Citat:
Jag skiter väl i om du upplever det som svag argumentation. Det beror på att du inte är insatt, och ändå får för dig att du kan något om saker. Alla som är insatta vet precis vad jag menar, och de flesta som inte är insatta lyssnar på någon som är insatt. Du tillhör undantagen, som inte är insatt men ändå bestämmer dig för att det måste vara så att du vet mer än andra. Kan du inte ta tillvara på det faktum att alla insatta visste att Bitcoins värdering var i en bubbla* 2017 är det klart att du inte greppar pedagogiken.
* det säger inget om exakt när, däremot förväntade sig exakt alla insatta personer en närstående krasch >50%. De visste alltså att det är det troligaste scenariot - utan ett kvantitativt dataunderlag som stödjer detta.
Citat:
Öh, nej.
Menar du att allt som faller i pris har befunnit sig i en bubbla?
Citat:
Igen: lär dig krypa innan du lär dig gå. Frågan är relevant, men baserar sig på ett scenario där någon förstår poängen, och nu vill närma sig sätt att få ett bättre förhållningssätt eftersom "bubbla" är så diffust och dåligt definierat.
Om inte, krävs det några specifika gränsvärden för att det ska få klassas som bubbla i efterhand?
Citat:
Jag har letat, men inte hittat, en så våldsam (% ned per tidsenhet) krasch någon annanstans, om vi bortser från krig och andra externa faktorer. Så ja, den kraschade. Och det var en bubbla med en övervärdering baserad på absolut ingenting, om vi nu inte ska se förvirrade tältköande spekulanter som någonting.
Hur ser du på rasen på bostadsmarknaden hösten 2017
Citat:
Undrar du hururida en bubbla sprack eller om vi hade några extremt påverkande faktorer av något slag?
och nu våren 2020, sprack bubblan då?
På riktigt?
Citat:
Undrar du hururida en bubbla byggs eller om vi några extremt påverkande faktorer av något slag?
Befinner vi oss per automatik i en bubbla igen efter en återhämtning som vi sett nu under coronapandemin?
På riktigt?
Vi är mitt i en pandemi som har extrema effekter på bostadsmarknaden. Just nu positiva sådana, via extrema stimulanser riktad specifikt mot bostadsmarknaden men antagligen även via det faktum att Sverige blir mindre oattraktivt om det inte finns några andra regioner att jämföra med.
Senast redigerad av LarryLarry 2020-11-12 kl. 15:43.
Senast redigerad av LarryLarry 2020-11-12 kl. 15:43.