2010-05-26, 00:06
Medlem
kalle.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nixza
Har tänkt inhandla en http://www.smoketower.com/sv/product/606/Vaporizer och undrar ifall man ska använda sig av tobak när man röker brunt i den?

Nej, onödigt att blanda ut med tobak när bara cannabis ska bli vaporiserat.
Citera
2010-08-18, 01:02
Medlem
Okej, nu ändrar jag inlägget helt och hållet här.

Har kollat in Vaporstar nu efter rekommendationen. Det jag undrar nu är ju såklart hur bäng man blir av att använda en? Packetet med glasbong övervägs nu att beställas från everyonedoesit.com, men det är just "bänghetsfaktorn" som jag undrar över.

Peace and love! Keep smoking.
Senast redigerad av Dotnia 2010-08-18 kl. 01:28.
Citera
2011-06-24, 19:20
Medlem
AlmondStorms avatar
Köpråd: Vaporizer

Vänner, kära stoners!
Går i tankarna att köpa mig en enklare vaporizer i 500kr klassen, men ni som röker regelbundet, är det värt det? Har endast testat en volcano i Amsterdam då min tolerans va rätt hög på egen hand, så jag blev inte allt för övertygad av vad jag fick ut av det, lite dåligt med "bang for your buck" s.a.s.
Å får man ut allt godis Ur gräset? Allmänna åsiker å råd mottages vänligt!
Citera
2011-06-24, 21:18
Medlem
hoppidoppis avatar
Jag anser att en vaporizer tar ut mycket mer av de aktiva substanserna än övriga rökdon.

Personligen så föredrar jag iolites vaporizer. Mycket diskret vap

Lycka till med ditt sökande!

mvh
Citera
2011-08-18, 20:56
Medlem
Lånar tråden, Någon som har tips på bra vaporizers? Kan tänka mig att lägga en del om det är stor kvalitetsskillnad.Tipsa gärna om favoriter och var det är pålitligt att handla.
Citera
2011-08-19, 08:18
Medlem
Köp inte en I-olite i alla fall. Fick min igår, vilket jäkla skräp.
hur kan man kalla det Stelth när den tar 3 min att brinna klart?
Citera
2011-08-29, 15:01
Medlem
Benss avatar
Någon som har testat Alivi8 vaporizer? Den finns att köpa på smoketower nu och verkar funka som vaporgenie fast utan att vara så gnällig och bitchig!
Citera
2011-08-29, 20:42
Medlem
JanneKs avatar
Finns det någon som har erfarenhet av vaporizern "vape-or-smoke"? Den ser väldigt liten och praktisk ut, samt att den varken låter mycket eller har några sladdar. Och är det mycket hälsosammare att använda en vaporizer jämfört med att röka cannabis med en pipa?
Citera
2011-09-13, 03:20
Medlem
Anxies avatar
Hijackar tråden lite fräckt, istället för att starta en ny.

Jag har länge velat ha en vappe och fick för ett par år sedan upp ögonen för Happy Vappy'n.
Den verkar lagom stor, lagom stealthig i sin köksblenderlook, lagom snabb med sina tre minuters uppvärmningstid och är helt okej i prisklass, runt 2000:-. Problemet är dock att jag knappt hittar några pålitliga användarrecensioner och jag vill ju inte köpa något som kanske bara är ren skit. Så jag har fönstershoppat lite...

Jag vill helst inte ha en vappe med en stor jävla påse som man fyller, jag tycker det verkar ghay på nåt vis. Otympligt och bångstyrigt. Känns mycket simplare att ha en lite mindre, söt sak som man kan hålla i handen och som har ett munstycke likt ett sugrör, som man kan sitta och smutta på.
Min vappe ska inte heller vara för dyr - omkring 2k tycker jag känns som en lagom smärtgräns att lägga på ett rökdon, men det finns ju alla möjliga och omöjliga varianter som kostar allt mellan himmel och, ja, 2k, då. I just 2k-kronorsklassen har vi ett stort antal manicker att välja mellan - Extreme Q, HerbalAire, Silver Surfer och Happy'n för att nämna några. Jag känner att jag tagit mig vatten över huvudet och kan inte ta detta beslut utan lite feedback från er.

Har jag rätt i att "sugrör" är smidigare / bättre än påse? Borde jag utöka min budget och rentav köpa mig en jävla Volcano eller duger en tvåtusenkronors? Eller ska jag bara skita i allt och köpa en vappepipa för 150 spänn istället?

Att det är mer hälsosamt att vaporisera sina örter än att röka dem är väl vida känt vid det här laget, men varför är det inte fler som gör det?! Spara på era fina, rosa lungor! Det är så jobbigt att fixa nya när de går sönder, ju!

Så, ni som vaporiserar era herbs, vad använder ni för vap? Varför är just den bra / dålig? Vilken skulle ni köpa?
Tips, plx!
Citera
2011-09-29, 00:24
Medlem
Polypropylenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK
Finns det någon som har erfarenhet av vaporizern "vape-or-smoke"? Den ser väldigt liten och praktisk ut, samt att den varken låter mycket eller har några sladdar. Och är det mycket hälsosammare att använda en vaporizer jämfört med att röka cannabis med en pipa?

Undrar också om någon har erfarenheter av denna?
Citera
2011-09-29, 01:45
Medlem
cercinas avatar
Finns en ny vaporizer som heter WISPR, är tillverkad av de som gjorde Ioliten. Det är alltså en portabel vaporizer som drivs på butangas och ska vara mycket bättre än Ioliten.
På en laddning gas ska man kunna vape'a i 3 timmar.
Har själv en Iolite och är hyfsat nöjd, men denna ska alltså ha bättre tändningssystem och snabbare uppvärmningstid.
Det är sjysst med portabla vaporizers, man kan gå runt och puffa på stan utan att någon fattar vad man sysslar med

Check it out:
http://www.vapefiend.co.uk/epages/es...cts/42008-0002
Citera
2011-09-29, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cercina
Finns en ny vaporizer som heter WISPR, är tillverkad av de som gjorde Ioliten. Det är alltså en portabel vaporizer som drivs på butangas och ska vara mycket bättre än Ioliten.
På en laddning gas ska man kunna vape'a i 3 timmar.
Har själv en Iolite och är hyfsat nöjd, men denna ska alltså ha bättre tändningssystem och snabbare uppvärmningstid.
Det är sjysst med portabla vaporizers, man kan gå runt och puffa på stan utan att någon fattar vad man sysslar med

Check it out:
http://www.vapefiend.co.uk/epages/es...cts/42008-0002

Ser väl ut som att man går runt och suger på en radioantenn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in