2010-01-31, 21:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Fast om du nu anser att frågan är intressant, så har du ju all möjlighet att höja debattnivån.
Att flytta diskussionen till andra forum är ju inte någon lösning. De som är intresserade av att diskutera judiska maktförhållanden hittar ju dessa trådar, och de som inte anser frågan viktig, väljer att diskutera i andra trådar.

admin

Nja, ett steg i rätt riktning vore om du bytte namn på delforumet från "Judiska konspirationer" (en felaktig och missvisande rubrik om det ska handla om seriös judaismkritisk analys och diskussion) till exempelvis "Judiskt inflytande" (som Trasymachos nyss föreslog i denna tråd).
Jag brukar se till att mina inlägg följer topic i tråden, det är sällan jag får inlägg raderade, oavsett ämne.
Citera
2010-01-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det gjorde hon väl inte?

Inlägget raderades, och skapade enligt henne själv en mängd reaktioner.

http://www.finest.se/userBlog/?uid=28711&beid=1283402
Länka till de mainstreamartiklar, TV- eller radioinslag där hon attackerades eller där det reagerades. Har du inga artiklar så förstår alla att du ljuger.
Citat:
Att hon är polack är relevant för diskussionen.
Det är din subjektiva åsikt. Objektivt sett är det mer relevant att hon är judinna. Det är lustigt, du uttalar dig nästan aldrig i politiska diskussioner utan mest om tekniska och administrativa detaljer men här går du återigen ut och tar subjektiv ställning i en samhällsfråga. För att citera Mel Gibson: "Do you have a dog in this fight?"
Citat:
Det beror på ifall det är relevant för diskussionen. Det är inte förbjudet att diskutera vem eller vilka som är judar. Däremot så så bör det vara relevant för det som diskuteras.
Som flera personer redan har berättat för dig så var det relevant för det som diskuterades. Det vore ärligare om du helt enkelt sa rakt ut att judefrågan är känslig för dig och att ditt forum inte kommer att hantera den på samma sätt som andra frågor.
Citera
2010-01-31, 21:52
Bannlyst
Blir lite ledsen igen att Admin sätter sig på tvären och behandlar folk som idioter istället för att lyssna på vad folk har att säga.

Detta har diskuterats många gånger på Flashback att judar får man aldrig nämna någonstans förutom i det omodererade forumet "judiska konspirationer som inte är sanna alls och om du tror det är du sjuk"

Jag tycker Admin och resten av grabbarna grus på FB ska stå för vad ni sysslar med och skapa en ny regel som definierar exakt när, var och hur man får nämna judar och kanske vad man får säga.

Alla som bryter mot denna regel bannas i lika många år som genomsnitts juden satt i koncentrationsläger.
Citera
2010-01-31, 22:01
Medlem
Smerchs avatar
Jag håller med TS, självklart är det relevant att hon är judinna, speciellt eftersom det i trådstarten trycks så mycket på att hon är polsk.
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Beakta följande exempeltråd:

"Som alla vet är 80 procent av alla stockholmare homosexuella eller transsexuella. Jag gick och funderade på detta idag under arbetet. Är det likadant i Köpenhamn?

Delge era erfarenheter av befolkningens sexuella läggning i Köpenhamn så att vi kan utreda detta"

Skulle man då inte kunna få påpeka att det inte är så att 80 procent av stockholmare är homosoexuella, eller måste man hålla sig till att diskutera hur det ligger till i Köpenhamn?

Jag menar, får man inte kommentera uppenbara felaktigheter i en trådstart därför att det inte följer TS frågeställning, så, kan man ju smyga in vad för dumheter som helst, och, get away with it. Det är inte särskilt attraktivt. Vi vill ju inte lura i folk att 80 procent av alla stockholmare är homosexuella, och inte låta folk som vet bättre få svara på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av king hippo
Du behöver inte vara jude för att ha judisk dubbelmoral. Du behöver inte heller vara jude för att göra judiska filmer eller skriva judiska böcker.
Det handlar om att vara indoktrinerad (många av oss blir det redan från födseln) i judiska betenden och värdegrunder.

Trådens topic var Z påstådda dubbelmoral när hon kritiserade blattar utifrån ett blatte perspektiv (polskt) vilket är felaktigt eftersom hon varken är blatte eller polack hon är jude.
Det är omöjligt att blunda för ett sådant snedsteg och att låta tråden villa på en felaktig frågeställning
Ungefär som att starta en tråd om att svenskar äntligen ska införa ett förbud mot att äta katter och hundar när det är kinser som ska införa ett sådant förbud.
Man måste liksom få föra fram att det faktiskt är kinser det handlar om vare sig TS vill det eller inte..tycker inte du också det?

Bra argument. Hade man följt trådens topic så strikt som vissa verkar förespråka så hade tråden bara innehållit "nej" och "ja" som svar, värre än listtråd imho
Senast redigerad av Smerch 2010-01-31 kl. 22:04.
Citera
2010-01-31, 22:16
Medlem
Sunners avatar
Jag har ingen aning om vem människan(Katrin Z) är, men läser man bara trådstarted så har jag väldigt svårt att begripa hur det kan vara relevant att börja gasta om att hon är judisk.
Ordet jude nämns ju inte överhuvudtaget i varken TS eller det som TS citerade, och frågan som ställs är "Stämmer Katrins upplevelser överens med era när ni gått på bio i förorten?".
Det är ju som att ha en diskussion om hurvida BMW's E90-serie är snygg, och så börjar någon skrika om att Chris Bangle minsann är jude/arab/whatever.
Senast redigerad av Sunner 2010-01-31 kl. 22:18.
Citera
2010-01-31, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Jag har ingen aning om vem människan(Katrin Z) är, men läser man bara trådstarted så har jag väldigt svårt att begripa hur det kan vara relevant att börja gasta om att hon är judisk.
Ordet jude nämns ju inte överhuvudtaget i varken TS eller det som TS citerade, och frågan som ställs är "Stämmer Katrins upplevelser överens med era när ni gått på bio i förorten?".
Det är ju som att ha en diskussion om hurvida BMW's E90-serie är snygg, och så börjar någon skrika om att Chris Bangle minsann är jude/arab/whatever.

Så om jag är Ryss och snackar om hur vidriga judarna är på min blogg för jag var tvungen att käka hos schlomo och judarna satt och gastade brevid, så avslutar jag med att säga "fuck man, I hate these immigrants I am REALLY ashamed to be SWEDISH"

är inte det värt att diskutera sanningshalten i mitt inlägg då? folk skulle säga "näe han är inte Svensk han är Ryss" och det är något liknande som hände i den aktuella tråden.

Men då hoppar Admin och Modsen in som ett gäng tjacktomtar på helspänn och ylar mot månen på obegriplig hebreiska.
Citera
2010-01-31, 22:23
Medlem
Maniks avatar
Jag hoppas att admin och moderatorer i alla fall är konsekventa: nästa gång någon skriker om islam och muslimer i en tråd i I&I hoppas jag att ni är lika snabba med att radera inlägg.
Citera
2010-01-31, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Jag hoppas att admin och moderatorer i alla fall är konsekventa: nästa gång någon skriker om islam och muslimer i en tråd i I&I hoppas jag att ni är lika snabba med att radera inlägg.

Ja det borde skapas ett forum som heter "Araber och muslimska konspirationer" sen flyttas ALLT som har med araber eller muslimer dit utan att passera gå med hjälp av autofilter

Men hur går vi med alla trådar om finnar, danskar och albaner då?
Citera
2010-02-01, 01:01
Medlem
Yankos avatar
Jag instämmer i att Katrins judiska påbrå inte föll inom frågeställningens ram, men det utesluter absolut inte att det inte var relevant för tråden i övrigt.
Citat:
Judefrågan har alltid varit känslig av någon okänd anledning.
https://www.flashback.org/t751616
Citera
2010-02-01, 01:58
Medlem
sk0gens avatar
Det finns ju väldigt många trådar t ex om brott som lätt kommer in på frågan om gärningsmannens ursprung, huruivida han är blatte eller ej osv. Tydligen är detta inte något problem, med sidspår berörande blattar eller Islam - medan Judenheten å andra sidan ären oantastlighet av väldigt känsliga mått...
Citera
2010-02-01, 02:25
Bannlyst
Citat:

Så länge ni håller er inom regelramarna så är det inga problem. Går man OT får man stå sitt kast, svårare än så är det ju inte. Det är knappast typiskt "jude-tråd" att radera Off topic, tro mig, det händer allt för jämnan på samtliga forum och delforum.
Citera
2010-02-01, 07:56
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Det finns ju väldigt många trådar t ex om brott som lätt kommer in på frågan om gärningsmannens ursprung, huruivida han är blatte eller ej osv. Tydligen är detta inte något problem, med sidspår berörande blattar eller Islam - medan Judenheten å andra sidan ären oantastlighet av väldigt känsliga mått...
Vi brukar, när vi hinner, radera dessa inlägg så länge det inte är fastställt huruvida det är en "blatte" som är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in