2010-02-10, 20:36
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Timell lär ha haft egen firma på 80t talet som "lades ner" av endera anledningar
Citera
2010-02-10, 20:53
Medlem
HerrMoros avatar
Är inte Martin Timell själv en riktig fuskbyggare? Vill minnas att han blev anklagad för det.

Här är prat om hans kollega:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article87014.ab

Och om Martins egna hus.
http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.1574611/alla-felen-i-tv-huset

Jag tror det kan bli undehårllande som fan iom att iaf en av fuskbyggarna har erfarenhet av fuskbygge.
Citera
2010-02-10, 21:28
Medlem
n00bwinners avatar
Vilket datum ska det här programmet börja sändas. Läste att det stod 3e mars i första inlägget men är det inte tidigare?
Citera
2010-02-10, 21:32
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n00bwinner
Vilket datum ska det här programmet börja sändas. Läste att det stod 3e mars i första inlägget men är det inte tidigare?
Står 3de mars på reklamen iallafall.
Citera
2010-02-10, 21:35
Medlem
RagGAnoFs avatar
Det är inte ett svenska cowboy builders då?
ett program i england där dom åker runt till folk osm har fått sina hem förstörda ellr lurade på pengar av hantverkare.
där dom då har ett team som fixar allt så det blir fint, och en kille som ser ut som en pitbull som jagar rätt på "skurken"
Citera
2010-02-10, 21:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
Det är inte ett svenska cowboy builders då?
ett program i england där dom åker runt till folk osm har fått sina hem förstörda ellr lurade på pengar av hantverkare.
där dom då har ett team som fixar allt så det blir fint, och en kille som ser ut som en pitbull som jagar rätt på "skurken"
Ekdahl eller en pitbull, sak samma .
Citera
2010-02-25, 17:04
Medlem
kebabkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMoro
Är inte Martin Timell själv en riktig fuskbyggare? Vill minnas att han blev anklagad för det.

Här är prat om hans kollega:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article87014.ab

Och om Martins egna hus.
http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.1574611/alla-felen-i-tv-huset

Jag tror det kan bli undehårllande som fan iom att iaf en av fuskbyggarna har erfarenhet av fuskbygge.

Läs på bättre..det är inte hans egna hus idiot! Om du ska börja kasta skit ..kasta relevant skit och läs först det du tänker posta.
Citera
2010-02-25, 19:37
Medlem
HerrMoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabkebab
Läs på bättre..det är inte hans egna hus idiot! Om du ska börja kasta skit ..kasta relevant skit och läs först det du tänker posta.

Han fuskade ju, släppte ett renoveringsobjekt innan det var klart. Enligt vissa är det fusk, kanske inte rent fuskbygge men haffsverk i alla fall.
Citat:
- Men "Äntligen hemma"-huset är långt ifrån felfritt. "Det gick lite för fort" säger Martin Timell.
- På flera ställen i huset föreligger det risk för fuktskador, och en del av utrymmena är ännu inte färdigbyggda.

Så ett hus där de inte byggt klart men som påståtts vara det är inte fuskbyggt. Då är det en definitionsfråga av vad fuskbygge är, precis om din tolkning av ordet idiot. Poängen med artikeln om hans kompis var bara att visa att allt som syns på TV inte är riktigt så superflott som det framstår.

Med hans hus menade jag ett objekt han jobbat med, inte hans privata stuga. Förstår du bättre nu?

Visst kan man säga att 'så blir det alltid' men nu släppte dem huset för visning och försäljning och det är antagligen i rätt bra skick, men det är fortfarande ofärdigt och han medger själv att de stressat lite för mycket i huset. Dvs Martin Timell erkänner ett delvis ofärdigt haffsverk vilket inte är detsamma som fuskbygge alltså.
Senast redigerad av HerrMoro 2010-02-25 kl. 19:39.
Citera
2010-02-25, 20:05
Medlem
p3wns avatar
Verkar kunna bli relativt lyckat program, hoppas de får med någon "fuskbyggare" i intervju eller kommentar. Kan tänka mig att de bara löper ifrån (som i reklamen). Gillar Ekdahl förövrigt så thumbs up
Citera
2010-03-01, 21:39
Medlem
The Spoony Bards avatar
Citat:
Martin Timell har själv inte läst besiktningsprotokollet. Hans spontana reaktion när vi ringer upp är:
- Fan, vad tråkigt att bara leta fel i stället för att leta rätt här i livet?

Haha, go get them Martin. Go get them.
Citera
2010-03-02, 14:52
Medlem
Jag kommer nog att följa det.Var i ett hus där jag ska jobba igår, och det huset kommer att vara med i programmet, allt var ju fan felbyggt.
Senast redigerad av Sammiboy 2010-03-02 kl. 14:57.
Citera
2010-03-02, 15:52
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammiboy
Jag kommer nog att följa det.Var i ett hus där jag ska jobba igår, och det huset kommer att vara med i programmet, allt var ju fan felbyggt.
När det kommer till kritan för fuskbyggare; handlar det om inkompetens och okvalificering eller vill de bara göra ett så snabbt och billigt jobb som möjligt så de själva tjänar bättre på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in