2015-06-25, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
googlade lite till dig så du kan läsa lite

http://xn--svrt-att-f-ln-qfbic.com/lan-med-borgensman.php
Bra men berätta mer om hur huset är borgenär, det vore jätteroligt o höra.

Du är så jävla dum att du inte ens fattar när man driver med dig. Haaaahaaa!!
2015-06-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Bajsmannen, snälla berätta mer om huset som är borgenär!!!

Jaså nu är det husets värde som borgar för ett lån?

Varför inte bara skriva huset är pant, eller huset är säkerhet ... För lånet ??

Var har jag skrivit att jag gjort tre bostadsaffärer? 25 är nog närmare sanningen.

PS jag röker hash också, har ändå högare kvot än din lågt IQ. DU ÄR ETT IDIOT OCH ETT BONNLÄPP

Heter nog EN bonnläpp, och heter nog högre iq och inte högare, kan tänka mig att det skall va ditt lga iq men va vet jag utan högskolepoäng

Slutet av månaden nu, har du lyckats få ihop till räntan till banken för denna månad eller?
2015-06-25, 19:26
Medlem
Citat:

Du är så jävla dum att du inte ens fattar när man driver med dig. Haaaahaaa!!

Jo jag e en dum stackare som sitter i min lågt belånade villa, ledig 32 veckor om året, sitter på skitön Phuket vart vinterhalvår, buuuu stackars mig, va har jag gjort för ont för att behöva utstå detta O så blev jag pålurad en hyresfastighet oxå sånt skulle man bara äga på morfars tid, stackars mig, undrar i fall det finns någon dum stackare som jag kan ge bort skiten till så den stackaren bara kan tjäna 3-4% i avkastning på den.

Nej tror fan jag skall säga upp mig från mitt välbetalda jobb, sälja villan, ge bort hyresfastigheten, sluta åka till FRUGANS hus på Phuket och istället belåna mig upp över öronen och flytta till en lägenhet i Stockholm, e ju bara idioter som inte har stora lån, å idiot vill man ju inte va
2015-06-25, 19:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tror nog du väljer att tyda det på detta vis.. men varför skulle "babbelbubblare" bry sig om de har fel? Menar du att vi som har låga lån pga att vi tror att vi har en bubbla mår dåligt och egentligen skulle vilja ha mer i lån? Det är väl precis tvärtom, ni som har höga lån måste tro att era bostäder kommer gå upp i all evighet, hur skulle ni annars kunna sova gott om natten?

Det tar alltid på psykologiskt att inse att man har fel och därför väljer många att vägra se verkligheten som en försvarseffekt. Dessutom finns det många bubbelbabblande hyresgäster som väntat länge på raset för att kunna skaffa sig en bättre bostad. Deras desperation ökar i takt med priserna. De hoppas på ett prisfall som aldrig kommer och deras barn hinner bli vuxna medan de väntar.

Citat:
Nja tror nog inte du är obelånad

Är föreningen med obelånad?

Ojoj, Bajs-Boo på flashback tror inte att jag är obelånad, nu blir jag verkligen bekymrad.

Men angående föreningen så nej, som jag skrivit tidigare har jag drivit frågan om att få medlemmarna att rösta för mitt förslag att vi medlemmar ska lösa föreningens lån men inte fått gehör för det. Jag gillar inte att dela min ekonomi med andra mer än nödvändigt och tycker det skulle vara bättre att varje medlem lånar så mycket den behöver själv, men man får inte alltid som man vill.

Nu är dock min andel av föreningens lån endast 5% av min förmögenhet så särskilt stor sak är inte det för mig. Jag kan lösa min andel av de lånen 20 ggr om.
2015-06-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det tar alltid på psykologiskt att inse att man har fel och därför väljer många att vägra se verkligheten som en försvarseffekt. Dessutom finns det många bubbelbabblande hyresgäster som väntat länge på raset för att kunna skaffa sig en bättre bostad. Deras desperation ökar i takt med priserna. De hoppas på ett prisfall som aldrig kommer och deras barn hinner bli vuxna medan de väntar.

Ojoj, Bajs-Boo på flashback tror inte att jag är obelånad, nu blir jag verkligen bekymrad.

Men angående föreningen så nej, som jag skrivit tidigare har jag drivit frågan om att få medlemmarna att rösta för mitt förslag att vi medlemmar ska lösa föreningens lån men inte fått gehör för det. Jag gillar inte att dela min ekonomi med andra mer än nödvändigt och tycker det skulle vara bättre att varje medlem lånar så mycket den behöver själv, men man får inte alltid som man vill.

Nu är dock min andel av föreningens lån endast 5% av min förmögenhet så särskilt stor sak är inte det för mig. Jag kan lösa min andel av de lånen 20 ggr om.

Grattis till olånad

Jag e väl ingen norma "bubbelbabblare" för jag står inte och vill in utan äger redan en bostad.
Att jag "bubbelbabblar" är för att jag tycker det blivit orimliga priser allt för fort. Tror kanske inte på värsta raset men är övertygad om att det skall ner, Attraktiva områden drabbas ju mindre är än andra platser.
2015-06-25, 20:59
Medlem
Citat:
Grattis till olånad

Jag e väl ingen norma "bubbelbabblare" för jag står inte och vill in utan äger redan en bostad.
Att jag "bubbelbabblar" är för att jag tycker det blivit orimliga priser allt för fort. Tror kanske inte på värsta raset men är övertygad om att det skall ner, Attraktiva områden drabbas ju mindre är än andra platser.
Ja grattis till olånad, verkligen. Han kan ju ta cyklen till beachen med sitt höga intelligenskvot.

Drabbas attraktiva områden mindre? Dom blir mindre då alltså?

Bajsman fortsatte ett ge oss god skratt!! Tack
Senast redigerad av Strasburg 2015-06-25 kl. 21:02.
2015-06-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ja grattis till olånad, verkligen. Han kan ju ta cyklen till beachen med sitt höga intelligenskvot.

Bajsmannen fortsätter att ge oss god skratt!! Tack

Sitter och väntar på storien hur du blev ekonomiskt oberonde 3 ggr om.. inte för att det är speciellt svårt att bli ekonomikst oberoende, lev på 5000:- i månaden och ha utdelningsaktier för lite över en mille. Men kanske inte e så kul att bo i en husvagn.
2015-06-25, 21:07
Medlem
Citat:
Det behöver du inte fundera över för du bor ändå inte i ett sådant område
2015-06-25, 21:08
Medlem
Citat:
Sitter och väntar på storien hur du blev ekonomiskt oberonde 3 ggr om.. inte för att det är speciellt svårt att bli ekonomikst oberoende, lev på 5000:- i månaden och ha utdelningsaktier för lite över en mille. Men kanske inte e så kul att bo i en husvagn.
storien? Du Bajsman är det roligaste som hänt denna tråd på 7 år. Tack för att du bjuder på dej själv din intelligens, sakexpertis och språkliga begåvning, tack för alla goda skratt
2015-06-25, 21:10
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Blev lite tyst på honom när jag påkallade lögnerna (eller förvirring eller vad det nu är), men låt dig inte luras av påhitten. Vi har fått några få besök av folk som vill att marknaden ska krascha så de kan fynda, men det är inte många och inte frekvent.

Tvärt om är det alltså Svenne och CO som tjatar om detta i vart annat inlägg. Vilket är vad som borde göra oss nyfikna angående varför verkligheten förvrids på det sättet. De har ju liksom hittat på vart andra bor, hur de står ekonomiskt, hur de ser på situationen - på ett sätt som ska rättfärdiga dagens bostadsmarknad.

I bästa fall är det ett barnsligt "jag ska minsann ha det bra fast jag är anonym!". I värsta fall är det en ofrivillig mental verklighetsförvrängning för att passa med sina egna val och sin egen situation.
2015-06-25, 21:12
Medlem
Citat:
storien? Du Bajsman är det roligaste som hänt denna tråd på 7 år

Du har ju bara varit medlem sedan 2014, eller du kanske blivit utkickad förut?
2015-06-25, 21:24
Medlem
Citat:
Du har ju bara varit medlem sedan 2014, eller du kanske blivit utkickad förut?
Jaha, och då får jag alltså inte läsa hela tråden från dess start ? Du fortsätter att häpna oss alla med din überintelligens, tack för det Bajsman.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in