Citat:
Hennes upplevelser, som framgick mycket tydligt i hennes rant, byggde till stor del även på hennes egen etniska bakgrund. Hon nämnde inte i det citerade inlägget ifråga, att hon är av judisk bakgrund, men hon har på andra nyhetssidor uppgett att hon är judinna, eller åtminstone har judiskt påbrå.
Ursprungligen postat av Xploit
Frågeställningen berörde alltså erfarenheter på bio i förorten; citerandet av blogginlägget var alltså (vad jag förstod) inspirationen till trådstarten för att ta reda på om hennes upplevelser stämmer.
Alltså, eftersom hon själv tog upp hennes polska påbrå och eftersom hon själv är judinna, är inte bara stökiga bioblattar trådens ämne, även Katrin Zytomierska och hennes OP-ed är av relevans för tråden att diskutera, hur en polsk-judisk svartskalle-blattina kan skriva en sådan djupt hatisk artikel i dagens media-Sverige och komma undan med det utan att associeras med nazister.
Detta är en integrationsfråga i förhållande till invandring. Spela inte dumma nu genom att försöka manipulera det hela till att trådens diskussionsunderlag måste strikt beröra bioblattar. Man kan inte diskutera bioblattar i tråden i tusentals inlägg, det blir alldeles för långtråkigt och segt att följa en sådan diskussion. Helt ointressant.
Citat:
Fortfarande, det har relevans för tråden eftersom det fetmarkerades av MoLoK och han skrev, specifikt, att vi hade att göra med en invandrare som integrerat sig. Alltså är hon en del av diskussionsunderlaget. Att låtsas som något annat är bara att spela dum och försöka hitta kryphål för att rädda Jecke's misstag som moderator att radera halva tråden.
Huruvida hon är jude, muslim, indian eller svensk har ingen som helst relevans till själva frågeställningen som alltså är upplevelser av bio i förorten.
Citat:
Men varför starta en ny tråd om detta när vi redan hade en mycket intressant diskussion i en tråd där det var satt som topic? Det skulle bara kännas tillgjort och jobbigt att behöva starta en ny tråd om detta, jag är inte längre intresserad av att föra den diskussionen då jag tappat intresse för Katrin Zytomierska. Jag har redan haft den diskussionen här på Flashback, och den diskussionen raderades helt respektlöst trots att jag och flera andra debattörer spenderade några timmar på att följa den diskussionen.
Om du vill diskutera en annan aspekt av hennes blogginlägg (henens egna etnicitet alltså, eller kanske hennes bruk av punktuation, eller kanske huruvida polskor i regel tycker illa om bio) är du välkommen att starta en tråd om det i lämpligt forum, men i den tråden ger TS en frågeställning, och det är den frågeställningen som skall diskuteras.
Jag skall inte behöva göra om en topic som jag redan diskuterat. Detta är en mycket arrogant behandling av Flashback att behandla tråden på det sättet.
Citat:
Bullshit. Det finns tusentals trådar i I&I-avdelningen som jämt och ständigt tjatar om muslimer trots att muslimer aldrig var satt som topic.
Angående det sista du skriver raderas det som moderatorn bedömmer är OT, vare sig det handlar om muslimer, judar, kristna eller annan grupp.
Citat:
Det är inte ens vad jag försöker skapa, jag klagar bara på det jag bedömer vara en felaktig hantering av ett för Flashback tydligen känsligt ämne. Visst tillåter Flashback diskussion kring judefrågan, men kom inte här och påstå att ni behandlar judaismkritik på samma sätt om islamkritik, för att det gör ni inte.
Att du vill skapa någon slags martyrbild hjälps inte
Citat:
Que? Antropologin?
det händer så pass ofta (både från muslimer så som islamofober och alla möjliga andra) att jag nog skulle vara intresserad av vad antropologin har att säga om ett sådant beteende.
) skara destruktiva användare som drar iväg varje tråd till muslimdiskussionens träskmarker", orkarN?
, och att alla PK-vaccinerade ens vägrar beteckna judar som en invandrargrupp - ändock var det i princip jämnt skägg med de folkkära zigenarna i omröstningen: