Citat:
Ursprungligen postat av Gargamelik
Jag har kollat runt och ingenting tyder på att Aftonhoran har fel (han har dessutom publikt sagt att han har bolån) eller har nettotillgångar värda att nämnas någon annanstans. Motbevisa mig gärna med hänvisning till hans stora aktietillgångar, konstsamlingar, skuldfritt sommarhus på bättre ort, feta räntekonto osv.
1. Det aftonbladet räknade på var pantbrev på bostaden. Ingen vet om dessa är utnyttjade eller hur mycket dessa är utnyttjade. Jag har själv pantbrev på en bostad som kanske utnyttjas till 20%.
2. Han har tjänat runt miljonen om året sedan 1997 då han började jobba inom bankvärlden som analytiker.
En utbildad ekonom som kanske har lån trots att han förmodligen kan lösa dem. Det betyder väl att han har betydligt bättre avkastning på pengarna på annat håll. Han är trots utbildad ekonom och har jobbat som chefsanalytiker vid SEB.
Det är du som påstår att Anders Borg har lån på mer än bostaden är värd. Denna uppgift har du svalt från aftonblaskan. Bevisa gärna det.
Exakt samma saker kom fram förra gången du gjorde samma påstående i denna tråd och även då kom uppgifterna från aftonbladet.