2015-07-03, 23:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Köper man och säljer objekt så cashar man in värdeöknngen, som sedan betalar eller delbetalar nästa investering. Frågor på det?

Märkligt att det finns personer som inte förstår detta. Man blir ju mörkrädd....
2015-07-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja men nu handlade frågan om det finns en korrelation mellan BR-priser och börsen.

Vad har du då kommit fram till? Jag tycker bara att det är intressant för många av er har en tendens att verkligen ogilla att se på saker historiskt.
2015-07-03, 23:40
Medlem
Citat:
Köper man och säljer objekt så cashar man in värdeöknngen, som sedan betalar eller delbetalar nästa investering. Frågor på det?

Ja, det finns frågor. Amorteringen av skulden sker när?
2015-07-03, 23:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusetsEgna
Vad har du då kommit fram till? Jag tycker bara att det är intressant för många av er har en tendens att verkligen ogilla att se på saker historiskt.

Det skrev jag ju, läste du inte?
2015-07-03, 23:59
Medlem
Citat:
Citera mig om du har problem med något jag faktiskt har skrivit.

Du är citerad men verkar ha svårt att koppla.
2015-07-04, 00:03
Medlem
Citat:
Jag har som sagt var inga lån, behöver inte det eftersom jag har en stor förmögenhet.

Som du säger till oss andra, put your money where youre mouth is. Låna då och köp fler guldgruvor? Du vet ju att det är säkra pengar. Så kanske du kan bli en svensk Warren Buffet i framtiden.
2015-07-04, 00:05
Medlem
Citat:

Du byter alltså till en billigare bostad efter uppgången?
2015-07-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Märkligt att det finns personer som inte förstår detta. Man blir ju mörkrädd....

Du har ju sagt i tråden att du byter upp dig efter värdeuppgångar så du har ju sannerligen inte använt uppgången till att amortera, tvärtom.
2015-07-04, 00:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Du är citerad men verkar ha svårt att koppla.

Löst skitsnack som vanligt, är hela du full av skit?

Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Som du säger till oss andra, put your money where youre mouth is. Låna då och köp fler guldgruvor? Du vet ju att det är säkra pengar. Så kanske du kan bli en svensk Warren Buffet i framtiden.

Jag säger inte åt andra vad de ska göra, vill du göra dåliga affärer får du gärna göra det.

Jag har heller inte sagt att det finns säkra pengar.

Däremot har jag sagt att jag anser att BR i Stockholms innerstad är billiga och jag har själv två stycken som jag skrivit.

Fel på alla punkter kan vi alltså summera ditt inlägg till. Grattis idiot.
2015-07-04, 00:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Eh nej så är det inte. Fastighetsägare är inte jultomten....

Det här är vad som väntar: http://www.dn.se/sthlm/aldre-kan-tvingas-flytta-nar-hyran-hojs-1/
Fast nu finns det inte en chans i h-e att en fastighetsägare kan ta igen en snabb sättning i fastighetspriserna genom hyreshöjningar med dagens lagstiftning, glöm det.
2015-07-04, 00:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
det finns inget jävla skuldberg, inte i sverige, det är bara i huvet på er foliehattar det finns. I Sverige ligger skulderna hos privatpersoner istället för staten, jmf Grekland.

Svenska banker har en mycket strikt och bra kreditprövning för alla lån, och har så haft sedan bankkrisen på 90-talet. Inte ens vid Lehman-kraschen 2008, och efterföljande krasch i Baltländerna och börsras på -65% drabbades svenska banker av någon anmärkningsvärd ökning av kreditförluster.

självklart ökar belåningen i ett land när äldre lågbelånade säljer till yngre högbelånade.

lågränte-miljön är här för o stanna, boräntan i sverige kommer att pendla mellan 1-4% kommande 30 åren, 80-talet med 15% ränta kommer inte tillbaka hur mycket ni bubbelbabblare än babblar.

idiot.

.
Vad grundar du dina ränteprognoser på? De senate 20 åren eller Enok Sarris abborfenor?
2015-07-04, 00:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Fastighetsägare med belånade fastigheter gör just nu en bra förtjänst på de låga räntorna. För inte har de väl sänkt era hyror mht lägre räntekostnader? Nej, skulle inte tro det.

Den som äger sitt eget boende dra själv nytta av de låga räntorna - och får naturligtvis också ökade kostnader om räntorna stiger. Den som har en mellanhand mellan sig själv och risken får alltid betala en premie för det. Därför blir det dyrare att hyra än att äga. Smällen får hyresgästen ta.
Fastighetsägare har inga möjligheter att snabbt hämta hem ett ras i värdet på deras fastigheter från hyresgäster.
Försöker de åker de på smisk i hyresnämnden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in