2015-07-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Löst skitsnack som vanligt, är hela du full av skit?

Jag säger inte åt andra vad de ska göra, vill du göra dåliga affärer får du gärna göra det.

Jag har heller inte sagt att det finns säkra pengar.

Däremot har jag sagt att jag anser att BR i Stockholms innerstad är billiga och jag har själv två stycken som jag skrivit.

Fel på alla punkter kan vi alltså summera ditt inlägg till. Grattis idiot.

Grattis idiot!
(FB) Den stora tråden om preferensaktier
2015-07-04, 00:23
Medlem
Citat:
Löst skitsnack som vanligt, är hela du full av skit?

Jag säger inte åt andra vad de ska göra, vill du göra dåliga affärer får du gärna göra det.

Jag har heller inte sagt att det finns säkra pengar.

Däremot har jag sagt att jag anser att BR i Stockholms innerstad är billiga och jag har själv två stycken som jag skrivit.

Fel på alla punkter kan vi alltså summera ditt inlägg till. Grattis idiot.

Du har vid upprepade tillfällen uppmanat oss, som tvivlar på att marknaden har en 10-årig spåkula, att vi på något sätt ska investera våra pengar (det har dock inte framgått hur vi skulle göra det). Så ja, du har sagt åt andra vad de ska göra.

Många av oss har då hävdat att vi inte påstår oss veta vad framtiden utvisar, vi har endast påstått att det är väldigt naivt att tro att marknaden vet hur det ser ut 10 år framåt.

Men du verkar dock ha en fast övertygelse om att räntan kommer vara väldigt väldigt låg i 10 år samt att priserna kommer fortsätta uppåt. Om BR i Stockholms stad är billiga så är det väl en säker investering. Varför inte investera i fler bostäder i detta guldläge?
Senast redigerad av HusetsEgna 2015-07-04 kl. 00:29.
2015-07-04, 00:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Grattis idiot!
(FB) Den stora tråden om preferensaktier

Och vad är din poäng pucko?
2015-07-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad grundar du dina ränteprognoser på? De senate 20 åren eller Enok Sarris abborfenor?

Lol, och hela jävla abf skiten.

Det man hålla med om är att Sverige är unikt, att vi har något antal hundra tusental blattar som pressar fram bostadsbrist, eller som med sin blotta närvaro gör områden oattraktiva.

Vem vet vad fan det gör med bostadsvärdet? Det är bostadsbrist, fast priserna är sjuka. Personligen kan jag spekulera i att det är det som gör att Riksbanken sänker till minusränta - fast de värsta idioterna fortsätter köpa (Statoil och McDonaldsbitdräden), så stoppar folk med minsta hjärna pengarna utomlands.

Har man minsta microb så säljer man idag, och alla 90+ iq fattar det.
Senast redigerad av vadjagvill 2015-07-04 kl. 00:27.
2015-07-04, 00:25
Medlem
Citat:
Och vad är din poäng pucko?

Du har ganska kort minne va?

För övrigt så visar ditt språk med tydlighet din intellektuella kapacitet.
2015-07-04, 00:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusetsEgna
Du har vid upprepade tillfällen uppmanat oss, som tvivlar på att marknaden har en 10-årig spåkula, att vi på något sätt ska investera våra pengar (det har dock inte framgått hur vi skulle göra det). Så ja, du har sagt å vad andra ska göra.

Många av oss har då hävdat att vi inte påstår oss veta vad framtiden utvisar, vi har endast påstått att det är väldigt naivt att tro att marknaden vet hur det ser ut 10 år framåt.

Men du verkar dock ha en fast övertygelse om att räntan kommer vara väldigt väldigt låg i 10 år samt att priserna kommer fortsätta uppåt. Om BR i Stockholms stad är billiga så är det väl en säker investering. Varför inte investera i detta i fler bostäder i detta guldläge?

Jaså det säger du då kanske du kan citera några av de upprepade gångerna jag uppmanat er att investera era pengar på det sättet. Eller snackar du bara skit?

Jag har däremot åtskilliga gånger sagt att jag gör balanserade bedömningar och anser att det bästa vi har att utgå ifrån är marknadens prissättning av räntorna när vi ska bedöma hur de blir i framtiden.

Som balanserad investerare sprider jag också mina investeringar och lägger inte allt i det jag anser är bäst. Jag mixar lågriskplaceringar med högre risk som också har högre förväntad avkastning.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2015-07-04 kl. 00:43.
2015-07-04, 00:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har ganska kort minne va?

För övrigt så visar ditt språk med tydlighet din intellektuella kapacitet.

Ingen konkretisering av ditt skitsnack som vanligt. Du är en idiot och förtjänar att bli kallad för det.
2015-07-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ingen konkretisering av ditt skitsnack som vanligt. Du är en idiot och förtjänar att bli kallad för det.

Ok, vi backar tråden och repeterar steg för steg. Läs långsamt nu så att du inte överanstränger dig.

Citat:
Den 10-åriga statslåneräntan ligger idag på 0,95%, är det då verkligen rimligt att se räntehöjningar som ett hot mot preferensaktier i stabila bolag som har en utdelning runt 6,5%?

Se detta som en fråga och inte som ett påstående, och kom gärna med argument.

Citat:
Fler fel än rätt, du vräker ut skit om vad som går och inte men du har uppenbarligen ingen aning om hur marknaden fungerar.
I en annan tråd visar du att du inte ens vet hur marknadsräntorna påverkar nuvärdet av obligationer eller för all del referensaktier och samtidig sitter du i denna tråd spelar profet och kallar andra okunniga. Skärp dig!

Citat:
Du fantiserar hela tiden fram påståenden om vad andra har sagt men det är bara dina fantasier och de tar jag inget ansvar för. Citera mig om du har problem med något jag faktiskt har skrivit.
2015-07-04, 00:59
Medlem
Citat:
Jaså det säger du då kanske du kan citera några av de upprepade gångerna jag uppmanat er att investera era pengar på det sättet. Eller snackar du bara skit?

Jag har däremot åtskilliga gånger sagt att jag gör balanserade bedömningar och anser att det bästa vi har att utgå ifrån är marknadens prissättning av räntorna när vi ska bedöma hur de blir i framtiden.

Som balanserad investerare sprider jag också mina investeringar och lägger inte allt i det jag anser är bäst. Jag mixar lågriskplaceringar med högre risk som också har högre förväntad avkastning.

Det är ständiga investeringsuppmaningar.

"Ni som är övertygade om att ni vet bättre än marknaden kan hämta hem säkra pengar genom att ta positioner efter er övertygelse. "

"Du däremot verkar inte våga eller ha kunskapen om hur du hämtar hem dina gratis pengar som beror på felprissättningen du ser. "

Så som du argumenterar förutsätter jag att dina bostadsrätter är, enligt dig, lågriskplaceringar. Men då förstår jag inte varför du slösat pengar på att amortera? Om de är lågrisk borde du inte då använt de pengarna på ett bättre sätt med bättre avkastning istället för att amortera ner alla dina lån? Eller har du gjort det för att dina bostadsrätter är högriskplaceringar?
2015-07-04, 01:02
Medlem
Citat:

En fråga till dig som är smart och kan ekonomi. Du säger att marknaden gör den bästa möjliga bedömningen av vad rätt ränta är, likaså gör väl marknaden rätt bedömning av vad börsens rätta värde är, och vad bostadsmarknadens rätta värde är?

Om du nu tror detta strikt, varför väljer du då visa enskilda positioner på marknaden? Det finns väl inga pengar att hämta om värdet redan är korrekt?
2015-07-04, 01:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ok, vi backar tråden och repeterar steg för steg. Läs långsamt nu så att du inte överanstränger dig.

Du är verkligen helt tappad bakom en vagn. Det är klart räntehöjningar påverkar preferensaktier det råder det inget tvivel om. Däremot ville jag ha en intelligent diskussion om hur mycket en måttlig räntehöjning bör påverka värderingen.

Det här är förstås helt bortom din förmåga att förstå så det bästa är väl om du bara somnsr om eller läser trådar som du kan förstå.
2015-07-04, 01:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
En fråga till dig som är smart och kan ekonomi. Du säger att marknaden gör den bästa möjliga bedömningen av vad rätt ränta är, likaså gör väl marknaden rätt bedömning av vad börsens rätta värde är, och vad bostadsmarknadens rätta värde är?

Om du nu tror detta strikt, varför väljer du då visa enskilda positioner på marknaden? Det finns väl inga pengar att hämta om värdet redan är korrekt?

Även om värderingen är korrekt har olika placeringar olika risk och även olika förväntad avkastning. Kan du ingenting?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in