2015-01-04, 14:12
Medlem
Leffe1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin
Varför ska du testa något förutom cb?

Brunt
Citera
2015-01-04, 18:49
Medlem
Har väntat in Arizer Air men är riktigt tveksam ifall jag kanske istället borde köpa Arizer Solo.

Den är markant billigare och magicvaporizers säljer den för runt 1500:- vilket känns grymt bra.

Tror den gör mig lika nöjd egentligen bara kul med en ny modell... Hjälp mig ta beslutet!
Citera
2015-01-05, 00:39
Medlem
För sent för att editera, men jag beställde en Arizer Solo. Tror jag blir mer än nöjd!
Citera
2015-01-05, 14:08
Medlem
oherros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
För sent för att editera, men jag beställde en Arizer Solo. Tror jag blir mer än nöjd!

det blir du
Citera
2015-01-05, 22:05
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe1337
Brunt
Cb inkluderar ju brunt. Men sure...
Citera
2015-01-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar

Det är jag övertygad om att du blir. Haft min i nästan tre år och aldrig haft några problem. Bästa köpet jag gjort, gillar den verkligen.
Verkar inte vara några större skillnader på Solo och Air vad gäller den grundläggande funktionen egentligen. Air är mindre och har utbytbara batterier, Solo är lite större men har batterier som inte behöver laddas lika ofta.

Finns förstås en del annat som skiljer men principen är densamma. Lik förbaskat går jag och väntar på att Arizer Air ska släppas så man kan införskaffa den. Har även Arizer Extreme som "bordsmaskin", mycket bra och mycket billigare alternativ till Volcanon med fler användningsområden dessutom.
Citera
2015-01-07, 00:18
Medlem
I februari öppnar en svensk webshop som kommer ha Vaporizers i sortimentet. Flowermate-serien, har fått bra betyg på amerikanska forum iaf.
Citera
2015-01-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryddan1
Det är jag övertygad om att du blir. Haft min i nästan tre år och aldrig haft några problem. Bästa köpet jag gjort, gillar den verkligen.
Verkar inte vara några större skillnader på Solo och Air vad gäller den grundläggande funktionen egentligen. Air är mindre och har utbytbara batterier, Solo är lite större men har batterier som inte behöver laddas lika ofta.

Finns förstås en del annat som skiljer men principen är densamma. Lik förbaskat går jag och väntar på att Arizer Air ska släppas så man kan införskaffa den. Har även Arizer Extreme som "bordsmaskin", mycket bra och mycket billigare alternativ till Volcanon med fler användningsområden dessutom.
Läst i princip bara bra om den, beställde även en SmokeBuddy Jr. som ska hjälpa mig att hålla luktfritt ordentligt i hemmet.

Är sjukt taggad på vad som kommer, känns dock som jag "kan" den redan efter alla review's .

Den bör gå att hämta ut imorgon på posten, men vill inte göra mig själv besviken i förtid. Tror dock det nästan är garanterat! Då jävlar förångas det i hemmet..
Citera
2015-01-08, 05:15
Medlem
Finns det någon bra portabel vaporizer under tusenlappen?
Citera
2015-01-08, 13:45
Medlem
globglobas avatar
Någon som beställt ifrån dena sida? tyckte att priset var helt ok

http://namastevapessweden.com/collec...FcsLcwodh5wAdA

Tänkte beställa denna modell som ni i tråden rekomenderar, vilken temp bör man ha när man använder den? finns ju 7 olika temperaturer som man kan välja.

TEMPERATURINSTÄLLNINGAR
50°C
185°C
190°C
195°C
200°C
205°C
210°C"
Citera
2015-01-09, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globgloba
Någon som beställt ifrån dena sida? tyckte att priset var helt ok

http://namastevapessweden.com/collec...FcsLcwodh5wAdA

Tänkte beställa denna modell som ni i tråden rekomenderar, vilken temp bör man ha när man använder den? finns ju 7 olika temperaturer som man kan välja.

TEMPERATURINSTÄLLNINGAR
50°C
185°C
190°C
195°C
200°C
205°C
210°C"

Temperaturen är mycket en smaksak.
1:an är meningslös.
2-3 är de temperaturer som ger mest smak och frigör mest THC, brukar ofta köra på trean de första 2-3 "blossen" just för smakens skull.
4:an (195c) är den temperatur som jag föredrar. En bra kompromiss - ger mycket smak, inte för varmt, relativt stora moln och frigör både THC och andra cannabinoider som kräver lite högre temp.
5:an brukar jag gå upp till när molnen börjar tunnas ut och man inte får i sig lika mycket efter några minuter.
6-7 ger mest ånga (stora moln) men också sämre smak och känns (i min smak) för varmt för att använda "torrt". Är bra om du vill få i dig så mycket som möjligt fort, men själv använder jag bara de temperaturerna tillsammans med en bubblare/bong.

Prova dig fram till vad du gillar bäst helt enkelt.

Priset är helt ok, fick betala 1400 plus nästan 500 till tullen när jag köpte min från USA för tre år sedan. Fanns inte att köpa inom Sverige eller EU då.
Däremot tror jag att de kommer att gå att hitta ännu billigare när Arizer Air släpps i Sverige inom ett par veckor. Men det är bara vad jag tror...
Citera
2015-01-09, 17:42
Medlem
Jag dök aldrig upp igen igår, det berodde på att jag var upptagen med att lära känna och välkomna min Solo .

Gillar den skarpt, kände dock en stark skurre-smak i munnen men det kanske är annorlunda i luften? Svårt att avgöra hur det luktar när det smakar så mycket.

En annan sak jag tänkt på är att en full "bowl" känns ganska liten. Var väl egentligen nöjd när röken tynade men hade inte haft något emot ett större pack-område. Kan dock bero på att jag möjligtvis felvänt den eftersom det var första gångerna. Men startade på 2:an gick efter ett par bloss upp till 4:an för att sedan avsluta på full effekt.

Gillar den jävligt mycket, ovan är bara synpunker resten var klockrent! Känner mig för jävla nöjd.

En fråga bara, ville vara duktig och städa rent den när jag vaknade. Hade inget handsprit men såg en flaska nagellacks borttagningsmedel (aceton) och doppa en tops i det för att städa rent kammaren.
Var det dumt gjort eller gjorde jag rätt?

(tråden är ju trots allt inte bara till köptips)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in