2013-01-29, 23:35
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinSemilla-
Du har helt fel i att långa vegtider ger högre avkastning.

Man kör SOG (sea of green) om man är ute efter störst avkastning.

Det beror väl ändå på hur mycket utrymme man har? Oavsett hur man odlar anses 1g/w bra. Hur man uppnår detta är ointressant om man har utrymme för att vegga monster.

Sen ska man inte glömma att trä-odlingar ger mer "spill" som kan användas till hasch.
Citera
2013-01-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Det beror väl ändå på hur mycket utrymme man har? Oavsett hur man odlar anses 1g/w bra. Hur man uppnår detta är ointressant om man har utrymme för att vegga monster.

Sen ska man inte glömma att trä-odlingar ger mer "spill" som kan användas till hasch.

Ska lägga mig i lite grann.

Visst oavsett odlingsmetod så är 1g/w bra,
men jag ser det hellre över tid och resultat g/m2 vad man producerar och då är rullande SOG utan tvekan det bättre alternativet
Citera
2013-01-30, 13:09
Medlem
Jan2013s avatar
Pudelns kärna är att ordet "avkastning" inte används likadant av alla.

Antal gram per mängd tillförd energi tycker jag själv är intressant för att göra rättvisa jämförelser mellan folks dagböcker men det finns ju också parametrar som tid, arbete, utrymme..

Industriellt perspektiv är det självklart att el är den stora kostnaden och att ljusenergi ska ställas mot skörd men G per Watt installerad ljuseffekt är ju dock vad de flesta hobbyodlare snackar om, detta ska också ske på så få plantor som möjligt tydligen. Avkastning är ju dock helt fel begrepp för detta.
Citera
2013-01-30, 13:40
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgmalik
Generator?
Snacka om att dra till sig uppmärksamhet. Vet du hur dem låter?

Buurrrrrrrrrrrr så att det ekar ..

Men jag undrar hur gör dessa som odlar i sv.

Kanske man kan föda upp duvor/kycklingar samtidigt för dra till sig mindre uppmärksamhet (landet)
Finns ju massor av bra ställen närheten av Gbg som Kungsbacka eller Borås.
Så slipper folk bli nojjiga för personen som går och kmr flera ggr om dan.

ljudisolera
Citera
2013-01-30, 16:53
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanniesjack
Ska lägga mig i lite grann.

Visst oavsett odlingsmetod så är 1g/w bra,
men jag ser det hellre över tid och resultat g/m2 vad man producerar och då är rullande SOG utan tvekan det bättre alternativet

Ja det håller jag med om, om man räknar i m2 är ju SOG tveklöst vinnaren. Men SOG kräver mer aktivt arbete med odlingen också om jag har förstått det rätt?
Citera
2013-01-30, 17:17
Medlem
Jag lånar tråden. Är cannabis en flerårig planta?
Citera
2013-01-30, 21:30
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-eng

Nej.
Citera
2013-01-30, 22:20
Medlem
zuttlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgmalik
Du glömmer att dessa idioter som skall köpa grejerna är inte så avancerade som dig. De vet troligen inte ens vad paypal är för något o sp inte på tal om kryp mail eller överförings metoder

Kan man inte registrera sig på countermail så bör man nog skita i droger helt och använda cykelhjälm för att skydda dom få hjärncellerna man har kvar

ukash behöver man bara gå till 7/11 alternativt pressbyrån och dyl för att köpa, dessutom helt anonymt.

Jag personligen hade aldrig handlat av någon med hotmail och paypal! går på 2 röda för snutarna att spåra samt att du outar dig till alla köpare. det dröjer garanterat inte länge innan husis och då åker alla köpare dit också pga att man använt paypal. Värt det?
Citera
2013-01-30, 23:11
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttlah
Kan man inte registrera sig på countermail så bör man nog skita i droger helt och använda cykelhjälm för att skydda dom få hjärncellerna man har kvar

ukash behöver man bara gå till 7/11 alternativt pressbyrån och dyl för att köpa, dessutom helt anonymt.

Jag personligen hade aldrig handlat av någon med hotmail och paypal! går på 2 röda för snutarna att spåra samt att du outar dig till alla köpare. det dröjer garanterat inte länge innan husis och då åker alla köpare dit också pga att man använt paypal. Värt det?

Countermail kan jag hålla med dig om att det är säkert, men hur kan du ta upp ukash när alla nät-drogaffärer går allt mer åt bitcoins då ukash inte är tillräckligt säkert?

Dessutom rekomenderar jag målvakt för all del av internet-droghandel, och vpn skydd (Tor-browser för er som är fattiga) varför ha krypterad mail och inte ip-adress?

Thats it.

//Kungkran
Citera
2013-01-31, 02:00
Avstängd
lilZer0s avatar
Citat:
Nej, men en cannabisplanta kan överleva året runt ändå, varför vet jag inte men det går.
Har personligen sett en planta från frö bli över 2 år gammal.

edit: plantan gick givetvis aldrig i blom.
Senast redigerad av lilZer0 2013-01-31 kl. 02:05.
Citera
2013-01-31, 08:18
Medlem
Jan2013s avatar
Citat:

Ettårig kortdags-växt.
Citera
2013-01-31, 11:00
Medlem
EugeneHutzs avatar
Hur står sig cannabis i naturen i Sverige. Typ om man skulle så frön eller sätta småplant i alla parker och grönområden i Stockholm. Skulle man kunna få den att rota sig?

Finns ju bönder som odlar industrihampa på åkrar i sverige tänker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in