Citat:
Låneutrymme ja, men vad händer nu när dottern blir uppsagd, man står och betalar för en lägenhet som inte går att sälja/hyra ut och själv riskerar att bli av med jobbet?
Citat:
Med 40 k/månad får man låna max 2.1 MSEK. Eftersom det var under 40 k så får denne jeppe låna max 2 MSEK och kan då köpa något för 2.5 MSEK. Eller så ställde mamma och pappa upp som medlåntagare.
Den där historien falerar dessutom för att det är en central låneenhet som avgör lånebelopp. Den bankpersonal som frontar kunderna har inget att säga till om. Och kan inte lova ut något belopp alls.
Hade du sagt att detta gällt under andra halvan av 80-talet hade jag inte invänt. Då var kreditgivningen mer slapp.
Den där historien falerar dessutom för att det är en central låneenhet som avgör lånebelopp. Den bankpersonal som frontar kunderna har inget att säga till om. Och kan inte lova ut något belopp alls.
Hade du sagt att detta gällt under andra halvan av 80-talet hade jag inte invänt. Då var kreditgivningen mer slapp.
Jag hade inte berättat om det om det inte stämt. Vi har samma trovärdighet på detta forum. Jag berättar ett exempel ur hur verkligheten ser ut från mitt perspektiv och från vad jag hör.
Citat:
Det är inte svammel. Över 10% av den totala befolkningen jobbar inom vården.
Över 10% av den totala befolkningen jobbar inom vården.
Cirka 50% av befolkningen är i sysselsättning, ännu mindre just nu och det kommer bli värre
Så ~20% av den sysselsättningen är inom vården, är resterande 80% av de arbetande IT-miljonärer då eller?