Citat:
Ursprungligen postat av minipupp
Nu skrev du väl ändå lite fel?
Anywho, om mitt barn vägrade lyssna på mig så hade det inte gjort någonting om någon sa åt.
Beroende på situation och tonfall från den andra männsikan såklart men det är inte alltid barnen lyssnar på föräldrarna, finns ju trotsåldrar där de ska testa gränser hela jäkla tiden.
Men såklart finns det många barn som är van vid att mamma/pappa ger med sig snabbt och att man inte behöver lyssna på dem speciellt mycket.
Haha ja tänk vad ett litet ord kan göra skillnad men ja du förstod ju ändå vad jag menade som tur var

Nej man ställer sig inte och skriker på barnen direkt, ett lugnt och bestämt tonfall brukar vara det som är bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av -MizzY-
Som sagt, jag tycker du gjorde rätt. Speciellt på ställen som akuten känns det väldigt olämpligt med en massa skrik o bråk, så pappan borde verkligen itne gett upp utan sagt till på skarpen.
Läste även om dagens barnuppfostran och att den är lite sisådär.. Håller med! Va f*n är d med folk?! =/ Skulle aldrig tillåta att mina barn uppförde sig illa vare sig mot någon i familjen eller någon annanstans.
Usch o blä för snorungar med dålig attityd och som inte fått lära sig vad respekt är.
Jag undrar vad det beror på, är det för att fler och fler försöker para ihop karriär med familjeliv?
Att man är så trött när man väl hämtar barnen på dagis att man låter dom komma undan med nästan vad som helst bara för att man inte orkar med bråk?
Vad det än är så tycker jag att det är barnen som kommer i kläm.
Citat:
Ursprungligen postat av norna
hur många av er som svarat i tråden har barn? det är så himla lätt att kritisera och tycka saker när man själv inte har några barn.
pappan var alldeles säkert trött, orolig och irriterad över att barnen inte skötte sig. det är inte så jävla lätt alltid. har själv en treåring som ibland bara total ignorerar vad man säger åt honom.
tycker det är kanonbra att du sa ifrån, jag hade nog gjort samma sak. dock hade jag skämts ögonen ur mig om någon sagt åt min son på samma vis, just för att jag inte själv hade kunnat få tyst på honom. beter min son sig för jävligt så går vi iväg och lugnar ner honom, men det är nog så svårt i ett akutrum och allrahelst om man har två att se efter.
Jag har en son på sju år så ja jag vet hur det är ibland.
Visst han var säkert jätte orolig över sin fru som hade blivit opererad och var lite flat pga det, så jag kände att en hjälpande hand kunde vara på sin plats, han sa faktiskt tack sen innan han gick hem med sina barn.
Jag skulle inte skämmas utan säga tack.