att vi träffas IRL som negrerna i djungeln, då kanske vi anmäler varandra för ofredande och hets mot folkgrupp om vi säger "Hej" till varandra. Bäst vi gömmer oss och är "intellektuella" av oss.
2011-03-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickassDuke
Sen dess har de uppenbarligen inte åstadkommit någonting överhuvudtaget. Eller kan du komma på något?

Nja, jämfört med andra raser så nej. Men det finns teorier som säger att det inte beror på rasen.
Citat:
Vilka då? Syftar du på Mali och Zimbabwe och liknande. Vad var "stort" med dem, förutom geografiskt?
Här har du några stora civilisationer i Afrika genom tiderna : http://commons.wikimedia.org/wiki/File:African-civilizations-map-pre-colonial.svg?uselang=sv
Citat:
Det alla dessa har gemensamt är att de inte är negrer.

Just precis, det var inte ädelvita germaner heller.
Vad gjorde germanerna då de flitiga kaldeerna och assyrierna byggde en stor civilisation och utvecklade världens första skriftspårk?
Supa, våldtog någon levande varelse, supa mer, mörda, misshandla och plundra oskyldiga personer mm
Citat:
All tillgänglig erfarenhet när det gäller negrer tyder på motsatsen. Men det låter ju som en vacker dröm i alla fall.
Kanske för att du läser för mycket texter av David Duke?
2011-03-03, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
Nja, jämfört med andra raser så nej. Men det finns teorier som säger att det inte beror på rasen.

Här har du några stora civilisationer i Afrika genom tiderna : http://commons.wikimedia.org/wiki/File:African-civilizations-map-pre-colonial.svg?uselang=sv

Just precis, det var inte ädelvita germaner heller.
Vad gjorde germanerna då de flitiga kaldeerna och assyrierna byggde en stor civilisation och utvecklade världens första skriftspårk?
Supa, våldtog någon levande varelse, supa mer, mörda, misshandla och plundra oskyldiga personer mm

Kanske för att du läser för mycket texter av David Duke?

Germaner är inte en rasgrupp utan en språkgrupp. Likaså gäller de "arabgrupper" du ovan hänvisar till.
2011-03-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cartagena
Germaner är inte en rasgrupp utan en språkgrupp. Likaså gäller de "arabgrupper" du ovan hänvisar till.
Jasså? Enligt de rasmedvetna på flashback så existerar den germanska rasen.

Vart skrev jag att Kaldeer och Assyrier var raser? Det är självklart etniciteter och inte någon jävla arabgrupp.
2011-03-03, 16:15
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Jag har postat detta innan men tycker det är viktigt att upplysa folk så jag gör det igen.

IQ är väldigt omdiskuterad och svår att definiera.
Att rasister hakar upp sig på detta är ett billigt sett att uppgradera sig själv utan motsvarande merit.

Jag har tänkt på det här en vecka och har faktiskt kommit fram till att dom flesta människor har ungefär lika hög IQ. Darwin har skrivit att om man studera olika människor riktigt nära i detalj så skiljer det inte mycket mellan dom t.o.m en hottentotterna och en engelsman har mycket gemensamt.

IQ beror på många olika faktorer miljö,socialt umgänge, utbildning, kost, missbruk, träning etc. etc.
Det är konstaterat att 20-40% beror inte på generna.

Vissa saker påverkar IQ negativt.
* Dålig miljö
* Brist på näring
* Missbruk av droger (modern också)
* Brist på utbildning

Sen kan man faktiskt träna upp sig och höja sin scoring vilket är mer vanligt i väst.
Att asiater klarar dessa tester bättre än europeer beror på deras skriftspråk som består av en massa symboler.

Korrigerar man för dessa faktorer så hamnar faktiskt negern på samma IQ nivå.
Om vi räknar med IQ 80 och ca. 20% p.g.a vissa faktorer så får vi.
1,2*80=96

Jag finner ju ditt trollande ganska underhållande så jag ska försöka hålla mig från att såga dig allt för mycket.

Men efter att ha tänkt i en vecka, tycker du verkligen din slutsats som säger att alla folkslag har nästan samma IQ-nivå är rimlig efter att själv ha konstaterat att IQ är 80-60% ärftligt?

Tillägg:

Jag borde kanske ha skrivit "har potential att nå samma IQ" eller liknande.
Senast redigerad av Alexander857 2011-03-03 kl. 16:53.
2011-03-03, 20:23
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Jag har postat detta innan men tycker det är viktigt att upplysa folk så jag gör det igen.

IQ är väldigt omdiskuterad och svår att definiera.
Att rasister hakar upp sig på detta är ett billigt sett att uppgradera sig själv utan motsvarande merit.

Jag har tänkt på det här en vecka och har faktiskt kommit fram till att dom flesta människor har ungefär lika hög IQ. Darwin har skrivit att om man studera olika människor riktigt nära i detalj så skiljer det inte mycket mellan dom t.o.m en hottentotterna och en engelsman har mycket gemensamt.

IQ beror på många olika faktorer miljö,socialt umgänge, utbildning, kost, missbruk, träning etc. etc.
Det är konstaterat att 20-40% beror inte på generna.

Vissa saker påverkar IQ negativt.
* Dålig miljö
* Brist på näring
* Missbruk av droger (modern också)
* Brist på utbildning

Sen kan man faktiskt träna upp sig och höja sin scoring vilket är mer vanligt i väst.
Att asiater klarar dessa tester bättre än europeer beror på deras skriftspråk som består av en massa symboler.

Korrigerar man för dessa faktorer så hamnar faktiskt negern på samma IQ nivå.
Om vi räknar med IQ 80 och ca. 20% p.g.a vissa faktorer så får vi.
1,2*80=96
Jasså, du har tänkt i en vecka.

Samtlig dessa faktorer påverkas av intelligensen. Dvs om man är korkad så blir miljön dålig, man kanske inte klarar av att odla tillräckligt med mat, man missbrukar droger samt man utbildar sig inte i samma utsträckning. Man kan statistiskt bara korrigera för "faktorer" om de är oberoende av den variabeln man vill undersöka.

Det är 20% av variationen som beror av miljön inte 20% av poängen...Med ditt lite småroliga sätt att räkna skulle ju vita få 100*1,2=120. Tror du att du bara bara kan ta din mellanstadiematte rakt av och trolla bort skillnaderna?

Låt oss ponera att du har rätt och miljön står för hela skillnaden i brottslighet och intelligens osv. Är det inte fortfarande väldigt självdestruktivt att släppa in negrer i landet? Det är ju bevisligen när på omöjligt att få dem att integrera sig. Minsta lilla motgång eller miljöfaktor får hela negersamfundet att rasa samman som ett korthus. Negern måste helt enkelt vara väldigt skör och känslig för miljön.
Senast redigerad av servus 2011-03-03 kl. 20:25.
2011-03-03, 20:28
Medlem
servuss avatar
Citat:
Struntprat! Hur kan Zlatan eller någon annan "raketforskare" som t ex P Diddy tjäna mer än oss som är akademiker? Hur kan en med IQ 120 tjäna mer än en med 115, men mindre än en som har 90? Finns ingen korrelation här alls. Du utgår ifrån din subjektiva politiska hållning nu istället för objektivitet. Jag har ingen anledning att skydda negrers intresse, då jag själv föreskriver rasåtskillnad. Men jag håller mig objektiv så mycket jag kan för att få fram "sanningen".
Det är klart det finns individuella avvikelser. Det intressanta är populationsmedlet och standardavvikelsen. Du har uppenbart ingen som helst uppfattning om vad korrelation innebär.
Förövrigt, på varje "Zlatan" och "P Diddy (???)" går det tusentals värdelöst pack. Samhället vilar inte på några elitfotbollspelare och rappare.

Citat:
Vad som är brottsligt på en jurisdiktion under en viss period behöver inte vara det på annan jurisdiktion eller under annan tidsepok. Vad har IQ med detta att göra, förklara tack!
Brottslingar har lägre intelligens än befolkningen i stort. Orsaken kan jag inte spekulera i.

Citat:
Skaffa barn som man inte kan försörja är väl inte så värst smart i ett visst skede ja, har jag påstått något annat? Men i ett annat skede är det kanske smart, då det ökar den demografiska styrkan och faktiskt skapar tillfälle att försörja sig på jordens resurser med fler folk i familjen som hjälps år. Att man inte kan försörja sig på jordens resurser beror på äganderättstrukturen och ett korrupt institutionellt system som pacificerar folk och skapar problem för de, som inte går att påverka. För du kan inte hur somhelst så din egen mat på en jordlott som ägs av kapitalister i den "moderna" världen.
Det finns hur mycket oodlad mark som helst i många negerländer. Problemet är inte "kapitalisterna" utan att negrerna inte klarar av modernt jordbruk. Se bland annat de ökända landreformerna i fd. Rhodesia.

Citat:
Mycket märklig slutsats. Det kan inte vara så att din politiska subjektiva hållning påverkar ditt omdöme i denna analys va?

Negrer har knappast tvingat vita att de ska försörja de. Vita har själva valt att importera hit och försörja negrerna.

Vad som är intelligens är en högst subjektiv parameter i kontexten. Parasitim kan mycket väl vara en form av intelligens. Vari tycker du att det är intelligent att ta hit folk för att hjälpa, som man sen inte vill ha, då man anser de vara parasiter som lever på "oss"? Är detta smart och ekonomiskt tänkt? Hade du velat anställa sådana personer med sådan "strategisk" överblick i ditt företag vid nyrekryteringar? Tänk då att detta gjorts utav vita kaukaosider som många här anser vara mer intelligenta.

Jaha, du håller alltså med om att det är vansinne att släppa in noggrer i landet?
2011-03-03, 20:39
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
Väldigt intressant sak du tar upp som de flesta Iq-ivrare aldrig tar upp.Självklart är ett lyckligt liv bättre än ett liv präglat av depression,sjukdomar,hat osv.

Kanske det, men tror du att negrerna i Afrika lever ett "lyckligt liv" utan "depression,sjukdomar,hat osv"? Afrika är själva definitionen på sjukdom, misär och olycka.

En forskare från Holland har undersökt hur "lyckliga" olika folk är med frågor så som "Skulle du vilja ha fler dagar som igår?", osv:

Maarten Berg and Ruut Veenhoven
Erasmus University Rotterdam, Faculty of Social Sciences

Föga förvånande ser resultatet ut så här:
1 Denmark Europe
2 Finland Europe
3 Norway Europe
4 Sweden Europe

längst ner kommer:

144 Benin Africa
144 Haiti Americas
148 Niger Africa
148 Rwanda Africa
148 Burkina Faso Africa
148 Sierra Leone Africa
148 Cambodia Asia
153 Comoros Africa
153 Burundi Africa
155 Togo Africa

http://www.forbes.com/2010/07/14/world-happiest-countries-lifestyle-realestate-gallup-table.html

Själva definitionen på lycklig går såklart att debattera. Jag tror inte riktigt på bilden av den lyckliga negern. Möjligtvis den likgiltiga och optimistiska negern. Där negern nöjer sig med en hydda och några getter vill vill övriga folk ha mer. Därav Mörka Afrikas enorma bakåtsträvan.
Senast redigerad av servus 2011-03-03 kl. 21:08.
2011-03-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Kanske det, men tror du att negrerna i Afrika lever ett "lyckligt liv" utan "depression,sjukdomar,hat osv"? Afrika är själva definitionen på sjukdom, misär och olycka.

En forskare från Holland har undersökt hur "lyckliga" olika folk är med frågor så som "Skulle du vilja ha fler dagar som igår?", osv:

Maarten Berg and Ruut Veenhoven
Erasmus University Rotterdam, Faculty of Social Sciences

Föga förvånande ser resultatet ut så här:
1 Denmark Europe
2 Finland Europe
3 Norway Europe
4 Sweden Europe

längst ner kommer:

144 Benin Africa
144 Haiti Americas
148 Niger Africa
148 Rwanda Africa
148 Burkina Faso Africa
148 Sierra Leone Africa
148 Cambodia Asia
153 Comoros Africa
153 Burundi Africa
155 Togo Africa

http://www.forbes.com/2010/07/14/world-happiest-countries-lifestyle-realestate-gallup-table.html

Själva definitionen på lycklig går såklart att debattera. Jag tror inte riktigt på bilden av den lyckliga negern. Möjligtvis den likgiltiga och optimistiska negern. Där negern nöjer sig med en hydda och några getter vill vill övriga folk ha mer. Därav Mörka Afrikas enorma bakåtsträvan.

Det är en lycka baserad på materialism för sverige och övriga norden har världens deppigaste befolkning.
2011-03-03, 23:51
Medlem
servuss avatar
Citat:
Det är en lycka baserad på materialism för sverige och övriga norden har världens deppigaste befolkning.
Källa?

Vad baserar negrerna sin lycka på då? Svält? Sjukdom? Lidande? Krig? Våldtäkter? Korruption? Hög barnadödlighet? Om det är det som gör dem lyckliga skulle jag förstå. Det är lite psykopatiskt på något sätt. Man är lycklig, trots att svältande småbarn tultar runt utanför husknuten. Är det verkligen så? Det är ju i och för sig ganska soligt väder i Afrika. De kanske blir lyckliga av vädret.
2011-03-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Källa?

Vad baserar negrerna sin lycka på då? Svält? Sjukdom? Lidande? Krig? Våldtäkter? Korruption? Hög barnadödlighet? Om det är det som gör dem lyckliga skulle jag förstå. Det är lite psykopatiskt på något sätt. Man är lycklig, trots att svältande småbarn tultar runt utanför husknuten. Är det verkligen så? Det är ju i och för sig ganska soligt väder i Afrika. De kanske blir lyckliga av vädret.

Du klarar inte av att afrikanen är lyckligare utan du måste vara bäst på allt.Att upprepa rasistiska floskler som nån farbror har spytt lär dig inte något om världen utanför sverige utan du måste själv resa och få egna perspektiv på saker o ting.
2011-03-04, 00:16
Medlem
servuss avatar
Citat:
Du klarar inte av att afrikanen är lyckligare utan du måste vara bäst på allt.Att upprepa rasistiska floskler som nån farbror har spytt lär dig inte något om världen utanför sverige utan du måste själv resa och få egna perspektiv på saker o ting.

Jag har varit i Afrika flera gånger och för mig får gärna afrikanerna vara precis hur lyckliga de vill. Jag förstår bara inte hur man kan vara lycklig när man omges av sådan misär, även om det kanske inte drabbar en själv. Jag skulle må dåligt om jag möttes av tomma blickar från utmärglade svenska småbarn vart jag en vände mig när jag gick runt i Stockholm. Alla kanske inte tänker så, vem vet.

Det verkar som om bara Gabon och Sydafrika inte har problem med svält i Negerafrika:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/GHI2010_Severity_Map.jpg

Det samma med undernäring:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/cf/Percentage_population_undernourished_world_map_200 9.svg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in