2010-02-02, 10:55
Medlem
herrlustigs avatar
Börjar bli trött på 8 - 17 robot jobba.

Efter att ha haft cannabis projekt i gymnasiet (gick natur) och sett the union m.fl.
Så har man lärt sig en del.

Min fråga är då om man inte kan dra ihop några kompisar, 3-4 stycken som alla slutar upp med sina tråkiga jobb och tillsammans köper nån ödeliggande lokal som är *TOPPHEMLIG* och sedan starta en riktigt stor cannabis odling? Med rätt kontakter så borde man ju lätt kunna leva på detta.

Killen i the union som har en odling med 8 stycken lampor fick ju ut ca 10 000 $ i månaden. Tänk då om man har 40 lampor eller mer.

Min fråga är då, kan man bli smått rik på detta?
Plus att det vore ju ett riktigt kul projekt, vakna på morgonen, gå och vattna "blommorna" hehe ni fattar.
Citera
2010-02-02, 11:01
Medlem
O.rly?s avatar
Känner man köpare och får allt att rulla på så är det klart att det är ett bra jobb och man kan bli rik på det.

Men det ser nog lite skumt ut om ni bara köper en lokal ute i tomma intet som antagligen stått tom ett tag och sedan börjar det röra sig massa personer runt där. Sen lär det väll synas ganska fint på att elräkningen går upp i taket, inte för att jag vet om polisen kollar sånt men.

Det är en bransch med risker, men om man får det att rulla så är det nog ganska roligt och man kan med största sannolikhet dra in endel pengar.
Citera
2010-02-02, 11:09
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.rly?
Känner man köpare och får allt att rulla på så är det klart att det är ett bra jobb och man kan bli rik på det.

Men det ser nog lite skumt ut om ni bara köper en lokal ute i tomma intet som antagligen stått tom ett tag och sedan börjar det röra sig massa personer runt där. Sen lär det väll synas ganska fint på att elräkningen går upp i taket, inte för att jag vet om polisen kollar sånt men.

Det är en bransch med risker, men om man får det att rulla så är det nog ganska roligt och man kan med största sannolikhet dra in endel pengar.
Jo det är klart, men det vara bara en tanke.
Det ska såklart planeras in i minsta detalj.
Japp det blir lite mer action i livet, vore riktigt kul!

Tack för det bra svaret!
Citera
2010-02-02, 11:11
Medlem
sk0gens avatar
En sån där tanke har man lekt med många gånger

Brukar fundera på varför folk alltid åker fast och hur man ska kunna leva på det idiotsäkert

Min slutsats brukar alltid bli samma. Vill man leva på ditt odlande och inte åka fast - ska man inte ha kontakt med köparna, och bor långt från köparna, och ens verksamhet ska vara okänd för ens vänkrets.

Alltså: A). Man bör bo i ett hus på landet så man inte riskerar nyfikna radhusrannar och spring. Andra brukare eller straffade ska inte komma i närheten av ditt hus
B)Man måste sköta odlingen helt ensam, ingen i ens umgängeskrets får känna till odlingen
C)Bonus: gärna vara ostraffad.

Det är nämligen i 9/10 fall sociala kontakter och direkt koppling till köpare som gör att folk åker dit. Du kanske inte är känd, men snuten får reda på att din kompis köper av NÅN , ochatt andra köper av NÅN, då blir du genast spårbar genom dessa personer genom lite span och uteslutning..

Det ideala vore alltså att bo i ett isolerat hus i norrlands inland där man har sin odling och på något sätt , via nätet kanske, lyckas etablera kontakt med ett mindre antal fasta köpare, kanske två-tre, som köper stora mängder några gånger om året.

Köparna vet inte vad du heter eller var du bor, ni har bara kontakt via krypterad mail.

Köparna betalar i förskott i kontanter med brev, som går till lådor som inte kan kopplas till dig, och efter betalning åker du med varorna till en för köparna okänd ort och lägger varorna i en förvaringsbox. Sen när det är gjort meddelar du köparen var varorna finns och skickar nyckeln.
Senast redigerad av sk0gen 2010-02-02 kl. 11:18.
Citera
2010-02-02, 11:16
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
En sån där tanke har man lekt med många gånger

Brukar fundera på varför folk alltid åker fast och hur man ska kunna leva på det idiotsäkert

Min slutsats brukar bli när jag funderar på det absolut nödvändigaste för att man i lugn och ro ska kunna odla och sälja så man kan leva på det på heltid - är att man inte har kontakt med köparna och bor långt från dem, och att ens verksamhet är okänd för alla ens vänner.

Alltså: Man vör A). bor i ett hus på landet så man inte riskerar nyfikna radhusrannar och spring B)Man måste sköta odlingen helt ensam, ingen i ens umgängeskrets får känna till odlingen

Det ärnämligen i 9/10 fall sociala kontakter och direkt koppling till köpare som gör att folk åker dit. Du kanske inte är känd, men nån vet att du kompis köper av nån, och då blir du spårbar genom honom osv

Det ideala vore att bo i ett hus i norrlands inland och på något sätt , via nätet, lyckas etablera kontakt med ett mindre antal fasta köpare, kanske två-tre, som köper stora mängder några gånger om året.

Köparna vet inte vad du heter eller var du bor, ni har bara kontakt via krypterad mail. De betalar i kontakter med brev, som går till olika fejkadresser, och du åker med varorna till nån stad och lägger sakerna i en förvaringsbox, och sedan skickar du nyckeln till boxen.
Riktigt smart. Då är det ju nästan omöjligt att åka dit!
Sen när man har nåra miljoner öppnar man en restaurang eller café och tvättar pengarna, sen chillar man
Citera
2010-02-02, 11:19
Medlem
SurTrollets avatar
https://www.flashback.org/sok/odla+storskaligt?f=176

Där finns lite gammalt diskussionsmaterial i samma stil.
Citera
2010-02-02, 11:22
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
https://www.flashback.org/sok/odla+storskaligt?f=176

Där finns lite gammalt diskussionsmaterial i samma stil.
Juste, fler som tänker likadant =)
Citera
2010-02-02, 11:23
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrlustig
Riktigt smart. Då är det ju nästan omöjligt att åka dit!
Sen när man har nåra miljoner öppnar man en restaurang eller café och tvättar pengarna, sen chillar man

Enda nackdelen är väl att det kan bli lite enstörigt. Fast det är ju inte ett problem för alla
Det kan ju vara rätt soft att bo i skogen egentligen..

Skulle kanske kunna få för mig att börja med sånt när jag blir gammal - om jag inte har nån familj.
Bo där som en liten cannabistomte ute i skogarna..
Citera
2010-02-02, 11:28
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Enda nackdelen är väl att det kan bli lite enstörigt. Fast det är ju inte ett problem för alla
Det kan ju vara rätt soft att bo i skogen egentligen..

Skulle kanske kunna få för mig att börja med sånt när jag blir gammal - om jag inte har nån familj.
Bo där som en liten cannabistomte ute i skogarna..

Skulle det inte gå att vara några polare om man litar på varandra till 100%? Man kan ju göra likadant bara att man splittar vinsten, alla bor i det där huset och man går olika personer varje gång och lägger CB't i den där förvaringsboxen. Om man dessutom kör med olika förklädnader kan man komma upp i en rad personer som går och lägger CB i den där boxen, medan det egentligen bara är 4-5 personer som är förklädda.
Citera
2010-02-02, 11:31
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
3 till 4 stycken personer när man knappt kan lita på sig själv?
Citera
2010-02-02, 11:35
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
3 till 4 stycken personer när man knappt kan lita på sig själv?
Ja det kan bli ett problem, men det finns alltid risker.
Om man inte vill vara en ensam "cannabistomte" som sk0gen sa så kan de bli lite boooring att sitta där helt själv. hehe
Citera
2010-02-02, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrlustig
Ja det kan bli ett problem, men det finns alltid risker.
Om man inte vill vara en ensam "cannabistomte" som sk0gen sa så kan de bli lite boooring att sitta där helt själv. hehe

Och vill du leva på det och inte åka dit så är det nog de smartaste man kan göra....

Blanda inte in andra människor, du vet aldrig hur de tänker. Om man är själv så kan man även bara skylla sig själv om man åker dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in