Citat:
Ursprungligen postat av Gargamelik
...
Det som är tråkigt är att folk som hyr några miljoner av banken har pressat upp priserna för alla nåt kolossalt, så folk som faktiskt vill äga sitt boende kan inte det pga att det blivit för dyrt så dom också måste låna pengar vilket driver priserna vidare etc.
...
Exakt vad jag känner! Och jag fruktar som sagt att dessa idioter kommer att kräva att BANKEN, dvs STATEN, dvs
DU OCH JAG som INTE ville ta sådana lån ska efterskänka deras lån när kraschen är ett faktum.

(precis som nu tycks ske i Spanien).
Citat:
Ursprungligen postat av Hudge.beat
Varför vara skuldfri när man istället kan ta ett billigt bottenlån och investera i något som ger högre avkastning...
Har faktiskt ingen aning om du är ironisk eller inte. Om inte, hur mycket tror du de kommer fortsätta stiga? Hur länga/på vilken tid?
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamelik
Jag skulle vilja se hur många som klarar sig i praktiken med 8% ränta, jag är tämligen övertygad av att bankernas 8%-räkneexempel är glädjekalkyler vilket t.o.m. FI pekade på i veckan.
Eller tänk en ordentlig dipp i konjunkturen med massvarsel och sänkta reallöner... Det räcker med att någon procent
måste sälja på grund av omständigheter för att priserna ska börja falla. Det finns ju dom som tror "äh, priserna kommer ligga still för ingen vill sälja billigare". Har en sådan marknad någonsin funnits en längre tid någonstans?