Citat:
Ursprungligen postat av
globgloba
Någon som beställt ifrån dena sida? tyckte att priset var helt ok
http://namastevapessweden.com/collec...FcsLcwodh5wAdA
Tänkte beställa denna modell som ni i tråden rekomenderar, vilken temp bör man ha när man använder den? finns ju 7 olika temperaturer som man kan välja.
TEMPERATURINSTÄLLNINGAR
50°C
185°C
190°C
195°C
200°C
205°C
210°C"
Temperaturen är mycket en smaksak.
1:an är meningslös.
2-3 är de temperaturer som ger mest smak och frigör mest THC, brukar ofta köra på trean de första 2-3 "blossen" just för smakens skull.
4:an (195c) är den temperatur som jag föredrar. En bra kompromiss - ger mycket smak, inte för varmt, relativt stora moln och frigör både THC och andra cannabinoider som kräver lite högre temp.
5:an brukar jag gå upp till när molnen börjar tunnas ut och man inte får i sig lika mycket efter några minuter.
6-7 ger mest ånga (stora moln) men också sämre smak och känns (i min smak) för varmt för att använda "torrt". Är bra om du vill få i dig så mycket som möjligt fort, men själv använder jag bara de temperaturerna tillsammans med en bubblare/bong.
Prova dig fram till vad du gillar bäst helt enkelt.
Priset är helt ok, fick betala 1400 plus nästan 500 till tullen när jag köpte min från USA för tre år sedan. Fanns inte att köpa inom Sverige eller EU då.
Däremot tror jag att de kommer att gå att hitta ännu billigare när Arizer Air släpps i Sverige inom ett par veckor. Men det är bara vad jag tror...