Citat:
Ursprungligen postat av
johannespaulus
Kom ihåg att Stockholm inte representerar hela Sverige, många som bor i Stockholm har en betydligt bättre ekonomi än de som bor i övriga Sverige. Allt från höga löner, arv, företagande till värdepapper.
Att priserna i Stockholm är skyhöga är inget problem då det alltid kommer finnas en överklass som mer än gärna betalar.
Alla behöver inte bo i Stockholm, om du inte vill köpa en 1a för 2.5-3m så finns det hur många städer som helst där du kan få en etta för runt miljonen.
Jag svarar på det här därför att det är så urbota dumt tänkt. Det är någon sorts idiotisk stockholms-arrogans över det hela förenad med idioti. Eller är landsorten med sina bönder, gruvarbetare, skogsarbetare, maskinister och andra några fattiglappar? Det blir så djäkla dumt alltihop så att jag tror att jag gnisslar tänder.
Men så jaså det ska jag komma ihåg? Tror inte det, du. Det flödar dock mer av krediter här och det finns fler idioter i Stockholm än vad det gör i andra delar av landet. Jag bor ju här så jag har ju en hel del kontakt med både inflyttade som de inavlade. Dessutom, ju yngre desto dummare och mer lättlurade.
Alla dessa helgjutna idioter som fått för sig att stockholmare är som medborgare i Luxemburg jämfört med kongoleser. Men köp det här, du. För all del. Köp och skäms.