Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Jag finner det mycket märkligt att många här ondgör sig över att familjen inte kan eller är påläst.
Mycket märkligt.
Betyder ert resonemang att skall man ta hjälp av en byggfirma/snickare, så måste man själv vara kompetent att utföra jobbet?
Fick samma känsla efteråt, när dom hade debatt och en av dom "seriösa" byggarna utalade sig och hävdade att om man inte känner att man vet, skall man ta hjälp av en jurist när det gäller kontraktsskrivning och sedan även anlita en kontrollant till byggplatsen.
Alltså, va fan!!!!
Tänk om jag tog emot patienter och alla som inte hade koll på sin sjukdom fick en klapp på axeln och en supp alvedon.
Ingen annan bransch på planeten hade kommit på idén att ens fundera på att se på sina kunder på det sättet.
Byggbranschen är ett djävla geschäft, som slår bilskojarna med hästlängder.
Min konklusion blir att skall man göra något jobb hemma så är det bättre att själv skaffa sig kompetensen och utföra det själv, än att ta hjälp av en halvidiot som vant sig vid att bara uttnyttja sina kunder.
After all, det är hammare och spik ingen rocket sience, det mesta en svensk snickare idag erbjuder i kompetensnivå, lär sig en normalbegåvad på en vecka.
Behöver inte vara kompetent att utföra jobbet själv, varför leja någon isf?
Men lite får man nog tänka till innan man anställer någon att göra ett jobb för 2 miljoner ?
Att ge jobbet till någon som:
bara haft företaget uppe i 1 år
inte gjort sådana jobb innan
kan knappt föra ett sammanhängande samtal
Betalningsplan som är utav helvete
Skriver på samma betalningsplan en gång till
Klart fan det är en bra idè ifall man har noll koll att ta hjälp av en kunnig person så att man ser att allt blir rätt, vad är det för fel med det ?
Gissar att du är läkare ?
Ni har ju enormt mycket anmälningar på er varje år, folk dör i drivor hos er så att försöka måla upp det att byggbranschen är värre är bara löjligt.