2011-03-27, 17:49
Medlem
BrewCrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KlasKalas-
Jojo dom flesta är ärliga men sen välkommnas nån in i kretsen och man är bröder och en bra kund och sen visar det sig att allt var skådespeleri. Hör det ständigt, jävligt vanligt, har själv gjort så om jag nu ska vara ärlig, alla vill ha en del av kakan så att säga.

Vadå.. om du är så korkad och ens berättar för din "krets" att du inte bara förmedlar sakerna utan även odlar så får du ju fatta att ens "brödraskap" sätts på prov... håll allt på en need to know basis

och de du skrev om att vi bara snackar om själva odlingen innan det kan ju bero på att vi redan i flertal inlägg i denna tråden tagit upp försäljningsbiten..

så mitt tips till dig lille kalasknas är att läsa hela tråden och i dina "afärs" intressen lära dig att inte öppna munnen så mycke till din brödraskaps krets...

just my 2 cents...
Citera
2011-03-28, 03:26
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Vapen, det kan väl inte vara en nödvändighet? Jag vet flera skitlugna personer i sthlm som skulle kunna ta en kasse i månaden. Håller man sig till dom så sprids inte ryktet.
Jag tror inte att det är många som kan lyfta en kasse i månaden utan att det märks och någon funderar på varifrån allt kommer. När man är på halvkilot tror jag att man får på sig mer blickar än man vill ha, många säger att de håller tyst men det finns många som inte nöjer sig med det svaret när de kommer och frågar. Folk snackar vitt och brett när de vill leka Tony Montana.

@-KlasKalas-:
Citera
2011-04-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattholma-2
Jag tror inte att det är många som kan lyfta en kasse i månaden utan att det märks och någon funderar på varifrån allt kommer. När man är på halvkilot tror jag att man får på sig mer blickar än man vill ha, många säger att de håller tyst men det finns många som inte nöjer sig med det svaret när de kommer och frågar. Folk snackar vitt och brett när de vill leka Tony Montana.

@-KlasKalas-:

Citera
2011-06-08, 00:02
Medlem
worjas avatar
blev lite sugen på att testa på detta. Har en yta som är 2m x 1,5m.. ser ut såhär : http://imageshack.us/photo/my-images/232/img0431ac.jpg/

Hur mycket kan jag odla på den här ytan egentligen, bor i ett jävligt lungt område, har inte haft en enda oväntad besökare under de tre åren jag har bott här. enda som händer är att fastighetsvärden slänger in en lapp 1 vecka innan de kommer och hälsar på, på den veckan hinner jag flytta allt till förrådet för förvaring under tiden de är inne i min lägenhet och snokar. Hur stor chans är det att man knasar egentligen? Det är inte så att jag har tänkt att fylla hela lägenheten med plantor, bara det utrymmet jag har visat på bild och jag är lite nyfiken på vad för kapacitet den ytan har.

Jag har inga som helst planer på att bli skitrik eller stor, vill bara få in lite extra pengar och har jag förstått det rätt så kan det bli en del pengar på den ytan va?

Ska man köra i tält eller ska man köra SOG eller vad är bäst för mig? Så som jag har förstått det så går det att köpa frön som är honor direkt eller är jag ute och cyklar?

Tacksam för svar, känner på mig att fler frågor kommer dyka upp.
Citera
2011-06-08, 16:30
Medlem
professor_knass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worja
blev lite sugen på att testa på detta. Har en yta som är 2m x 1,5m.. ser ut såhär : http://imageshack.us/photo/my-images/232/img0431ac.jpg/

Hur mycket kan jag odla på den här ytan egentligen, bor i ett jävligt lungt område, har inte haft en enda oväntad besökare under de tre åren jag har bott här. enda som händer är att fastighetsvärden slänger in en lapp 1 vecka innan de kommer och hälsar på, på den veckan hinner jag flytta allt till förrådet för förvaring under tiden de är inne i min lägenhet och snokar. Hur stor chans är det att man knasar egentligen? Det är inte så att jag har tänkt att fylla hela lägenheten med plantor, bara det utrymmet jag har visat på bild och jag är lite nyfiken på vad för kapacitet den ytan har.

Jag har inga som helst planer på att bli skitrik eller stor, vill bara få in lite extra pengar och har jag förstått det rätt så kan det bli en del pengar på den ytan va?

Ska man köra i tält eller ska man köra SOG eller vad är bäst för mig? Så som jag har förstått det så går det att köpa frön som är honor direkt eller är jag ute och cyklar?

Tacksam för svar, känner på mig att fler frågor kommer dyka upp.

Jag fick ut 600g+ när jag körde på 200cm x 100cm, så då borde ju du kunna få ut 900g på 200cm x 150cm, om du nu kunde utnyttja utrymmet maximalt. Dock har jag inte sett några odlingstält med dem måtten, bäst vore ju om det fanns plats för 240cm x 120cm-tälten, men går det inte så finns det tält med måtten 150cm x 150cm, och det är ju inte helt pjåkigt heller, det borde bli 600g+ per gång. Då pratar jag odling i jord i en SoG. Du kan köpa feminiserade frön varje gång, men i en SoG är det bättre att använda en moderplanta så att alla plantor blir likadana, fast går inte det så får man helt enkelt köra på feminiserade frön.
Citera
2011-07-14, 11:46
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worja

...
Hur högt kan du odla, ser att det finns ett fönster in i rummet?

Det är inte realistiskt att du skall kunna flytta din odling mitt i blom om du har ett tiotal plantor utan att det märks. Jag skulle ge dig rådet att köpa en garderob som du tätar och sätter ett kolfilter i med bra vent som du ställer in i rummet. Du kan även köpa de mindre tälten och hänga i rummet men jag ser det lite som att kasta bort pengar då man inte får vidare stealth med ett sådant. Bygger du ett ramverk i rummet och tänker till lite skulle du kanske kunna odla i två våningar och få ut en kul skörd med en scrog. Dubbla odlingsytan ger dubbel skörd!

Tro inte att det är så lätt att sälja av allt när du står där med allt torkat och klart, många vill köpa men få har pengar att slanta upp för ett par hg. Du borde kunna lyfta ett kg på den ytan, ber bra med pengar om du kan få det sålt. Räkna på hur mycket du kan belasta olika säkringar och hur du skall få ut värmen ur odlings rummet före du kör igång.
Citera
2011-08-29, 00:40
Medlem
Vissa här snackar så jävla mycket skit.
Ett kilo weed kostar fan och med inte 30000kr.

Här är dem äkta priserna på weed:
I Stockholm säljer man ett kilo bra weed för 65-75tusen.
I Göteborg säljer man ett kilo bra weed för 70-75tusen.
I Malmö säljer man ett kilo bra weed för 55tusen.

DETTA ÄR AKTUELLA PRISER!!!
VILKEN TID LEVER NI I? 30000KR FÖR ETT KILO WEED?

T.o.m i danmark så är priset:
Dansk pot alltså sämsta gröna som finns kostar 20000dk för ett kilo,
för att bli kickad på det måste man röka 3-5gram.
Men däremot ett kilo bra weed i danmark går på 45000dk.

NU PRATAR VI INTE OM HASH, HASH ÄR BETYDLIGT BILLIGARE. MEN SÅHÄR SER PRISERNA UT.
Citera
2011-08-29, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dejosen

NU PRATAR VI INTE OM HASH, HASH ÄR BETYDLIGT BILLIGARE. MEN SÅHÄR SER PRISERNA UT.

Skrev fel med malmö
Priset i malmö är 55-60tusen per kilo.
Citera
2011-08-29, 03:33
Medlem
Citat:

Vilka jävla överpriser. Men antar att det är riktigt bra weed du snackar om då. Betalar man dem priserna för standardskit så är man dum i huvudet. Blir ju samma pris per gram som ifall man köper heggen.
Citera
2011-08-29, 04:22
Medlem
Folk ger inte hela ettor längre.
Dem ger från 0,5g - 0,8g
Citera
2011-08-29, 05:36
Bannlyst
Citat:
Dem ger från 0,5g - 0,8g

"folk"

Herregud.... Beror ju helt klart på vad för slags kranar man har kontakt med. Handlar väl först och främst om becknare som vill ha en bit av det dom säljer.
Citera
2011-08-29, 10:14
Medlem
funkermanis avatar
Citat:
Dem ger från 0,5g - 0,8g

jag får alltid nånstans mellan 4.8-5.0 g när jag köper fem.
aldrig att man köper typ 3g för en röding.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in