2010-01-22, 21:03
Medlem
satiras avatar
Du har ju alltid rätten att bestämma över din egen kropp, men jag tycker nog att du borde tänka igenom framtiden lite grann. Om pappan inte vill ha barnet finns alltid risken att han inte heller vill träffa barnet, att du får uppfostra barnet på egen hand. Klarar du detta? Att skaffa barn är ju inte som att gå till affären och köpa sig en godispåse bara för att man är sugen på det..
Citera
2010-01-22, 21:06
Medlem
Seagates avatar
Ledsen, men om din kompis inte vill bli pappa så bör du heller inte behålla barnet. Jag antar att eftersom du ens frågar här, så är du inte egoistisk nog att behålla det mot hans vilja. Ditt framtida barn förtjänar ett liv där denna är önskad av både Dig och dess pappa.
Citera
2010-01-22, 21:07
Medlem
brajzillas avatar
är det kul att ha barn med nån som inte vill ha barn med dig är då frågan? hur kommer det påverka den det drabbar mest alltså barnet?
Citera
2010-01-22, 21:07
Medlem
idezs avatar
Om du skulle bli gravid nu och inte skulle vilja ha kvar det skulle du behålla det bara för att han ville?

Det är exakt det du gör mot honom om du behåller det. Sätt dig i hans situation.
Citera
2010-01-22, 21:12
Medlem
Anklagares avatar
Män borde få juridisk rätt att inte behöva föra sina gener vidare. Kidnappning av spermier är vad det är! Alternativt bedrägeri då killen genomförde den sexuella akten utan att vilja skapa ett barn. Att mannen sedan tvingas betala "child support" för ett barn han inte ens ville sätta på den jorden är både omoraliskt och ologiskt. Det borde snarare vara så att mannen får en peng i månaden för uthyrning av spermier. Om jag spottar någon i munnen och den personen sedan vill spara loskan ska jag inte behöva betala för konserveringen.
Senast redigerad av Anklagare 2010-01-22 kl. 21:17.
Citera
2010-01-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockiii
Jag har blivit gravid med en kompis och vill nu behålla barnet.

Min kompis vill absolut inte ha kvar barnet.

Är det själviskt att behålla det?

jag har längtat efter barn väldigt länge och känner att jag kan bara inte göra abort.

Sååå vad tycker ni?
Det är din kropp, tror du skulle må dåligt om du inte behöll det. Behåll barnet.
Citera
2010-01-22, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Män borde få juridisk rätt att inte behöva föra sina gener vidare. Kidnappning av spermier är vad det är! Alternativt bedrägeri då killen genomförde den sexuella akten utan att vilja skapa ett barn. Att mannen sedan tvingas betala "child support" för ett barn han inte ens ville sätta på den jorden är både omoraliskt och ologiskt. Det borde snarare vara så att mannen får en peng i månaden för uthyrning av spermier.

Sluta knulla eller börja använd kondom då isf, precis som kvinnorna ska ha preventivmedel.
Det är inte bara ni män som är utsatta, den som blir mest utsatt här är ju barnet själv.
Citera
2010-01-22, 21:18
Medlem
tycker de faktiskt är lite knas ämne för de finns både för och nackdelar med de .. men klart du måste tänka på vad pappan vill också, kan bli ett tråkigt liv utan att ha en fassa i vardagen.. men klart, de är du som ska bära på barnet i 9 månader och ha barnet inneboende hos dig i 20 vintrar, upp till dig vad du vill göra, men jag har levt ett liv utan pappa och tycker absolut inte att ditt barn ska erfara de, bless!
Citera
2010-01-22, 21:19
Bannlyst
Så länge hon känner att hon kan ge barnet bra framtid, kärlek och trygghet och kan förklara för barnet sen hur det ligger till så ja behåll det.
Men om inte så nej det är egoistiskt att behålla barnet mot barnet själv.
Barn mår bättre av att ha båda sina föräldrar eftersom man tillför på helt olika sätt.
Jag är uppväxt utan pappa och många gånger så har jag mått dåligt av det.
Så hon ska inte tänka på sig själv och sin egen kropp, hon ska tänka på sitt ofödda barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merewena
Tycker du ska ta det ett steg längre och tänka på hur barnet kommer att få det och inte hur du vill ha det.
Kommer du kunna ge barnet mycket kärlek och trygghet och kommer du kunna förklara bra för ditt barn sen när h*n börjar fråga varför så många andra barn har en pappa men inte ditt barn.
För ditt barn kommer börja fråga.

Om du nu inte träffar en kille som som kan bli en bra förebild åt ditt barn.
Fast iof blir ju ändå inte samma sak som att ha sin egen pappa.
Vilka garantier finns att ett föräldrapar är ihop hela livet. Får barnet kärlek räcker det. Hon vet ju vem pappan är och han kanske mjuknar när han ser dn lille.
Citera
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merewena
Sluta knulla eller börja använd kondom då isf, precis som kvinnorna ska ha preventivmedel.
Det är inte bara ni män som är utsatta, den som blir mest utsatt här är ju barnet själv.

exakt så varför skapa ett barn som lär få mycket ångest över avsaknaden av riktig pappa? Sant att killen borde ha haft kondom men man kan ju anta att killen förväntade sig att tjejen gick på p-piller eller något. Man borde ju säga till innan så att alla parter är berädda på att ett barn ska skapas.
Citera
Medlem
idezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Män borde få juridisk rätt att inte behöva föra sina gener vidare. Kidnappning av spermier är vad det är! Alternativt bedrägeri då killen genomförde den sexuella akten utan att vilja skapa ett barn. Att mannen sedan tvingas betala "child support" för ett barn han inte ens ville sätta på den jorden är både omoraliskt och ologiskt. Det borde snarare vara så att mannen får en peng i månaden för uthyrning av spermier. Om jag spottar någon i munnen och den personen sedan vill spara loskan ska jag inte behöva betala för konserveringen.

Håller med till tusen. Man borde försöka införa nån lag om att båda måste vara med på det skriftligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in