2015-06-25, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Oj här snurrar du till det lie väl mycket

Så bara för att jag anser att man skall sträva efter att vara skuldfri så förespråkar jag att man skall föda upp 3 ungar i en lusig etta

Nej förespråkar att man lever efter sina tillgångar.

Ungefär när man ser grannarna som har 2 nya bilar, åker på thaisemester vart år, stort flott hus. sen när man kollar i taxeringskalendern har hela familjen lägre totalinkomst än vad jag har själv, sedan så står det ett stort fett minustecken på inkomst av kapital så de sitter alltså med feta skulder. Undrar hur gott de sover om natten eller vad som sker om de bryter benet och inte kan jobba på 2 månader, ett sådant liv vill jag aldrig ha, tror till och med jag hellre bor i en lusig etta med 3 ungar faktiskt
Nix det är inte jag som snurrar till det utan du som inte fattar var konsekvenserna av ditt tyckande blir, om folk skulle följa dina råd. Du lever verkligen upp till ditt namn, du ordbajsar i ren diarretakt med världsfrånvända och inskränkta åsikter. Uppenbarligen fattar du inte vad som skulle hända om folk tog dig på orden.
2015-06-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nix det är inte jag som snurrar till det utan du som inte fattar var konsekvenserna av ditt tyckande blir, om folk skulle följa dina råd. Du lever verkligen upp till ditt namn, du ordbajsar i ren diarretakt med världsfrånvända och inskränkta åsikter. Uppenbarligen fattar du inte vad som skulle hända om folk tog dig på orden.

Så om folk tog mig på orden och amorterade bort sina lån.. vad skulle då hända som skulle va så hemskt?
2015-06-25, 18:27
Medlem
Citat:
Plus att det ställer till problem i framtiden, min syster tex har mina föräldrars hus som borgenär för sitt husköp, när jag snackade med min banksnubbe sist så förklarade han att i princip kan inte mina föräldrar sälja huset eftersom det borgar för annat hus, men förr eller senare säljs ju huset och har inte min syster då amorterat ner på sitt hus så blir det kanske problem.
Du fortsätter glänsa med dina högskolepoäng och überintelligens ser jag, är huset borgenär? Och du tar cyklen till stranden? Har du för låg IQ för att få körkort? Jag garanterar dig att de 5% intelligentaste inte skriver att de tar cyklen till stranden och att huset är borgenär. Hahahaha!!!
2015-06-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Du fortsätter glänsa med dina högskolepoäng och überintelligens ser jag, är huset borgenär? Och du tar cyklen till stranden? Har du för låg IQ för att få körkort? Jag garanterar dig att de 5% intelligentaste inte skriver att de tar cyklen till stranden och att huset är borgenär. Hahahaha!!!

Ja naturligtvis har jag körlort

Du har säkert en massa högskolepoäng som du tagit helt i onödan eftersom du numera är 3ggr ekonomiskt oberoende efter 3 lyckade bostadsaffärer, gick så bra så du slutade jobba för 5 år sedan

Personligen tror jag du är en bolånetorsk av rang, vilket gör att du måsta gå på xanax och öl (som du skrev i en annan tråd) för att klara vardagen, just därför blir du så extremt provocerad av att läsa att vi har en bubbla och enda sättet att klara sig ur knipen är att amortera.

Har du själv körkort? Betalde du det kontant eller på avbetalning (misstänker på avbetalning, e ju bara idioter utan högskolepoäng som betalar kontant, de smarta tar ju lån) ?
2015-06-25, 18:58
Medlem
Citat:

Det heter lågt IQ inte låg IQ, fick du inte lära dig det när du tog alla dina högskolepoäng?
2015-06-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ja naturligtvis har jag körlort

Du har säkert en massa högskolepoäng som du tagit helt i onödan eftersom du numera är 3ggr ekonomiskt oberoende efter 3 lyckade bostadsaffärer, gick så bra så du slutade jobba för 5 år sedan

Personligen tror jag du är en bolånetorsk av rang, vilket gör att du måsta gå på xanax och öl (som du skrev i en annan tråd) för att klara vardagen, just därför blir du så extremt provocerad av att läsa att vi har en bubbla och enda sättet att klara sig ur knipen är att amortera.

Har du själv körkort? Betalde du det kontant eller på avbetalning (misstänker på avbetalning, e ju bara idioter utan högskolepoäng som betalar kontant, de smarta tar ju lån) ?
Förklara mer om huset som är borgenär, snälla?
2015-06-25, 19:02
Medlem
Citat:
Det heter lågt IQ inte låg IQ, fick du inte lära dig det när du tog alla dina högskolepoäng?
Jaså det heter lågt intelligenskvot? Er du seckert po dett?
2015-06-25, 19:03
Medlem
Citat:
Jaså det heter lågt intelligenskvot? Er du seckert po dett?

Förstår inte utrikiska
2015-06-25, 19:06
Medlem
Citat:
Förklara mer om huset som är borgenär, snälla?

Du vet att jag menar att husets värde borgar för min systers lån, men vill du spela dum så gör det.

Skulle vara intressant och höra om dina 3 bostadsaffärer som gjort dig till 3ggr ekonomiskt oberoende, jag vill med bli ekonomistk oberoende (3 ggr om) så tar gärna tips?

Bor du i ditt fjärde boende nu?
2015-06-25, 19:06
Medlem
Bajsmannen, snälla berätta mer om huset som är borgenär!!!

Jaså nu är det husets värde som borgar för ett lån?

Varför inte bara skriva huset är pant, eller huset är säkerhet ... För lånet ??

Var har jag skrivit att jag gjort tre bostadsaffärer? 25 är nog närmare sanningen.

PS jag röker hash också, har ändå högare kvot än din lågt IQ. DU ÄR ETT IDIOT OCH ETT BONNLÄPP
Senast redigerad av Strasburg 2015-06-25 kl. 19:13.
2015-06-25, 19:10
Medlem
Citat:
Bajsmannen, snälla berätta mer om huset som är borgenär!!!

googlade lite till dig så du kan läsa lite

http://xn--svrt-att-f-ln-qfbic.com/lan-med-borgensman.php
2015-06-25, 19:14
Medlem
Citat:
Tycker du verkar vara en Bajsnödig kille. Själv är jag ekonomisk oberoende tre gånger om tack vara lägenhetsspekulationer i Stockholm, skull dock aldrig köpa hyreshus, det gjorde man på morfars tid, idag får man netto 3-4% avkastning i Storstad. Och hus i Thailand är ju hur patetiskt som helst, du äger ju 49% och din "partner" 51%. Dessutom bara bonläppar som åker till Thailand, vi mer sofistikerade övervintrar på Aruba.

Ooh titta på mej jag äger ett hyreshus i en bonnhåla och hus i Thailand med min fula bonnläppsthaibrud.

Helt riktigt, du skrev inte att du gjort 3 affärer.

Men du kan väl berätta hur du gjort för att bli ekonomikst oberoende 3 gånger om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in