2010-02-06, 13:22
Medlem
Slashcares avatar
Ett nytt program drar igång på TV4 den 3e Mars där, vad det verkar som i reklamen, Martin Timell och Lennart Ekdal kommer ställa fuskbyggare mot väggen i ett Insider liknande upplägg.

Någon mer som ser fram emot att på se Ekdal hänga ut och ställa några missanpassade och falska hantverkare mot väggen?

Jag tror att programmet kan vara underhållande. Om inte hela säsongen så i alla fall några avsnitt.
Kan inte annat än att hoppas att programmet ger effekt och påverkar fuskbygg-branchen till det bättre! Även om det med största sannolikhet inte kommer hända ett skit.
Citera
2010-02-06, 13:32
Medlem
raggarsvins avatar
Jo jag kommer nog följa det, verkar rätt roligt att se på.
Citera
2010-02-06, 16:44
Medlem
Trumpeters avatar
Kan bli bra. Börjar dock tröttna på att se Timell i rutan.
Citera
2010-02-06, 16:56
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Kan bli bra. Börjar dock tröttna på att se Timell i rutan.
Så mycket är han väl inte med?
Citera
2010-02-06, 17:22
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Så mycket är han väl inte med?

Det kan stämma, men jag börjar ändå tröttna på att se honom.
Citera
2010-02-10, 18:57
Medlem
irrblosss avatar
Många som verkar kunna en del om byggnadssnickeri brukar säga att Mr Timell själv är en fuskbyggare, åtminstone i "Äntligen hemma", han gör tydligen inte allt enligt konstens regler utan fuskar lite här och där. Tycks vara viktigare att det blir bra tv än ett gott hantverk.
Citera
2010-02-10, 19:28
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Många som verkar kunna en del om byggnadssnickeri brukar säga att Mr Timell själv är en fuskbyggare, åtminstone i "Äntligen hemma", han gör tydligen inte allt enligt konstens regler utan fuskar lite här och där. Tycks vara viktigare att det blir bra tv än ett gott hantverk.
Kan inte säga om du har rätt eller fel, men jag tänker bara att _allt_ kommer omöjligt med i programmet, och det kan förmodligen då uppfattas som felande i vissa lägen för den insatta.

Bara en reflektion...
Citera
2010-02-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Ett nytt program drar igång på TV4 den 3e Mars där, vad det verkar som i reklamen, Martin Timell och Lennart Ekdal kommer ställa fuskbyggare mot väggen i ett Insider liknande upplägg.

Någon mer som ser fram emot att på se Ekdal hänga ut och ställa några missanpassade och falska hantverkare mot väggen?

Jag tror att programmet kan vara underhållande. Om inte hela säsongen så i alla fall några avsnitt.
Kan inte annat än att hoppas att programmet ger effekt och påverkar fuskbygg-branchen till det bättre! Även om det med största sannolikhet inte kommer hända ett skit.

Ska bli grymt kul att se när dom hänger ut folk! Trodde premiären var förra veckan den 3e Februari så hade bänkat mig framför tvn, blev så besviken när jag insåg att jag var 1 månad för tidig!
Citera
2010-02-10, 19:49
Medlem
Camakas avatar
Har hört att Timell bara påbörjar jobbet, sedan gör andra klart det så står han och finputsar på det sedan, så klipper de ihop det snyggt
Citera
2010-02-10, 19:57
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camaka
Har hört att Timell bara påbörjar jobbet, sedan gör andra klart det så står han och finputsar på det sedan, så klipper de ihop det snyggt
Beroende på storlek på jobbet kanske. Är det stora projekt är det tänkbart att det finns andra (utöver eller med) honom som jobbar. Det har han sagt vid nått tillfälle i programmet att han inte gör allt.
Men är det ett litet projekt så gör han kanske allt. Eftersom han ändå kan bygga så är det billigare för kanalen att låta han göra allt. Såvida han inte kräver dubbel lön för det
Citera
2010-02-10, 20:04
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Kan inte säga om du har rätt eller fel, men jag tänker bara att _allt_ kommer omöjligt med i programmet, och det kan förmodligen då uppfattas som felande i vissa lägen för den insatta.

Bara en reflektion...

Så är det ju med alla reportage!
Citera
2010-02-10, 20:31
Medlem
Meanmachines avatar
Martin Timell känns ju som den värsta sortens fuskbyggare, hycklare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in