2011-08-29, 11:09
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejosen
Folk ger inte hela ettor längre.
Dem ger från 0,5g - 0,8g
Antar att du köper av blattar och annat löst folk? Jag får fan hela gram när jag köper.

Av egen erfarenhet så säger jag att du inte tjänar så mkt på att sälja weed utan de stora pengarna ligger i tjack, kola o.s.v. o.s.v
Citera
2011-08-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsfuckedup
Antar att du köper av blattar och annat löst folk? Jag får fan hela gram när jag köper.

Av egen erfarenhet så säger jag att du inte tjänar så mkt på att sälja weed utan de stora pengarna ligger i tjack, kola o.s.v. o.s.v
sant men du kan inte göra eget tjack/kola om du inte är kemist/har cocabuskar på vinden..
du kan som sagt göra eget cb o sedan sälja. easy bussinnes.
Citera
2011-08-29, 18:44
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsfuckedup

Men om du har en stor rullande odling och lyfter 1kg i månaden, räcker inte det?
Eller syftar du på att man skall tjäna miljonbelopp?
Citera
2011-08-29, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Men om du har en stor rullande odling och lyfter 1kg i månaden, räcker inte det?

1 kg i månaden är ju redan miljonbelopp, på ett år eller två blir det en miljon ...

att odla den mängden är inte svårt (att odla ogräs är enkelt) och att skaffa en lokal som ingen kan hitta kan inte vara så svårt heller (hemligt rum i källaren, bo avskilt på lantgård, osv).

Det svåra är att hitta köpare utan att få problem med polis eller kriminella ... fast det går kanske att lösa, gömma varan på lämpligt ställe, gräva ned den i en rabatt, gömma den i en moped som man ställer på lämpligt ställe, vad som helst där det är hyfsat safe och så ger man sen instruktioner hur köparen kan hitta varan, t.ex. med kontaktkort på mobil man köpt begagnat som inte kan spåras .. det går med andra ord att överlämna varan utan att själv åka dit, att sen köparen kan vara känd av polis och ha span på sig när han hämtar varan är en annan sak.

Det som helt saknar lösning är hur DU ska få kontakter helt utan risk för varan. Finns inga anonyma betalsätt på internet, går inte att lämna över ett kuvert på stan, osv, osv. inget är säkert. Vet att det diskuterats i trådar förut, men jag tror att det är anledningen till att det inte går att tjäna pengar i längden, några månader eller ngt år, visst, men att ta emot betalning löpande under flera års tid verkar vara omöjligt ....

omöjligt och omöjligt, du måste ha en större organisation, med målvakter, anställda odlare, springpojkar, osv. osv. och räkna med att folk åker dit då och då ... vi snackar ngn typ av organiserad brottslighet, maffia med andra ord
Citera
2011-08-29, 22:29
Medlem
Apmoss avatar
Jag satt själv och lekte med tanken på att odla marijuana typ 5 kg då jag vill bli rik, sälja pisset för 200 lax eller vad man nu får för det.
Efter ha gått igenom riskerna och svårigheten hitta köpare, och den starka lukten som blommande cannabis avger, kolfilter för ventilation och högre elräkning så kom jag fram till att det är rena idiotin att syssla med denna verksamhet. Med högsta sannolikhet måste man ha att göra med tungt kriminella som ska köpa dom stora partierna i kilon man ska kränga, och såna människor är oftast lågintelligenta och jobbiga för en reko person som mig som är ostraffad och shit.

Det är rena vansinnet att odla marijuana med tanke på detta och dom höga straffen, speciellt när det finns lagliga alternativ till att bli någorlunda rik. Ett exempel är att dra och jobba i norge på ett vanligt skitjobb med skifttilägg på 20-30%. Bor man billigt i en hybel så sparar man lätt 20 000 kr i månaden ifall man lever spartanskt och inte bränner pengarna på pizza, lyxkonsumtion och krogliv utan bara äter, tittar tv, är med tjejen typ och gökar. Lite bättre och mer frihet än att sitta ute i någon jävla hydda ute i norrlandsskogen och ha paranoia och bli sinnessjuk på kuppen. På 2 år kan man spara 500-600 000 och då räknar jag inte in speciellt mycket övertid. Jobbar du övertid som en tok så är nog inte 700 000-800 000 några problem ifall du inte tar ut någon semester utan sjukar dig lite extra bara när du känner dig sliten. Du kan sen investera pengarna i dyra utbildningar eller köpa aktier och fonder med låg risk som ger 10% avkastning per år el nåt och sen har man 1 miljon efter ett par år.

Vissa människor är spån och tänker inte speciellt långt och analyserar vilka möjligheter det finns i livet på laglig väg, det är därför majoriteten av alla kriminella oftast tillhör facket impulsiva och lågintelligenta idioter.

Good luck!
Senast redigerad av Apmos 2011-08-29 kl. 22:34.
Citera
2011-08-29, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apmos
Vissa människor är spån och tänker inte speciellt långt och analyserar vilka möjligheter det finns i livet på laglig väg, det är därför majoriteten av alla kriminella oftast tillhör facket impulsiva och lågintelligenta idioter.
Good luck!

Sant. Man slutar aldrig att förvånas över hur korkade många kriminell, inkl. odlare av cannabis, verkar vara. Läste t.ex. precis om några snubbar som köpt en gård i norrland, investerat +100.000 kronor i utrustning för odling och åkte dit för att de blev stoppade av polisen när de var ute och åkte bil, det stank marijuana i bilen så polisen gjorde husrannsakan och hittade hela skiten och de fick 3 års fängelse var ... Hur fan kan man åka runt i en bil som stinker marijuana, helt ofattbart.
Citera
2011-08-30, 13:32
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CcZer0
sant men du kan inte göra eget tjack/kola om du inte är kemist/har cocabuskar på vinden..
du kan som sagt göra eget cb o sedan sälja. easy bussinnes.
Sant inte många som skulle kunna koka upp lite tjack i köket direkt...

Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Bara för att man säljer tjack tjänar man inte miljonbelopp. Men säljer du ett hg tjack för 200 kr/g har du tjänat som att sälja ett kg hasch.
Citera
2011-08-30, 16:21
Medlem
hoppidoppis avatar
Rik kommer du nog inte att bli, men det är ett bra sätt att tjäna lite extra finanser på!
Citera
2011-08-30, 17:32
Medlem
Ferromans avatar
Ni vill vara 4 stycken? Det blir nog lite svårt. Inte med själva mansstyrkan men att fyra personer åker till ett visst ställe rätt ofta osv, det blir svårare att dölja. Sedan är det inte en dans på rosor. Om du blir för stor så kommer ju polisen troligtvis att sniffa upp dig. Såvidare du inte sitter långt bort och styr allt annat..
Citera
2011-08-30, 17:48
Medlem
Citat:
Vissa här snackar så jävla mycket skit.
Ett kilo weed kostar fan och med inte 30000kr.

Här är dem äkta priserna på weed:
I Stockholm säljer man ett kilo bra weed för 65-75tusen.
I Göteborg säljer man ett kilo bra weed för 70-75tusen.
I Malmö säljer man ett kilo bra weed för 55tusen.

DETTA ÄR AKTUELLA PRISER!!!
VILKEN TID LEVER NI I? 30000KR FÖR ETT KILO WEED?

T.o.m i danmark så är priset:
Dansk pot alltså sämsta gröna som finns kostar 20000dk för ett kilo,
för att bli kickad på det måste man röka 3-5gram.
Men däremot ett kilo bra weed i danmark går på 45000dk.

NU PRATAR VI INTE OM HASH, HASH ÄR BETYDLIGT BILLIGARE. MEN SÅHÄR SER PRISERNA UT.

Haha. Killen som tror han vet. Du förstjänar fan en smiley.
Ja kan inte uttala mig om gbg priser men ja har hört att det är dyrt där men i sthlm och malmö stämmer det fan inte. I sthlm kostar ett kilo 55-60k om det är dunder och från en gangster från rinkeby men det finns bra hemmaodlare som säljer weed för 45-50k varierar såklart alltid om kontakter. Och nej ett kilo bra weed kostar INTE 45k dkk i danmark jävla lättlurade jävel. Det ligger på max 40k dkk. Köp inte från snorungarna på torget till höger köp från tösen så ska du se att priserna är lägre. Känner folk som köper månadsvis dom mängderna så ja vet vad ja snackar om.
Citera
2011-08-30, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbburgare
Haha. Killen som tror han vet. Du förstjänar fan en smiley.
Ja kan inte uttala mig om gbg priser men ja har hört att det är dyrt där men i sthlm och malmö stämmer det fan inte. I sthlm kostar ett kilo 55-60k om det är dunder och från en gangster från rinkeby men det finns bra hemmaodlare som säljer weed för 45-50k varierar såklart alltid om kontakter. Och nej ett kilo bra weed kostar INTE 45k dkk i danmark jävla lättlurade jävel. Det ligger på max 40k dkk. Köp inte från snorungarna på torget till höger köp från tösen så ska du se att priserna är lägre. Känner folk som köper månadsvis dom mängderna så ja vet vad ja snackar om.

Lek inte att du vet så mycket. Jag bor själv i malmö och har sålt i både sthlm o gbg. I jävla sthlm så betalar folk från rågsved 65-70k för kilo, vanligtvis köper dem häggen för 8 lappar. I malmö det billigaste weedet som är bra kostar 55tusen. I danmark så menar jag 120DKK grammet röka för 45000dk kilot. Tro inte att du vet så mycket.. I danmark kan jag få 100dkk grammer hash för 20000DKK. Jag personligen har köpet ett flertal gånger i chris så jag vet mycket väl.. Så kontra inte med att du vet något din idiot
Citera
2011-09-01, 04:29
Medlem
Citat:
Lek inte att du vet så mycket. Jag bor själv i malmö och har sålt i både sthlm o gbg. I jävla sthlm så betalar folk från rågsved 65-70k för kilo, vanligtvis köper dem häggen för 8 lappar. I malmö det billigaste weedet som är bra kostar 55tusen. I danmark så menar jag 120DKK grammet röka för 45000dk kilot. Tro inte att du vet så mycket.. I danmark kan jag få 100dkk grammer hash för 20000DKK. Jag personligen har köpet ett flertal gånger i chris så jag vet mycket väl.. Så kontra inte med att du vet något din idiot

Antingen är du den mest blåsta snubben eller försöker skriva nått som du tror du vet. Du är nog långt ner i kedjan med många mellanhänder. Ett kilo kostar verkligen inte 65-70k för en kasse. Fällde precis en tår för tycker synd om ditt "folk". Verkar som du är runt en bunt lallare. Och 120dkk röka kostar INTE 45k. Det kostar om du kan snacka 39-40k. Ord mot ord du får hålla dig till lallare ett tag till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in