2010-01-28, 13:49
Medlem
EliasAlucards avatar
Jag ville verkligen inte ta det så här långt att jag tar upp det i Flashbackavdelningen, men Jecke's tjockskalliga inkompetens irriterade mig så mycket att det har nu blivit en viktig principiell sakfråga som måste diskuteras öppet huruvida Flashbackpolicy tillåter sånt här trams från moderatorerna.

Nedan, den töntigaste tillsägelsen jag någonsin utdelats under min Flashbackkarriär, samt även, den mest felaktiga och idiotiska tillsägelse jag fått:
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
OT raderat.

Ja, Katrin Z är judinna och från Polen.
Nu är det etablerat och kan slutas ältas.

Tillsägelse till IvanLendl och EliasAlucard för att ha drivit tråden OT.

/mod
https://www.flashback.org/sp21137594

Jag och IvanLendl fick en tillsägelse för att ha diskuterat Katrin Zytomierska's judiska påbrå, i en tråd som startades av MoLoK. Det var nämligen 110% On Topic att diskutera hennes judiska bakgrund, eftersom MoLoK i trådstarten citerade ett numera censurerat blogginlägg av fröken Zytomierska, där hon skrev att hon skäms över att ha polskt påbrå. Inlägget ifråga:

https://www.flashback.org/sp21086412

Eftersom MoLoK avsiktligt utelämnade hennes judiska påbrå i hans TS, blev det diskussion kring detta. Det är som sagt fortfarande i allra högsta grad relevant för trådämnet, eftersom hon skäms över "blattar" (implicit individer av icke-europeiskt ursprung med viss undantag för en del sydeuropéer).

Hur som helst, av någon anledning blev MoLoK genast skitnödig när han såg mig och IvanLendl (med flera andra medlemmar) diskutera Zytomierska's judiska påbrå. Vi menade att man inte bör kalla henne polack när hon trots allt är judinna, och att hennes judiska bakgrund var av relevans för hennes resonemang och åsikterna i hennes blogginlägg.

MoLoK började lipa om "rasbiologi" och en massa orelaterat trams. Han spammade RP till moderatorerna, och Jecke kom där och försökte leka hjälte genom att radera halva tråden. Det är helt respektlöst att göra så mot oss medlemmar när vi slösat ett x antal timmar på att debattera i en tråd, att bara se inläggen raderas sådär. Det var faktiskt seriösa inlägg i tråden, med bra argument, och syftet med inläggen var att förstå oss på Zytomierska's agerande.

Men Jecke raderade det som, enligt honom, "off topic". Detta trots att det finns en massa andra inlägg i tråden som inte handlar om stökiga bioblattar.

Hade Zytomierska varit arab, kurd eller något liknande skräpfolk, då hade ingen brytt sig om att radera inläggen, särskilt inte Jecke. Nu hade hon dock judiskt påbrå, och judar är heliga. Därför beslutade sig Jecke för att agera smakpolis.

Enligt regel 0.06 skall man ta sådana diskussioner med moderatorn ifråga via PM, vilket jag har gjort. Jecke vägrade erkänna att han hade solklart fel i sakfrågan, och betedde sig envist och tjockskalligt och svarade mig att han vägrade ta tillbaka tillsägelsen och att han inte tänkte återställa inläggen.

Nu lipar jag inte över en tillsägelse, jag får sällan tillsägelser eftersom jag gör så gott jag kan i att hålla mig till trådens ämne. Jag har inte heller fått några avstängningar, så det är inte problemet här. Jag hakar upp mig på detta av ren princip.

Jecke förstör debatten när han raderar en massa viktiga inlägg i trådar i ett löjligt försök att spela bror duktig. Vad har admin och Flashbacks administration att säga om det här? Har ni tänkt vara konsekventa och uppmana alla moderatorer att radera varje inlägg i alla I&I-trådar som har med araber och övriga blattar att göra så fort någon nervös tönt öser RP? Eller gäller detta endast för judar?
Senast redigerad av EliasAlucard 2010-01-28 kl. 14:00.
Citera
2010-01-28, 13:53
Medlem
FrasseFloyds avatar
Spontant undrar jag vad judar har med upplevelser på bio att göra? Tråden, om jag förstått den rätt, rör inte Katrin Zytomierskas person, utan om hennes upplevelser på biografen. Vad är det jag missar?
Citera
2010-01-28, 13:59
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Spontant undrar jag vad judar har med upplevelser på bio att göra? Tråden, om jag förstått den rätt, rör inte Katrin Zytomierskas person, utan om hennes upplevelser på biografen. Vad är det jag missar?
Tråden ifråga behandlar Zytomierska's person i allra högsta grad. Hon skriver att hon skäms över att ha polskt påbrå pga hur blattar beter sig. Alltså är hennes bakgrund av relevans för debatten, eftersom hon själv tar upp hennes bakgrund och MoLoK själv citerade henne angående detta. MoLoK's diskussionsunderlag var att vi hade att göra med en invandrare som hade integrerat sig. Därför är det en del av diskussionsunderlaget att diskutera vad för invandrare hon är och varför hon tycker som hon gör och om det kan vara kopplat till hennes polska eller judiska bakgrund.

Varför radera dessa inlägg? Det är inte direkt astronomi vi diskuterade i tråden. Så jävla off topic var det inte.

Dessutom, tror du på allvar att någon hade raderat inläggen om hon var muslim? Knappast.
Citera
2010-01-28, 14:03
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd

Att det finns en jättestor judisk konspiration som bestämmer allt överallt, på internet och ute i den riktiga världen.

Topic för tråden är annars rätt solklart:
Citat:
Stämmer Katrins upplevelser överens med era när ni gått på bio i förorten?
Problemet med judesnackarna är att de är precis som balkansnackarna. Varenda tråd de är inne i, spårar ur i totalt orelaterat svammel som är identiskt från tråd till tråd, oavsett vilket ämnet för tråden är.

För egen del skulle jag helst se ett kombinerat jude- och balkanforum, där alla kan vara ovänner med varandra på samma villkor, så slipper vi dödtugget i alla andra trådar.
Citera
2010-01-28, 14:21
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Tråden ifråga behandlar Zytomierska's person i allra högsta grad. Hon skriver att hon skäms över att ha polskt påbrå pga hur blattar beter sig. Alltså är hennes bakgrund av relevans för debatten, eftersom hon själv tar upp hennes bakgrund och MoLoK själv citerade henne angående detta. MoLoK's diskussionsunderlag var att vi hade att göra med en invandrare som hade integrerat sig. Därför är det en del av diskussionsunderlaget att diskutera vad för invandrare hon är och varför hon tycker som hon gör och om det kan vara kopplat till hennes polska eller judiska bakgrund.

Varför radera dessa inlägg? Det är inte direkt astronomi vi diskuterade i tråden. Så jävla off topic var det inte.

Dessutom, tror du på allvar att någon hade raderat inläggen om hon var muslim? Knappast.
Det är lite tråkigt att man inte kan gå tillbaka och kolla på de inlägg som raderats när sådana här klagomål kommer upp
men vad man kan läsa från tråden så verkar alla vara rörande överens om att hon är en judinna och att hon ursprungligen kommer från polen.

Så vad är problemet? Vad finns det att diskutera? Om det nu är så viktigt vad hennes ursprung är så kan du väl skapa en tråd om det eller ta upp ämnet i tråden som faktiskt behandlar vem som är judar/judinnor i Sverige.
Citera
2010-01-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Så vad är problemet? Vad finns det att diskutera? Om det nu är så viktigt vad hennes ursprung är så kan du väl skapa en tråd om det eller ta upp ämnet i tråden som faktiskt behandlar vem som är judar/judinnor i Sverige.

Relevansen låg i varför mediaetablissemanget inte ännu injicerat tjacket i den kollektiva rasist-touretteberserken.
Citera
2010-01-28, 14:46
Medlem
Telefonsamtals avatar
Citat:
Tråden ifråga behandlar Zytomierska's person i allra högsta grad. Hon skriver att hon skäms över att ha polskt påbrå pga hur blattar beter sig. Alltså är hennes bakgrund av relevans för debatten, eftersom hon själv tar upp hennes bakgrund och MoLoK själv citerade henne angående detta.

Håller med dig.

Ska nu Flashback stå för yttrandefrihet och fria debatter känns det lite tveksamt om en moderator ska börja utdela tillsägelser när diskussionen dels är on-topic och relevant, men råkar vara lite "känslig" då det ju är JUDAR det handlar om.
Citera
2010-01-28, 15:11
Medlem
Thubbes avatar
Asså jag blir så förbannad när jag läser sånt här.
Alla jävla FB-rasister som sitter och gråter och säger "wää jag kan inte slå blattar för då säger alla att jag är rasist". Men så fort det modereras i någon jewbashing-tråd här på forumet blir det ett jävla liv och hela FB är plötsligt styrt av censurälskande sionister, enligt er.
Väx upp för fan.
Citera
2010-01-28, 15:25
Medlem
ZloHs avatar
Såg ingen anledning att dra upp hennes påbrå i den tråden. Frågan var ju ifall någon hade varit med om ett liknande biobesök som Katrin beskrev i sin blogg.
Citera
2010-01-28, 16:05
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Jag ville verkligen inte ta det så här långt att jag tar upp det i Flashbackavdelningen, men Jecke's tjockskalliga inkompetens irriterade mig så mycket att det har nu blivit en viktig principiell sakfråga som måste diskuteras öppet huruvida Flashbackpolicy tillåter sånt här trams från moderatorerna.

Nedan, den töntigaste tillsägelsen jag någonsin utdelats under min Flashbackkarriär, samt även, den mest felaktiga och idiotiska tillsägelse jag fått:https://www.flashback.org/sp21137594

Jag och IvanLendl fick en tillsägelse för att ha diskuterat Katrin Zytomierska's judiska påbrå, i en tråd som startades av MoLoK. Det var nämligen 110% On Topic att diskutera hennes judiska bakgrund, eftersom MoLoK i trådstarten citerade ett numera censurerat blogginlägg av fröken Zytomierska, där hon skrev att hon skäms över att ha polskt påbrå. Inlägget ifråga:

https://www.flashback.org/sp21086412

Eftersom MoLoK avsiktligt utelämnade hennes judiska påbrå i hans TS, blev det diskussion kring detta. Det är som sagt fortfarande i allra högsta grad relevant för trådämnet, eftersom hon skäms över "blattar" (implicit individer av icke-europeiskt ursprung med viss undantag för en del sydeuropéer).

Hur som helst, av någon anledning blev MoLoK genast skitnödig när han såg mig och IvanLendl (med flera andra medlemmar) diskutera Zytomierska's judiska påbrå. Vi menade att man inte bör kalla henne polack när hon trots allt är judinna, och att hennes judiska bakgrund var av relevans för hennes resonemang och åsikterna i hennes blogginlägg.

MoLoK började lipa om "rasbiologi" och en massa orelaterat trams. Han spammade RP till moderatorerna, och Jecke kom där och försökte leka hjälte genom att radera halva tråden. Det är helt respektlöst att göra så mot oss medlemmar när vi slösat ett x antal timmar på att debattera i en tråd, att bara se inläggen raderas sådär. Det var faktiskt seriösa inlägg i tråden, med bra argument, och syftet med inläggen var att förstå oss på Zytomierska's agerande.

Men Jecke raderade det som, enligt honom, "off topic". Detta trots att det finns en massa andra inlägg i tråden som inte handlar om stökiga bioblattar.

Hade Zytomierska varit arab, kurd eller något liknande skräpfolk, då hade ingen brytt sig om att radera inläggen, särskilt inte Jecke. Nu hade hon dock judiskt påbrå, och judar är heliga. Därför beslutade sig Jecke för att agera smakpolis.

Enligt regel 0.06 skall man ta sådana diskussioner med moderatorn ifråga via PM, vilket jag har gjort. Jecke vägrade erkänna att han hade solklart fel i sakfrågan, och betedde sig envist och tjockskalligt och svarade mig att han vägrade ta tillbaka tillsägelsen och att han inte tänkte återställa inläggen.

Nu lipar jag inte över en tillsägelse, jag får sällan tillsägelser eftersom jag gör så gott jag kan i att hålla mig till trådens ämne. Jag har inte heller fått några avstängningar, så det är inte problemet här. Jag hakar upp mig på detta av ren princip.

Jecke förstör debatten när han raderar en massa viktiga inlägg i trådar i ett löjligt försök att spela bror duktig. Vad har admin och Flashbacks administration att säga om det här? Har ni tänkt vara konsekventa och uppmana alla moderatorer att radera varje inlägg i alla I&I-trådar som har med araber och övriga blattar att göra så fort någon nervös tönt öser RP? Eller gäller detta endast för judar?
Trådstarten och topic i tråden är detta, postat av MoLoK. Till det kom ett inklipp citat från Katrin Z blogg.
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Katrin Z var ute för sent och fick bara biljetter till bion i Heron City.

Ta mej tusan men jag tror vi har att göra med en invandrare som integrerat sig!

Stämmer Katrins upplevelser överens med era när ni gått på bio i förorten?
Vad som ska diskuteras verkar framgå ganska klart, det står ingenting om judar i trådstarten, inte heller nämns det i citatet.
Det närmsta man kommer är "Jag skäms för att jag har polskt påbrå.".
Hon påstår sig inte ens vara polack, utan bara att hon har polskt påbrå.

Men jag anser inte att det är OT att påpeka att hon är judinna, och är besläktat med mediajudarna.

Problemet är när det enbart börjar handla om judar och judendomen istället för bio och invandring samt händelser sammanknippade med dessa saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Det är lite tråkigt att man inte kan gå tillbaka och kolla på de inlägg som raderats när sådana här klagomål kommer upp
men vad man kan läsa från tråden så verkar alla vara rörande överens om att hon är en judinna och att hon ursprungligen kommer från polen.

Jag skrev till och med i PM att ville de diskutera Katrin Z så får de göra det i skvallerforumet.

Om folk är intresserade av att läsa vad det var som raderades, så kan jag nog fixa det. Tror det finns ett sätt, ska bara fråga om man får göra så....
Citera
2010-01-28, 17:58
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag kan inte se något som skiljer den här 'jag är missnöjd med en moderators agerande'-tråden från alla andra utöver den stora massan text. Tillvägagångssättet vid missnöje är ganska så solklart.
  • Först kontaktar du berörd moderator.
  • Ger inte detta något kontaktar du Admin, Admin3 eller Admin4.
  • Om inte heller detta leder någonvart startas en tråd som denna.

Eftersom första steget inträffade för väldigt kort tid sedan så har jag en känsla av att andra steget helt har skippats.

Skicka PM när kontakt med Admin inte gett resultat så låses tråden upp igen.

Tills dess

· KLICK ·

// Mod
Citera
2010-01-29, 06:42
Administrator
admins avatar
Citat:

Jag är ledsen, men du har helt fel här.
Att personen är judisk eller ej saknar totalt värde för diskussionen, och det var därför korrekt att radera inlägget. Om du anser att det finns en judisk aspekt så bör den diskuteras i ett annat forum, nämligen "Judiska och sionistiska konspirationer".
https://www.flashback.org/f288

Denna tråd var startad i " Integration och invandring", och i den diskussionen är det av värde att hon är polsk, men inte ifall hon är judinna.

Nu är jag dock medveten om att vissa tycker att namnet på forumet "Judiska och sionistiska konspirationer" är felaktigt då man inte alls ser detta som en konspiration, och att dessa ämnen bör diskuteras i respektive forum. Jag har tidigare sagt nej på den punkten, och det är dessa regler moderatorerna nu modererar efter.

admin
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in