Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Möjligheter skapar man, genom att ta initiativ och få med andra.
Tyvärr så har Sverige fastnat i nöjdhets-träsket, och i sådant klimat är det jobbigt att få igång förändring.
Det behövs individer som vågar sticka ut hakan, gå emot jantelagen och hitta ett bättre sätt, och som även har förmåga att få med sig andra.
Då syftar jag inte på de som ältar likt: "Vad var det jag sa. Jag visste hela tiden att det var en bubbla, men ingen lyssnade. Det är de andra, som gjort fel, inte jag." Den attityden är totalt initiativlös, och helt värdelös för vår ekonomi.
Men en bubbla har ju normalt en tidsrymd. När den stannar av, kraschar eller boomar beror enbart och enbart på politik.
Ekonomi har inget med det att göra, i klassisk mening. Regeringen tar in nytt folk=bygger på bubbla
Riksbanken ska bara titta på kpi=möjligen en halvtaskig levnadsomkostnad....bygga bubbla i fasta värden, men, går de ner måste Banken agera!
Fastighetskatten. Efterfrågan efter fasta tillgångar som man inte kan printa i all evighet digitalt.
Bubblan började 1998. Sjuklig blev den 2004, då räckte inte normal rekyl. Sen kan den rulla vidare, pga politiken-