Citat:
De som har gått ut grundskolan vet att ränteinkomsterna stiger när räntan stiger. Och att fogden är där och plundrar.Jag tror det kommer chocka marknaden med så många och stora höjningar på kort tid vid dessa mycket höga prisnivåer i Stockholms regionen. Priserna har blåst upp 25% under pandemin och nu är den över, det kommer bidra än mer till fallet och göra det kraftigare.
Folk trodde räntan för alltid framöver skulle vara 1.5% rörligt på bolån.
Jag hoppas partierna skruvar ner ränteavdraget till 15-20% också för det blir för dyrt annars när räntorna stiger. Vem ska annars betala dessa 50 miljarder/år i subvention för alla moderater? Liksom-fb kanske vill betala?! Jag vill inte iaf betala 50 miljarder på skatten för folks lån, nästan lika mycket som försvaret för i helvete. Låt marknaden bära sig själv! Subventioner/bidrag ska endast riktas till de fattigare segmentet av populationen.
Det finns faktiskt bostadsbidrag/socialbidrag samt även försäkringar mot arbetslöshet och låneskydd om någon moderat inte klarar av kostnaderna.
Då har vi nog en 50% nedgång om 2 år om alla räntehöjningar verkligen införs, mindre på landsbygden där priserna är lägre och inte lika räntekänsliga.
Folk trodde räntan för alltid framöver skulle vara 1.5% rörligt på bolån.
Jag hoppas partierna skruvar ner ränteavdraget till 15-20% också för det blir för dyrt annars när räntorna stiger. Vem ska annars betala dessa 50 miljarder/år i subvention för alla moderater? Liksom-fb kanske vill betala?! Jag vill inte iaf betala 50 miljarder på skatten för folks lån, nästan lika mycket som försvaret för i helvete. Låt marknaden bära sig själv! Subventioner/bidrag ska endast riktas till de fattigare segmentet av populationen.
Det finns faktiskt bostadsbidrag/socialbidrag samt även försäkringar mot arbetslöshet och låneskydd om någon moderat inte klarar av kostnaderna.
Då har vi nog en 50% nedgång om 2 år om alla räntehöjningar verkligen införs, mindre på landsbygden där priserna är lägre och inte lika räntekänsliga.
Ökningen i fogdens plundrande är lika stort som ökning i skattelindring för låntagare.
Staten får in precis lika mycket skatt som tidigare.
Obegripligt att folk inte kan lyckas förstå detta enkla, när jag förklarar det om och om igen i forumet.
(Möjligen är det bara slemhog nu som inte klarar av att förstå).