Citat:
Ursprungligen postat av RESTBREATHLESS
haha.. vilket vettigt resonemang: när bubblan spricker kommer priserna stiga. du är nog först i världen med denna teori. att bubblan spricker betyder per definition att marknaden helt raseras och med den prisnivån.
att du kan gardera dig med en "efter regn kommer solsken"-teori som du också bakat in i samma inlägg räddar dig inte utan gör det du skriver ännu mer skrattretande.. det är ju en självklarhet eftersom det ena inte är det andra. och sen lägger vi till att du helt missar bagdad bob-referensens innebörd..
Nej, nu har du läst slarvigt.
Jag påstår med bestämhet att det är en bubbla.
Ger till och med två exempel på det i den citerade texten.
Dels exemplet med 40- 50- talisterna och dels med ungdomarna som inte hitta bostad för vettigt pris.
Hur du kan läsa det som motsatsen är obegripligt för mig.
Resten kan jag förtydliga ifall det var otydligt:
Först prisras, sedan upplåsningar och sedan återhämtning. I den ordningen.
Sprickande bubbla hör ihop med prisras, vilket jag inte skrev då det torde vara självklart.
Bagdad Bob gjorde jag en tankevurpa på när jag hade bråttom och skrev, det har du helt rätt i.
Citat:
Ursprungligen postat av RESTBREATHLESS
det är tydligt att man måste vara idiot för att säga att bostadspriserna inte är uppblåsta.
Var det nörvändigt? Vad tillför det diskussionen förutom att det är otrevligt? Har du tänkt på hur det får dig att framstå? Jag tar inte illa upp det är inte det, men jag skrev själv sådant på forum förr, och man gör bara sig själv en otjänst.