Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy
Kalle Karlsson dessutom har med all tydlighet visat felaktigheterna i ditt resonemang kring hur den svenska kreditmarknaden fungerar.
Inte alls. Som framgår ur Kalles kommentar och mitt svar hade han felaktigt tolkat det som att jag med tillgångar syftat på säkerheter, vilket jag naturligtvis inte gjorde.
Citat:
Du förstår ju uppenbarligen inte ens vad som är en tillgång respektive åtagande i kreditgivarens balansräkning?!
Jag har varit ganska tydligt på det. Om du hade klarat att läsa vad jag skriver istället för att överreagera känslomässigt och bara snappa upp div ord i texten, så hade du sluppit producera grundlösa anklagelser och som nu dessutom hålla kvar vid dom.
Citat:
Min lekmanna-diagnos blir asperger.
Föga förvånande för att komma från dig. För en person där reptilhjärnan dominerar så kraftigt att han inte ens klarar att läsa några meningar, och kallar folk idioter, och tillskriver dom påståenden de aldrig uttryckt, så blir väl varje människa som klarar att föra ett sakligt resonemang diagnostiserad som asperger.
Och riktigt vad dina lekmanna-diagnoser har i ett nationalekonomi-forum att göra hoppas jag att du vet, för det vet nog ingen annan.
Citat:
Mmm, grattis. Du har hittat en SvD-artikel från 2007. Du vet att vi har en ny konsumentkreditlag sedan januari i år?
Det känner jag mycket väl till.
Det citat du lutar dig mot har inte ändrats i den nya. Det var kanske en nyhet för dig eftersom du för saken på tal.
Glöm inte att berätta vad du får för svar från justitiedepartementet?